Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #1 Del Skrevet 28. juli 2003 Har et stort problem jeg..... eller retter sagt typen min, han tror han er en utrolig flink kokk, noe som jeg VET han ikke er. Han tror meg ikke nå jeg prøver å forklare han at maten han servere enten er svidd eller all for lite kokt/steikt, han sitter bare der og nyter maten han selv disker opp. Helt utrolig... Men han har da mot nok til å prøve iallfall... selv om det ikke er noe suksess. Her en dag i juni innviterte han flere vennepar på mat og drikke en lørdag kveld, kvelden kom og han trodde alt var under kontroll, maten kom riktignok på bordet , og det var uten noe som helst hjelp fra meg , selv om jeg tilbød meg å hjelpe mer enn en gang. Maten så faktisk bra ut, men jeg vet våre venner fikk seg bakover sveis når første gaffel entret munnen.... woow...det ble ikke spist mye der , mer drikke enn vanglig ble konsumert da.....grunnen var vanvittig sterk steik, det viste seg at han hadde "bombet" steika med pepper av sterkeste sort , tanken var nok god , men han klarer ikke å se når nok er nok av krydder. Dette er ikke første gang, i går laget han lasanje til meg før jeg kom hjem, kjøkkenet så bombet ut , noen andre med liknene erfaringer?? I denne lasanjen hadde han klart å legge skivene på topp, dette resulterte i knekkebrød liknene topp på lasanjen. Men ellers var den grei nok....lite steikt da men men..... Hver gang jeg tar opp dette tema med han og matlaging blir det bare ignorert , til og med hans mor prøver å forklare han at han er mye bedre på mange andre ting enn matlaging. Men en ting skal han ha , han prøver iallfall. Det hele er jo litt komisk også..... men det tar på i lengden. Noen andre med liknende erfaringer eller er det bare her hos oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #2 Del Skrevet 28. juli 2003 Her er det jeg som er kokk, unntatt når det skal stekes biff. Det er gubben skikkelig god på, men ellers er det jeg som står for det meste gitt.... Du må jo helt klart snakke med han, han skjemmer seg jo ut for hele verden..... I gode og onde dager vet du..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celiasse Skrevet 28. juli 2003 #3 Del Skrevet 28. juli 2003 Kan ikke du lage maten da, så må han ta oppvasken og resten av sølet.Så får han selv erfare hvor morsomt det er å gjøre det etter at du har "herjet" litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 28. juli 2003 #4 Del Skrevet 28. juli 2003 Hvis han ikke vil høre, hva kan en stakkar gjøre da? Hos oss lager vi begge mat, og begge har som utgangspunkt å lage best mulig retter. Vi smådiskuterer litt over resultatene i retning "lærdom til neste gang". Dette gjør jeg både med min mat og hans mat, da. Noen ganger blir det "kan rett og slett ikke bli bedre!" Ingen av oss er døve for konstruktiv kritikk heller må sies, noe det høres ut som om din er. Ta en alvorsprat? Tilby å koke sammen så dere kan lære av hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå