janne84 Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Noen som har bodd på tower bridge road? Det har seg slik at vi har bestilt leilighet på earls court, denne er under bygging og det viser seg nå at den ikke blir ferdig til vi kommer om to uker... Vi har fått tilbud om ei likedan leilighet på tower bridge road, men jeg er usikker, siden virker som dette er en litt "lost" plass... Noen som vet noen om den siden? er "feil" side av elven..
Nilma Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Vi har bodd sør for elven 3-4 ganger de siste to årene, og det har vært helt fint. Det eneste som er litt kjedelig er om dere kommer langt unna en tubestasjon, sånn at det er tungvint å komme seg rundt, men såvidt jeg kan se er det minst to stasjoner (Borough og London Bridge) ganske nær Tower Bridge Road. Jeg tror du skal en del lengre sør før du kommer til de litt mer tvilsomme områdene man omtaler som "feil side av elven". Vi har som sagt bodd sør for elven flere ganger, og har aldri følt oss det minste uttrygge, så jeg hadde overhodet ikke vært bekymret om jeg var deg. Jeg er ikke kjent på selve Tower Bridge Road, men i området like vest for den, rundt London Bridge/Borough High Street, er det masse koselige kaféer, restaurant og puber (for ikke å snakke om Borough Market om du/dere er interessert i mat!). Kan absolutt anbefales! God tur!
janne84 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk! da ble jeg litt mer rolig, vil jo ikke at dette skal ødelegge turen... Har sjekket ut og der er 10 min å gå til ene stasjonen, så det er jo veldig greitt.. Men kjøpte dere undergrunds kort\buss kort?
Nilma Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk! da ble jeg litt mer rolig, vil jo ikke at dette skal ødelegge turen... Har sjekket ut og der er 10 min å gå til ene stasjonen, så det er jo veldig greitt.. Men kjøpte dere undergrunds kort\buss kort?Vi har såkalte Oyster Cards med Pay-as-you-go, dvs. at vi fyller penger på dem, og så trekkes et beløp for hver tur med undergrunnen (eller buss). Såvidt jeg har skjønt skal dette alltid være billigere enn en dagsbillett, uansett hvor mye du reiser i løpet av en dag. Du kan lese mer her. Det finnes også 1-, 3-, og 7-dagerskort, hva som lønner seg kommer nok litt an på hvor lenge dere skal være og hvor mye dere skal reise (og f.eks. om dere skal utenfor sentrum, dvs. at dere trenger flere soner).
janne84 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2009 Ja var inn å lese om dette jeg og.. Tror vi bare kommer til å reise innen sentrum.. Har du noe å anbefale? skal til oxford street, camden market, st.paul.. det er vel det jeg vet jeg skal få med meg..
Kjetil E Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Det er greit nok i forhold til trygghet, men som turist så er vel dette litt lost område. Ikke mye å finne på. Jeg ville ikke bodd i dette området, men som sagt det er grunnet at her er det lite å gjøre for turister. Skal du se severdigheter som Tower brigde, Tower of London, HMS Belfast og London Dungejon er det langt bedre å reise til området på dagtid enn å bo der.
janne84 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2009 Takk for svar KjetilE, men som du sikkert leste så var det ikke dette området vi egentlig skulle ha, men nå blir det som det blir.. Det går jo undergrunnsbaner hele tiden, håper og tror vi får en fin tur...
Kjetil E Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Takk for svar KjetilE, men som du sikkert leste så var det ikke dette området vi egentlig skulle ha, men nå blir det som det blir.. Det går jo undergrunnsbaner hele tiden, håper og tror vi får en fin tur... Litt avhengi av hvor i gata du skal bo (den er ganske lang) så vil nærmeste t-bane enten være London Brigde, Brough eller Bermondsey. Brough ligger på Northern Line, Bermondsey litter på Jubilee line. Mens London Brigde ligger på begge disse linjene. Det vil uansett være et lite stykke å gå til en av disse.
janne84 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2009 Har fått beskjed at det er ca 10 min å gå til London Brigde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå