Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Er det noen som har tips til en bra og usjenert teltplass i oslomarka? Gjerne et sted som det er lett å komme seg til med offentlig kommunikasjon og maks 1 times gåtur. Vil gjerne dra et sted man kan klatre litt, muligens ved et vann? Kom med ditt beste tips :-)
hilli Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Ta Gjøvikbanen til Stryken og gå inn i Nordmarka. Der er det flere vann og fint å telte ikke langt fra toget.
Gjest telt_guri Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Er det noen som har tips til en bra og usjenert teltplass i oslomarka? Gjerne et sted som det er lett å komme seg til med offentlig kommunikasjon og maks 1 times gåtur. Vil gjerne dra et sted man kan klatre litt, muligens ved et vann? Kom med ditt beste tips :-) Hei! kjør opp til Skar parkeringsplass (så langt veien går), det går også buss opp dit. derfra går det en flott (traktor) vei/sti langs Skarselva (forbudt for kjøretøy). Denne veien går opp til Øyungen, som er ett flott område med fiske (og bade) muligheter. Gåturen opp er på knappe 4km (om jeg husker rett..?). Området kan du lese mer om her og her er det noen bilder. Som du ser er det også satt opp utedo der, noe som gjør friluft livet litt enklere (ta med do papir..). Vær klar over at dette området er veldig populært, så om dere ønsker å være i fred, er nok ikke dette plassen for dere. Da vi teltet der (pinsa iår) hadde vi flere "naboer"..men de var ikke SÅ nærme at vi brydde oss stort. For mer info kan dere google Øyungen / Nordmarka / Maridalen / Skar. Lykke til på tur, håper dere finner noe som passer dere. (kom gjerne tilbake hit med oppdatering/telt tips i området, uansett hvor dere endte opp).
tineline Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Min hovedfavoritt Rundvann, like ved Østmarkskapellet. Sjelden mer enn ett telt der, og av og til noen badeturister på dagtid. Har hørt at det skal være et fint buldreområde, men klatrer ikke selv. Turen er vel ca 3 km fra Skullerudstua, det er skiltet til Østmarkskapellet. Ta banen til Skullerud, og gå 5 min til Skullerudstua. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå