Gå til innhold

Spørsmål til ateister: Hvordan kan man hevde

Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hans_*
Så, hvordan forklarer KREASJONISTENE hvorfor gravitasjonen eksisterer?

Ved at Gud har utformet og skapt den, da Han, etter min tro, har skapt alt i vårt univers. Det er dermed også Han som laget den slik at den fungerer som den gjør, og Han har selvsagt også makt til å oppheve den.

Naturlovene beviser ikke at det finnes en Skaper, men jeg synes i alle fall at det er mye mer logisk at det finnes en lovgiver bak alle naturlovene(og alt annet i universet)enn at det bare eksisterer som en tilfeldighet. At naturlovene, som er så perfekt utformet som de er, ikke skulle være utformet av noen, ser jeg på som helt usannsynelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at Gud har utformet og skapt den, da Han, etter min tro, har skapt alt i vårt univers. Det er dermed også Han som laget den slik at den fungerer som den gjør, og Han har selvsagt også makt til å oppheve den.

Så du går for altså for Intelligent falling ?

Finnes det ingen grense for absurde ting du sluker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlovene beviser ikke at det finnes en Skaper, men jeg synes i alle fall at det er mye mer logisk at det finnes en lovgiver bak alle naturlovene(og alt annet i universet)enn at det bare eksisterer som en tilfeldighet. At naturlovene, som er så perfekt utformet som de er, ikke skulle være utformet av noen, ser jeg på som helt usannsynelig.

Hvilket formål mener du så naturlovene har, siden du mener de er perfekt utformet? Perfekt utformet for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Perfekt utformet"? Merkelig påstand. Er det fordi alt "passer sammen" at du tenker at det er "perfekt utformet"? Kunne man tenke seg en måte universet kunne fungere lovmessig på, som ikke var "perfekt"?

Ut fra hvilke premisser er det du mener at det er logisk at det finnes en lovgiver, forøvrig. Jeg vil ikke prøve å frata deg retten til å mene hva du vil, til det er underholdningsverdien ganske enkelt for høy, men "logisk"?

Når noe er logisk riktig, så er det fordi det følger med nødvendighet fra premissene som ligger til grunn. Det du egentlig mener, er "jeg syns det passer mye bedre med religionen min". Men logisk er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kort og godt: Dere som er ikke-troende, og dermed mener at det ikke eksisterer noen Skaper bak universet, hvordan forklarer dere at alt er så velordnet og formidabelt i sin orden, og ikke tilfeldig og kaotisk? Sitat:

Et veldig kjent sitat fra Isaac Newton er†This most beautiful system of the sun, planets and comets could only proceed from the council and domination of an intelligent and powerful being.†(sitat slutt)

En del interessante spørmsål mht. vitenskap og Gud, er her(samt sitatet til Newton):

http://turntoallah.com/eksisterer_gud.htm

Vi er intelligente.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...