Gå til innhold

Selvutviklingskurs

Millan

Anbefalte innlegg

Litt i tvil om dette er rett forum, men vi prøver...

Er det noen av dere som har vært på et selvutviklingskurs som dere er oppriktig fornøyd med, hvor dere følte at dere kom dere videre og at det dere lærte ble til hjelp i viktige avgjørelser/troen på deg selv?

Det er jo en skog av slike kurs, så hva bør man velge.

Hører gjerne på deres erfaringer og anbefalinger!

På forhånd takk for svar!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Care.

Joda det er da absolutt utviklende med noen år på universitetet. (Jeg har fire år bak meg der) Men man kan komme til et pnkt. i livet hvor det kan være greit men en litt annen form for selvutv. ... Jeg startet denne tråden på vi over 40 kanalen for her MÅ det jo bare finnes noen som har noe å anbefale?!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Millan.

Hva er selvutvikling egentlig da? Hvordan skal vi definere det? Det hender jeg grubler på det noen ganger. Noen ganger kommer jeg til den konklusjonen at jeg, for egen del, kanskje tenker litt ”feil” i forhold til selvutvikling. Med det mener jeg at jeg av og til strekker meg etter noe som TROR er selvutviklende, men som jeg etter hvert ser er bortkastet tid. Okey, kanskje er det sånn at vi vurderer selvutvikling ulikt, alt etter hva vi prioriterer, og at det ene ikke er bedre enn det andre.

Hva mener du er selvutviklende da Millan?

Jeg vet ikke så mye om selvutviklingskurs. Kanskje er det dumt, men sånne kurs har ikke interessert meg så mye. Min oppfatning er at det er veldig "mote" mht hva som er bra eller dårlig. Det svinger litt med folk som er litt "nytenkende" og har lyst og tjene penger på sin nytenkning.

Nok om det.

Jeg ønsker å dele erfaringer i forhold til et kurs jeg definerer som selvutviklende. Psykodramakurs. Morsomt, spennende og uhyre krevende. Har du mulighet til å finne det der du bor, så kan jeg anbefale akkurat det.

Der kan du få muligheter til å spille scener fra ditt eget liv. Eller du kan spille scener du ønsker ”å ta helt ut”. Du lærer deg til å høre din egen stemme, ta opp vanskelige tema, blottlegge deg for en mindre gruppe, samt være en deltaker/medspiller i andres liv. Det kan avstedkomme sterke følelser, og etter min erfaring har det vært godt å kunne ”legalt” ta ut sterke følelser og bare føle at jeg klarer ”å slippe taket”, dvs la kontrollen fare. For meg som er svært opptatt av kontroll, er et sånt kurs svært nyttig. Jeg har følt meg mange kilo lettere etter hver gang jeg har deltatt på kurskveldene. Det gir nesten en euforisk følelse. Deilig.

Akkurat nå tror jeg at det er selvutviklende.

Klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste selvutviklingskurset jeg har vært på var da jeg var alene i 6 år etter at jeg var 40 år.

Da gikk jeg gjennom hele livet mitt og etter vært kom troen på meg selv og da den kom ble alt bra.

Lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...