Gjest gjestdeluxe Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 En venninne av meg har forsøkt å kople meg med en venn av seg, og hun fikk ham til å ta kontakt med meg. Han hørtes hyggelig ut og det hele virket bra. Så sender han bilder av seg selv, og de så bare rare ut. Likte liksom ikke utseendet hans, og da gidder jeg ikke å fortsette chattingen. Hvordan forklare at man plutselig ikke vil chatte og fortelle mye om seg selv likevel? Nå går han og gleder seg til vi skal møtes, mens jeg har gitt ham opp allerede. Han likte bildene av meg som han hadde sett hos min venninne, og han vil gjerne treffes. Han er absolutt ikke min type.
Gjest Wacmoc Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Du kunne jo kanskje gitt han en sjangse da? Folk blir veldig fort seendes andeledes ut på bilder. Og utseendet er jo ikke alt
Eplefe Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Fortell ham at du er en overfladisk bitch og ikke synes han er i din liga.
Gjest Gjest_Ola_* Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Haha, enkelte går bare etter utseendet...
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 "Hei! Jeg er et umodnet, overfladisk fjols, og går KUN etter utseendet" Beklager, men å ikke engang ville møte en person kun fordi de ikke ser bra ut på et bilde du har sett av dem, er ikke særlig imponerende.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Klart man går etter utseendet! Gjør ikke alle det? Vil man virkelig møte en som overhode ikke stemmer utseendemessig med det man tiltrekkes av? Hva er i så fall vitsen med det???
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 bare fortell noe skikkelig dust om deg selv, ta et stygdt bilde av det selv og send det, og bare vær litt dust, så mister nok han også interessen
Store My Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Klart man går etter utseendet! Gjør ikke alle det? Vil man virkelig møte en som overhode ikke stemmer utseendemessig med det man tiltrekkes av? Hva er i så fall vitsen med det??? Kan vel hende du tiltrekkes av personen når du møter han "live". Utseende har mye med utstråling å gjøre. Så får du heller si at du ikke følte det stemte mellom dere, om du fremdeles føler det samme etter daten. Eventuelt får du si at du har ombestemt deg og ikke har lyst til å møte han likevel, og finne på en eller annen unnskyldning for hvorfor ikke.
Suzy Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Hva med å bruke en kveld av livet sitt på å gi et menneske en reell sjanse fremfor å dumpe dem uten noen god grunn? Jeg hadde nå møtt ham uansett og sett om kjemien stemte - også fikk vi heller se om det ble mer etter det. Utseende er ikke alt og man ser gjerne annerledes på en man kjenner enn på en man ikke kjenner.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Dere som sier at ts er overfladisk og kun går etter utseende, ville kanskje heller ha møtt opp på daten, og dumpa han i ettertid, når han kanskje har blitt enda mer begeistra? lurt....... da er det bedre å ikke møte opp, når man vet i forkant at man ikke er interessert.
Gjest Christabelle Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Jeg synes du skal treffe ham. Utseendet er ikke alt. Tenk om han er skikkelig sjarmerende og morsom? I det lange løp kan man ikke fokusere på utseendet MEN hvis han er direkte frastøtende, ville jeg også ha tvilt litt.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 Tenk at ingen har klart å gi ts et fornuftig råd i denne råden. Så da får jeg gjøre det: Skriv til han at han dessverre ikke er din type. Om han ikke gir seg sier du at du har begynt å date en annen. Utrolig hvor vanskelig folk skal gjøre det. Og hvor dømmende folk er. Som om ikke de fleste går etter utseendet, og spesielt gutter.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #13 Skrevet 16. juni 2009 Sånn rent utseendemessig, så er ikke samboeren min særlig fotogen. Finnes selvfølgelig en del fine bilder av ham. Men i virkeligheten er han kjempesøt, sjarmerende og smelter hjertet mitt med utseende sitt-
Store My Skrevet 16. juni 2009 #14 Skrevet 16. juni 2009 Tenk at ingen har klart å gi ts et fornuftig råd i denne råden. Så da får jeg gjøre det: Skriv til han at han dessverre ikke er din type. Om han ikke gir seg sier du at du har begynt å date en annen. Utrolig hvor vanskelig folk skal gjøre det. Og hvor dømmende folk er. Som om ikke de fleste går etter utseendet, og spesielt gutter. Dette handler ikke om at folk skal gå etter utseende eller ikke, dette handler om at hun går etter utseende på et bilde. Man kan ikke vite om man blir tiltrukket av noen eller ikke ut i fra et bilde, bortsett fra dersom man synes vedkommende er direkte frastøtende, og da er det greit å takke nei til date. Ellers synes jeg man bør gi han en sjanse i levende live.
