Gå til innhold

Alfakrøll/krøllalfa

Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

dette er ikke noen dyp diskusjon, men jeg har lurt på en ting lenge, og av erfaring vet jeg det er mange smarte mennesker her:):

Er det mulig å skrive alfakrøll/krøllalfa @ med bare 1 hånd?

Hvis man har normalt lange fingre.

Hvorfor finnes det enda ikke én spesiell tast til det??

Har mange ganger tenkt på de som bare kan bruke 1 hånd...hvordan de sliter...:o/

Ja, jeg vet!

Burde finne annet å bruke de små grå til, men bær over med meg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det klarer jeg helt fint, og jeg har aboslutt ikke store hender... Kommer vel litt an på hvor stort tastatur man han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt lange fingre og her er en @ laget ved hjelp av lillefingeren på AltGr-tasten og pekefingeren på 2-taller. ;)

På mac har snabel-a en egen tast, det er veldig praktisk, men mac'en min er på ferie, så da må jeg ty til lille- og pekefinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver @ med kun høyre hånd gjør jeg det ved å rotere hele hånden, slik at tommelen er på alt gr og langfinger på 2. Med venstre hånd er det uten rotasjon, med tommel på alt gr og lillefinger på 2. ctrl alt 2 er også en mulighet dersom man har små hender, de ligger jo alle på venstre side av tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min laptop klarer jeg såvidt å skrive krøllalfa med én hånd, hvis jeg strekker fingrene så langt jeg klarer og kommer litt borti andre taster samtidig. Men det går altså.

2-tallet er det som er nest lengst til venstre, og nest lengst opp, men AltGr er nesten helt til høyre - kun piltastene er lengre til høyre - og helt nederst. Da blir det ganske langt. Men plasseringen varierer jo litt fra tastatur til tastatur. Jeg bruker nesten alltid begge hender for å skrive @.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ctrl alt 2 er også en mulighet dersom man har små hender, de ligger jo alle på venstre side av tastaturet.

Dette funker ikke på min maskin! Trodde jeg hadde funnet en enklere metode jeg nå...;)

Ja, har prøvd å vri og vende på hånda, men funker aller best med 2 hender!

Da får jeg ikke krampe heller...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker venstrehånden, med tommelen på AltGr og lillefingeren på 2. Men da strekker det bra i senene. Med høyrehånden har jeg ikke sjans.

Synes det er underlig at det fortsatt ikke er en egen @-knapp på tastaturet, har mac enerett på den eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens!

dette er ikke noen dyp diskusjon, men jeg har lurt på en ting lenge, og av erfaring vet jeg det er mange smarte mennesker her:):

Er det mulig å skrive alfakrøll/krøllalfa @ med bare 1 hånd?

Hvis man har normalt lange fingre.

Hvorfor finnes det enda ikke én spesiell tast til det??

Har mange ganger tenkt på de som bare kan bruke 1 hånd...hvordan de sliter...:o/

Ja, jeg vet!

Burde finne annet å bruke de små grå til, men bær over med meg...;)

That's not a problem at all.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det til ved å bruke kun en hånd uten problemer, men så har jeg unormalt lange fingre også ;) Vanligvis bruker jeg to hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...