Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for langt slør til kjolen som har 1-1 1/2 meter slep.

Men hvor langt er fint? Hva synes dere?

Bør sløret gå utenfor kanten på kjolen, eller bør den ligge innenfor kjolekanten? :lete:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde slør som gikk kant i kant med kjolen, det synes jeg var finest, og det mente hun i butikken også, enten ganske kort eller kant i kant.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg personlig liker ikke korte slør og skal selv ha slør som går kant i kant med kjolen, slepet er ca like langt som ditt.

Skrevet

I forbindelse med leting etter brukte kjoler på finn, har jeg sett veldig mange slør som er lengre enn kjoleslepet. Det synes jeg IKKE er fint!

Synes sløret enten bør gå helt kant i kant, eller være i fingertupplengde.

Selv skal jeg ha dette

http://www.lisenett.no/brudeslor.shtml

Synes det er den fineste lengden, det faller mye finere enn det bildet viser.

Men slør som går kant i kant med kjolen er også fint. Synes sistnevnte passer best til veldig formelle kjoler, mens det jeg har linket til passer bedre til kjoler med litt mindre skjørt og kanskje litt mindre utsmykning.

Skrevet

Det er forøvrig det nest nederste sløret på linken!

Skrevet

Lengden på sløret er i stor grad knyttet til hvor formellt bryllupet er. Lange slør er kjempefine, men passer liksom ikke helt til vielse hos byfogden liksom.

Men sånn estetisk sett synes jeg at de som går til kjolekanten er finest, men skal ikke ha det selv dessverre. Det nestfineste er da slør i 'fingertip length', fordi det ikke 'kutter' midjen i to, slik som de kortere slørene gjør.

Skrevet

Kanskje akkurat til kjolekanten ja.. hvordan vet man hvor langt det bør være hvis det skal gå kant i kant? Har sett et veldig fint på Ebay - 72" (altå 183 cm). Holder dette? Jeg er ca. 175 cm høy (slepets lengde måles vel ut fra livet?).

Jeg har ikke fått kjolen min ennå, så vet ikke akkurat på centimeteren hvor langt det er. Kan man klippe sløret kortere for at det skal passe - eller vil det rakne da? Typiske slør-stoff har jo sånne små nettinghull som kanskje ikke rakner så lett? Vanskelig dette altså! :frown:

Skrevet
Kanskje akkurat til kjolekanten ja.. hvordan vet man hvor langt det bør være hvis det skal gå kant i kant? Har sett et veldig fint på Ebay - 72" (altå 183 cm). Holder dette? Jeg er ca. 175 cm høy (slepets lengde måles vel ut fra livet?).

Jeg har ikke fått kjolen min ennå, så vet ikke akkurat på centimeteren hvor langt det er. Kan man klippe sløret kortere for at det skal passe - eller vil det rakne da? Typiske slør-stoff har jo sånne små nettinghull som kanskje ikke rakner så lett? Vanskelig dette altså! :frown:

Fant ut at 72" blir altfor kort! Har fått svar fra en Ebay selger at 120 eller 144" bør passe. Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...