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 16. juni 2009 #15 Skrevet 16. juni 2009 Min venninne er gift med en som er verdens beste og mest sjarmerende fyr. Hun møtte han på nettet og fikk ikke sett bilder før de hadde chattet svært lenge, og hennes første reaksjon var "eeehh.. oi, faen". Det er jo en ærlig reaksjon det, og hun tenkte som deg at dette her kom kanskje ikke til å gå veien likevel. Men hun gikk på daten, og ja.. nå er de gift og er det flotteste og ikke minst lykkeligste paret jeg kjenner. Man vet jo aldri om man vil bli tiltrukket eller ei før man møter folk, hvis de er bra mennesker så blir de ofte attraktive. Bilder fanger lite av virkeligheten. Men om du ikke gidder å ta den sjansen i det hele tatt, så ville jeg bare dratt en hvit løgn om at du har møtt en annen, at han ikke var din type likevel eller at du har ombestemt deg og ikke tør dette her med blind date. Men det normale opplegget med slike set ups er jo at man faktisk går på EN date, og deretter bestemmer seg om man vil gå på en til..
kristian82 Skrevet 16. juni 2009 #16 Skrevet 16. juni 2009 (endret) En venninne av meg har forsøkt å kople meg med en venn av seg, og hun fikk ham til å ta kontakt med meg. Han hørtes hyggelig ut og det hele virket bra. Så sender han bilder av seg selv, og de så bare rare ut. Likte liksom ikke utseendet hans, og da gidder jeg ikke å fortsette chattingen. Hvordan forklare at man plutselig ikke vil chatte og fortelle mye om seg selv likevel? Nå går han og gleder seg til vi skal møtes, mens jeg har gitt ham opp allerede. Han likte bildene av meg som han hadde sett hos min venninne, og han vil gjerne treffes. Han er absolutt ikke min type. Dette er jo prakteksempelet på at man bør se bilder av den man chatter med fort som mulig (om man er på datern), blir fort litt kinkig og skulle prate null på msn og være helt avvisende 3 minutter etter en har sett bilde hehe. Men er jo en ærlig sak, så jeg tror jeg rett og slett hadde sagt til han at "beklager, men du er ikke min type". Da sparer du deg selv for å måtte "unngå" han, eventuelt prate på msn osv, pluss du får jo lagt den ballen død, sistnevnte er jo en fordel for han gutten også. Forøvrig enig i at folk kan se heelt annerledes ut på bilder enn i real life, men har du sett flere enn 1 bilde og han absolutt ikke er din type, er sjangsen tynn for at du endrer deg på det tror jeg. Tipper han ikke sendte de værste bildene han hadde heller hehe Endret 16. juni 2009 av kristian82
Store My Skrevet 16. juni 2009 #17 Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg har vært på date med folk fra nettet. Noen har hatt bilder jeg likte godt, men når jeg har møtt dem har jeg hatt lyst til å løpe av gårde pga merkelig utstråling. Han siste jeg møtte fra nettet hadde noen ok bilder og noen som gjorde meg svææært usikker, men jeg synes fyren virka koselig så jeg møtte han likevel. Da jeg møtte han skjønte jeg at 1. han finnes ikke fotogen. 2. selv om han ikke var klassisk pen syntes jeg han var svært sjarmerende. Vi er nå lykkelig gift. Poenget er at man kan svært sjelden se om man kan bli tiltrukket av noen gjennom kun å se et bilde (bortsett fra hvis du synes mennesket er det styggeste menneske på jord, for da er det lite sjans å bli sjarmert uansett). Endret 16. juni 2009 av plingo
FoxyFish Skrevet 16. juni 2009 #18 Skrevet 16. juni 2009 Jeg synes ikke du er overfladisk som mange andre krast påpeker her. Utseende er tross alt noe av det første man legger merke til, og da spesielt når man før man i det hele tatt har møtt en person starter med småflørting. Likevel vil kanskje synet endre seg etter et møte? Venninna di mente vel kanskje at dere ville passe bra sammen, og om hun kjenner deg godt ligger det kanskje noe i det? Humor og sjarm gjør mennesker pene
Vera Vinge Skrevet 16. juni 2009 #19 Skrevet 16. juni 2009 Jeg syns nå det er en ærlig sak at man kan bli mindre interessert når man ikke syns vedkommende ser særlig attraktiv ut. Spesielt når man ikke kjenner hverandre, er vel de fleste opptatt av utseende i større eller mindre grad. Men så kan man bli kjent, og innse at utseendet ikke betyr så mye når det virkelig kommer til stykket. I tillegg har man det med at bilder forteller så lite. Jeg syns hvertfall det er vanskelig å bedømme ordentlig om jeg syns folk er attraktive eller ei ut fra bilder, fordi sjarmen kommer så mye bedre frem i virkeligheten. Så mitt råd er å ikke kaste ham på båten før du i det minste har sett ham i virkeligheten. Om kjemien er der, tror jeg ikke du bryr deg så mye om utseendet. Om du innser at du syns han er lite fysisk attraktiv, vil jeg tro det var lite kjemi der også. Jeg tror nemlig de tingene henger sammen.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #20 Skrevet 16. juni 2009 Damer ønsker gjerne at venninnen skal bli sammen med en stygg fyr slik at hun kan føle seg bedre enn henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå