Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dater er fyr, hvor forskjellig soverutiner ser ut til å være et stort problem.

Når klokka er ti på kvelden er kvelden ennå ung for han. Mens jeg legger meg rundt elleve til vanlig, hvis jeg må opp 7-8 dagen etterpå. Han kan være oppe til både 2 og 3...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sengetid på hverdager er mellom ti og tolv, nå på sommeren kan den krype mot halv ett-ett en gang iblant. Opp igjen mellom seks-syv.

I helgen er det natta som regel mellom elleve og to (om det ikke er fest eller noe annet sosialt), prøver å være oppe og hoppe igjen i halv ni-nitiden.

Skrevet

I ukedagene legger jeg meg stort sett mellom elleve og ett. Hender jeg prøver å legge meg tidligere, men da tar det lengre tid før jeg sovner. Vekkerklokka er satt til halv sju.

Mens i helgene blir det som oftest mellom tolv og tre. når jeg står opp varier en del. det vaneligste er i elleve tiden, men det hender jeg er tidlig våken eller at jeg ligger til lagt på dag.

Gjest Illiya
Skrevet

Legger meg rundt midnatt, det har jeg alltid gjort. Mannen synes det er litt for sent for seg, men går likevel ikke og legger seg tidligere.

I helgene er vi gjerne oppe til rundt kl 02

Gjest Gjest
Skrevet

Som regel mellom 23 og 24. Kanskje 24-01 i helgene, dersom vi ikke er på middagsbesøk eller utekveld.

Av en eller annen grunn har vi alltid vært samkjørte - når den ene rusler mot senga følger den andre etter. Lurer på om han trenger litt mer søvn, han dupper alltid en halvtime på ettermiddagene.

Gjest Maxtor
Skrevet

Som regel 12 - 1.

Samboeren legger seg i 2-3 tia.

Skrevet (endret)

Har ingen fast rutine -kommer kanskje av at jeg er student? ;)

Uke og helg er rimelig lik for meg (har tendenser til å måtte sjekke kalenderen for å huske om det er onsdag eller torsdag i morgen) -når jeg legger meg er avhengig av om jeg er trøtt og hva jeg skal dagen etterpå. Er det forelesning/konferanse så må jeg opp tidlig, og legger meg desto tidligere, skal jeg ingenting så kan det nok bli sene netter. Dermed så kan det bli sengetid elleve den ene dagen og fire på natten den andre.

Skal sies at jeg prøver å få 7-9timer søvn, hverken mer eller mindre, uansett når jeg legger meg.

edit:skriveleif

Endret av Colargol
Skrevet

Det er jo veldig avhengig av rutinene. Når jeg har tid, sitter jeg gjerne ganske lenge, jeg har også skrevet alle papere og oppgavene på kveldene, fungerer og tenker best da. Samboeren min er helt motsatt, han fungerer best på morgenene.

Men jeg synes ikke det går utover samlivet på noen måte.

Skrevet

Kjæresten min og jeg er like store natteranglere, så vi kan godt sitte oppe til 2-3 om natta. Vi legger oss som oftest samtidig, da vi har ganske lik døgnrytme.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Kjæresten min er lydmann og er ofte på jobb om natta = sover om dagen. Han trenger også å roe ned litt etter at han er kommet fra jobb, så det hender at han ikke får lagt seg før i 6-tia. Når han ikke har hatt kvelds/ nattarbeid prøver han å fikse døgnrytmen så den ligner mer på min for den har det fortsåelig nok, med å forskyve seg når han har hatt en natt elelr to med jobbing til kl 4 eller lignende.

Vi er egentlig noen natteranglere begge to, men pga studier/jobb og liten sønn må jeg nesten stå opp før ham. For oss har denne mer eller mindre ville døgnrytmen ikke vært noe stort problem.

Jeg legger meg mellom 23.30 og 03 -alt ettersom.

Endret av absinthia
Skrevet

Jeg trenger mye mer søvn enn min kjære, men klarer sjelden legge meg tidligere uansett. Blir mye soving på sofaen når vi ser filmer på kveldene. Prøver både ukedag og i helgene og legge meg mellom 12 og 1, men det blir ofte senere i helgene.

Skrevet

mellom 10 og 12. synes egentlig 12 er i seineste laget. Jeg står opp i 6-7 tia og trenger sønven. I helgene kan jeg gjerne være oppe lenger :) Liker egentlig å legge meg litt tidlig, og har alltid synes det er veldig greit å falle i søvn før (en) kjæreste legger seg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

mellom midnatt og 0200. Opp klokken 0700.

Skrevet

Det varierer veldig mye, egentlig. :P Jeg eier ikke døgnrytme, men om jeg hadde en ville den nok omfattet mye soving på morgenen/utover dagen. Jeg elsker natta og har det helt fantastisk og er veldig energisk om kvelden/natta. I tillegg trenger jeg veldig lite søvn for å fungere helt fint, men kan også sove 15 timer. Siden samboeren min "alltid" er trøtt og legger seg rundt 22-23.00, så pleier jeg jeg å sove annenhver natt. Da legger jeg meg sammen med han annenhver kveld og får surre rundt for meg selv annenhver natt. I helgene legger vi oss senest 02.00 om det ikke er festligheter på gang. :)

Skrevet

Kan ikke huske sist jeg la meg før midnatt, tror ikke det har skjedd siden barneskolen... Legger med som oftest mellom 01.30 og 03.00, senere i helgene. Opp igjen 07.00 på hverdagene, og akkurat når det passer meg i helgene. Samboeren har langt større søvnbehov enn meg, men han kan stå opp mye senere, så det går greit.

Gjest Gjest_anita_*
Skrevet

Mellom 20-22 på hverdager, helger mellom 22-04(kommer an på hva jeg driver på med) Men står opp kl 05.00 hver morgen pga jobb,så derfor så tidlig i seng

Gjest Cipheria
Skrevet

Det variera. Eg brukar vente til eg er ganske trøytt, elles går det så lang tid før eg får sove. Det kan vere alt frå 11- 02. Alt etter når eg har stått opp, og kor mykje eg har vore i aktivitet den dagen.

Skrevet

Jeg legger meg som regel mellom 23-24 på hverdager. Opp igjen rundt klokka 7.

Mannen legger seg som regel samtidig som meg, men han sover gjerne litt på sofaen tidligere på kvelden/ettermiddagen.

I utgangspunktet så har vi veldig lik døgnrytme, legger oss sammen og står opp sammen.

Skrevet

Jeg legger meg konsekvent kl 22 på hverdager. Liker gjerne å ligge å lese 45 min - time før jeg skal sove og da blir det for sent om jeg legger meg først kl 23. Han jeg "holder på med" legger seg også kl 22. Helt perfekt :biggrin:

Når vi sover sammen bytter jeg ut boka med han :sjarmor:

Gjest antigartner
Skrevet

Legger meg mellom kl 23.00 og 24.00 på hverdager. Står opp kl 06.00 hver morgen.

Mannen både legger seg og står opp samtidig med meg.

I utgangspunktet bør jeg nok få minst 7 timers søvn for å fungere ok, men i praksis blir det nesten bestandig mindre.

I helgene, hvis vi ikke er på fest, legger vi oss som regel mellom midnatt og 01.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...