Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hei! Vi er i gang med å bygge hus. Har plukket meg ut noen lekre tapeter. Har ikke lyst å tapetsere direkte på veggen i alle rom, men tenkte heller å henge opp "tavler" eller "lerreter" med tapetet er festet/limt på. Dermed kan tapeten byttes ut ofte, uten at det blir for dyrt Noen som har erfaringer med dette? Hvordan bør jeg gå frem? Billige store lerret, noen som aner hvor jeg kan få kjøpt dette? Finnes det andre materialer (ikke for tunge!) som kan anbefales til dette? Takk for svar!! (Kan også bruke stoffer til dette, finnes jo så mye lekkert. Men i hovedsak tenkte jeg å lage egne komponerte store "bilder" av tapet).
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Vi er i gang med å bygge hus. Har plukket meg ut noen lekre tapeter. Har ikke lyst å tapetsere direkte på veggen i alle rom, men tenkte heller å henge opp "tavler" eller "lerreter" med tapetet er festet/limt på. Dermed kan tapeten byttes ut ofte, uten at det blir for dyrt Noen som har erfaringer med dette? Hvordan bør jeg gå frem? Billige store lerret, noen som aner hvor jeg kan få kjøpt dette? Finnes det andre materialer (ikke for tunge!) som kan anbefales til dette? Takk for svar!! (Kan også bruke stoffer til dette, finnes jo så mye lekkert. Men i hovedsak tenkte jeg å lage egne komponerte store "bilder" av tapet). Jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt lerret. Men dette høres da fryktelig tungvint ut. Og ser ikke hvordan dette skal bli billigere enn å skifte tapet på vanlig måte - snarere tvert i mot.
pøbelsara Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har venninne som er dekoratør. Hun bruker tapet på store sponplater. Mye billigere enn lerret, og lettere å få det pent også.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg aner ikke hvor du kan få kjøpt lerret. Men dette høres da fryktelig tungvint ut. Og ser ikke hvordan dette skal bli billigere enn å skifte tapet på vanlig måte - snarere tvert i mot. Tja...Istedet for å måtte skrape av tapetet på veggen, for detter å sparkle/slipe for å få det pent så kan jo bildene skiftes ut ikke sant? Og går man lei, så kan man flytte tapetet rundt i rommet, fra rom til rom, og dermed skifte hele interiøret - også i takt med årstider.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har venninne som er dekoratør. Hun bruker tapet på store sponplater. Mye billigere enn lerret, og lettere å få det pent også. Tusen takk! Skal sjekke ut dette på Maxbo. Tenkte kanskje at sponplater ble noe tungt å henge opp (Gips på veggene), men skal forhøre meg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå