Gå til innhold

Uvanlig å trives i eget selskap

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frank_*
Skrevet

Hei!

Er det vanlig at menn i 20-30 års-alderen trsives best i eget selskap og ikke er så mye sammen med venner?

Hvordan ser dere damer på slike menn? Synes dere det er en fordel da han dermed har mer tid til dama?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvem bryr seg vel om det ?

Det eneste som teller er om du selv trives i ditt selskap om du trives som den du er. Hva andre måtte mene har ingen betydning.

Skrevet

Jeg er slik selv, eller, jeg har noen få gode venner, men jeg liker meg egentlig best i eget selskap, foruten da min bestevenninne og kjæresten min. Kjæresten min er likedan, og vi kommer egentlig veldig godt overens, for begge er like 'lite' sosiale, kan man si. Jeg synes det bare er deilig at kjæresten min er sånn. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Hei!

Er det vanlig at menn i 20-30 års-alderen trsives best i eget selskap og ikke er så mye sammen med venner?

Hvordan ser dere damer på slike menn? Synes dere det er en fordel da han dermed har mer tid til dama?

Det avhenger vel mye av hva han gjør med tiden sin. Bruker han tiden til å studere, arbeide, trene, drive med "ordentlige" hobbyer eller lignende (her er det jo opp til hver enkelt dame å avgjøre hva hun anser som ordentlige hobbyer), så synes jeg ikke det er negativt at en mann er mye for seg selv. Om han bare sitter på pcn og bruker tiden på spill og tøv på internett, blir det lite attraktivt.

Også er det en forskjell på om han har venner i det hele tatt eller ikke. Har han ingen, begynner man jo å lure på hvorfor. Har han en eller to gode venner, men som han ikke gidder å bruke all sin tid på, så er vel det helt normalt. Jeg er mye alene eller sammen med kjæresten, fordi jeg trives i mitt eget selskap, og fordi mine beste venner bor langt unna, og jeg er for kresen på folk til å finne nye virkelig gode venner her.

Jeg tror jeg ville ansett det som positivt at en slik mann har mer tid til en eventuell dame, men da måtte han også ha evnen til å finne på ting selv, og ikke være helt avhengig av dama.

Skrevet

Trur det begynner å bli ganske vanlig for menn. Er jo så mye artig ein kan ta seg til aleine. Eller med bare ein anna person om det er kjæreste eller god venn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke mann.. men er også sånn at jeg trives best med meg selv. Synes det kan være trivelig å treffe folk iblant, men det er for stress om det blir flere ganger i uken.. Er usosial, og synes egentlig det er litt skambelagt. Fremstår nok som mye mer sosial utad enn jeg i virkeligheten er. Det hender jeg lyger om at jeg har truffet folk, eller vært med på ting, når jeg i virkeligheten har sittet hjemme

Skrevet
Hei!

Vet du, det er en kunst å trives i sitt eget selskap. Jeg har flere venner som blir tilnærmet desperate om de må tilbringe en kveld kun med seg selv, og spesielt om det er helg.

Det er godt å unne seg alene-tid, enten det er til aktivitet, egenpleie eller amå-pusling i hjemmet. Og min partner må også ha denne evnen, ellers blir det for mye stress for meg. Men det er viktig med balansegang: putte inn en eller to sosiale aktiviteter i uken med venner eller familie, og kunne glede seg over det.

Gjest Gjest
Skrevet

Som den over her sa så kommer det ann på hva man bruker tiden sin alene på. Jeg er glad i aktive menn som ikke bare sitter hjemme. Dette fordi opplevelser og erfaringer man får er med på å skape hvem man er, og de erfaringene man får av å være en hjemmesitter skaper ikke den mest interessante personen. Så sannt man er en aktiv og livsglad person så har det ikke fullt så mye å si om man er veldig sosial eller ikke.

Men jeg må nok innrømme at jeg foretrekker soisale gutter. Dette har nok noe med at jeg er ganske sosial selv. Det finnes nok mindre sosiale jenter enn meg som ville syntes det var supert med en gutt som var mer som henne, og som trivdes bedre i eget selskap. Er man mer like har man også automatisk mer tid til hverandre. (enten kan man sosialisere sammen eller så kan man være alene sammen)

Skrevet
Hei!

Frank, jeg vil gjerne legge til noe fra mitt forrige innlegg. Det å nyte sitt eget selskap er ikke ensomhet eller å holde seg borte fra andre menesker. Selv har jeg dratt på utenlandsferie alene, rett og slett fordi jeg ikke orket så mange som skulle avgjøre hva jeg skulle på min ferie. Storkoste meg og traff mange interessante personer. Min alene-tid innebærer også trening hver dsag, hvor jeg igjen er omgitt mange personer og noen er venner. Men utgangspunktet er mitt eget selskap og en sosial setting i det.

Som det er nevnt tidligere, det kommer an på hva du legger i det å trives i eget selskap. Det viktigste er at du trives med denne livsstilen. Om en dame ikke godtar det, så ville det ikke vært bra for deg uansett

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Hadde ikke orka å vært sammen med en fyr som skulle sitte oppå meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...