Gå til innhold

noen med gode erfaringer ved å sette opp ferdighus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi lurer på om vi skal kjøpe en tomt og sette opp et ferdig hus... Er helt i start fasen enda.. Men har hørt fra flere at ikke alle leverandører er like seriøse...'

Hvilken har dere gode erfaringer med, og hvilke leverandører har dere dårlige erfaringer med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg har ingen erfaringer. Men har du noen lenker til sider hvor en kan få se disse ferdighusene. Jeg er interessert.

Skrevet (endret)

Vi bygde hus hos blink-hus, og var veldig fornøyd. De tilpasset planløsningen slik vi ønsket. Store, seriøse firma kan som regel legge fram gode referanser fra tidligere kunder. Vi fikk spørsmål om å være referanse etter huset var bygd.

Det er jo veldig lettvint med ferdighus, og vi fikk i alle fall god hjelp underveis.

P.s. Om du ønsker å kikke i kataloger, så ligger de på nett hos de fleste. Bare google huskatalog, og drøm i vei. ;)

Endret av Lovis
Skrevet

da har jeg bestilt katalog fra blink hus.. så ut til å være mange fine hus der... Lett å drømme seg bort med alle de fine husene... Men må vel prøve å tenke litt på økonomien også....

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Vi satt opp Block Watne huset Sørlie. Gjorde om litt på planløsning i 1etasje og la til kjeller. Veldig fornøyde :)

Skrevet

dere som har satt opp hus...

Hvor lang tid tar selve prosessen

Tenker fra grunnmur står ferdig til huset er klart til å flytte inn i...

Noen firmaer som selger "byggesett" slik at man kan sette opp selv - eller gjøres alt gjennom firmaene?

• 3 måneder senere...
Skrevet

henter denne opp igjen.... da vi nå har funnet en tomt vi kanskje kunne tenke oss å kjøpe...

Noen erfaringer fra alvsbyhus eller nordbyhus??

Vi skal i møte med begge to... Synes vi må høre litt rundt før vi bestemmer oss for noe.

Spennende!!!! :ler:

Skrevet

Àlvsbyhus har mange fine hus, til en helt OK penge..

Vi har vurdert de selv, og mine foreldre har et slikt et(de har dog ikke bygd det selv).

Eneste som er typisk med de husene er bl.a ingen ingangsparti. Man går gjerne rett fra inngangsdør til trappen opp i 2 etg. De har og noen rare planløsninger(istedefor å flytte en dør 35 cm til høyre tar de heller en dør fra kjøkken til soverom. Har de heller tatt døra litt lenger til høyre har det blitt mer flyt i huset og ikke minst mer benkplass på kjøkkenet!) Men dette er selvsagt ting som er enkelt å gjøre noe med!

Husk også på at dette er svenske hus, med svenske stikkontakter, osv. Bare for å "minne" på:)

Håper dere finner huset dere leter etter! Utrolig spennende prossess.

Skrevet
Vi bygde hus hos blink-hus, og var veldig fornøyd.

Henger meg på her, for jeg har også tenkt å bruke ferdighus fra blink og har såvidt sett på tomt. Men er helt i starten med alt.

Bare lurer på en ting:

Er ferdighusene fra blink dyrere enn andre, eller er de sånn midt på treet?

Skrevet

Vi lurer litt på å bygge selv, og kikket en stund på Älvsbyhus,

men har lest en del negativt om dem, så tenker vi står over der.

De får blant annet pepper for dårlig materialvalg. Kledning utvendig, bare duk under tak (uheldige håndverkere kan punktere duken og du har da ikke et tett tak) - her var det en stor sak i nordland hvor Älvsbyhus ble dømt til å betale erstatning etter en storm.

Vi vurderer nå et hus i Trend-serien fra Norhusnorge.no

Utrolig stilige hus og ikke så ille priser.

Det er forresten flere fine diskusjonsfora for de som vil bygge ferighus. Blant annet http://www.byggebolig.no/

Skrevet

Har ingen erfaringer med noen av ferdighusprodusentene, men har litt meninger for det. Älvsbyhus er som noen andre her sier svenskt, men det det innebærer av ulikheter fra norske byggeregler. Bl.a. sitter (satt i hvert fall) vinduene langt inne i veggen som kan gi et tettproblem. Huset settes sammen av elementer, så det er raskt å sette opp (et par dager over fundament). Men siden det er elementer blir det fort noen skjøter her og der som ikke jeg liker. Det er både fordeler og ulemper med elementer. De blir laget tørt inne på en fabrikk, men kan bli ødelagt på vei til tomten. Og skjøtene blir ikke alltid helt bra. Jeg liker best at huset bygges på stedet, men da kan man jo få utfordringene med årstidene når det gjelder å bygge inn fuktighet osv.

Jeg har såvidt vært i kontakt med Mesterhus og synes de gir et positivt inntrykk, men jeg har altså ikke benyttet meg av de.

Skrevet

Vi har bygget Alvsbyhus for 2 år siden.

Vi er godt fornøyd og har fått et varmt og rimelig hus.

Det med svenske stikk-kontakter skjønte jeg ikke helt. hvis ikke det er at oppe ved noen av bryterene er det også stikk-kontakt...Deilig å ikke måtte bøye seg veldig langt ned for å sette inn støvsugerkontakt og mobillader.osv...

Vinduene sitter lenger inn enn på norske hus. Det vil si at du har ikke vindusposter. De har satt på blomsterbrett innenfor vinduet. Dette har jeg sett flere har tatt vekk. Litt lite valgmuligheter på spesielle romløsninger og ønsker som vi hadde. Dette var litt vanskelig å svelge først. Fra grunnmur ble laget til innflyttning tok det ca 10 uker. Grunnmuren var inkludert i prisen. Mye hvitevarer er også inkludert.

Hilsen er fornøyd huskjøper.....

Skrevet

hvorfor velge ferdighus?

Mange misfornøyde kunder ifra elvsbyhus vet jeg,og detr er vel den største,og en av de få som leverer såkalte ferdighus.

Hørt om mye slurv og rare løsninger.

Alle husfirmaer kan levere deg nøkkelferdig hus,så velger man ferdighus fordi man tror at man må gjøre en del egeninsats på hus som blir bygget på stedet tar man feil.

Kan anbefale nordbohus.Leverer nøkkelferdig til en rimelig penge.

Skrevet

Tror jeg har funnet drømmehuset mitt.. nå er det bare å overtale mannen :fnise:

Huset Nexus hos nordbohus

Skal i møte med nordbohus neste uke, så da får vi mer info om pris og hvilken tomt vi trenger osv...

Spennende!

Noen som har dette huset???

Hva synes dere om planløsningen osv.....

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet

Tror jeg har funnet drømmehuset mitt.. nå er det bare å overtale mannen :fnise:

Huset Nexus hos nordbohus

Skal i møte med nordbohus neste uke, så da får vi mer info om pris og hvilken tomt vi trenger osv...

Spennende!

Noen som har dette huset???

Hva synes dere om planløsningen osv.....

[/quote

Vi ser litt på nettop Nexus å lurer veldig på hva dette vil komme på totalt. Fikk dere noe prisoverslag i møtet? vi har gratis tomt å oppparbeiding av denne....så jeg tenker selve huset og det arbeidet som sår igjen?

Skrevet

Hei.

Vi bygde i fjor. Brukte Unike hjem. Er kjempe fornøyd. Fra huset ble bestilt til vi fikk nøkkelen gikk det 3.5 mnd. Dette er ferdighus som er produsert i Tjekkia. Det gikk tre uker fra huset kom på trailere til Norge til vi kunne flytte inn. Hadde 1 års befaring nå ingen ting og utsette. Kjempe fornøyd med resultatet og pris. Bare spørr om du lurer på noe..:-)

Skrevet
Hei.

Vi bygde i fjor. Brukte Unike hjem. Er kjempe fornøyd. Fra huset ble bestilt til vi fikk nøkkelen gikk det 3.5 mnd. Dette er ferdighus som er produsert i Tjekkia. Det gikk tre uker fra huset kom på trailere til Norge til vi kunne flytte inn. Hadde 1 års befaring nå ingen ting og utsette. Kjempe fornøyd med resultatet og pris. Bare spørr om du lurer på noe..:-)

Hei!

Var å så på nettsiden unikehjem.no det er disse du mener ikke sant?

Var mange fine hus der, og ser i grunn ganske deilig ut at det er ferdig på 1-2-3!

Hvilket hus har dere og hva kostet det?

Har dere innebygd garasje?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Synes også dette huset er råflott! Hva fikk dere som prisoverslag?!

Skrevet
Synes også dette huset er råflott! Hva fikk dere som prisoverslag?!

Nexus var 2,6 millioner "nøkkelferdig".. Vet ikke helt hva det vil si, men da skulle det være så og si ferdig tror jeg...

Har ikke satt oss så veldig inn i det, da tomten vi hadde sett oss ut var en tomt som måtte graves og fylles opp med mye masse for å få den bra.. Det ville koste oss mange 100 tusen.. så vi er nå på jakt etter ny tomt... og vil se an nabolaget før vi bestemmer oss for hus, da det må passe inn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...