Gjest Au Skrevet 15. juni 2009 #1 Del Skrevet 15. juni 2009 Er det noen som har opplevd intens hodepine, som har kommet plutselig? Det starta i morges på jobben, og går ikke over, hjelper heller ikke med paracet. Hvis du har opplevd dette, hva skyldtes det? Vet at jeg har et hull i en tann nede i en jeksel på venstre side, kan det være det? Ellers har jeg verken slått meg eller noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Del Skrevet 15. juni 2009 Er det noen som har opplevd intens hodepine, som har kommet plutselig? Det starta i morges på jobben, og går ikke over, hjelper heller ikke med paracet. Hvis du har opplevd dette, hva skyldtes det? Vet at jeg har et hull i en tann nede i en jeksel på venstre side, kan det være det? Ellers har jeg verken slått meg eller noe annet. Hatt noen syns forstyrrelser eller nedsatt styrke i armer /ben? uansett vil jeg anbefale deg å kontakte lege..event. ringe legevakt, fordi plutselig hodepine som ikke avtar kan være symptomer på alvorligere ting, samtidig som det kan være helt ufarlig..men vær føre vàr.. Ikke meningen å skremme, men jeg er 29 år og hadde hjerneslag for 1 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 15. juni 2009 #3 Del Skrevet 15. juni 2009 Ja, mange ganger. Det er migrene (hos meg i hvert fall). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Au Skrevet 15. juni 2009 #4 Del Skrevet 15. juni 2009 Takk for svar! Nei ingen uvanlige synsforstyrrelser, eller andre "unormale" ting. Men det gjør forferdelig vondt. Hjerneslag..? I så ung alder :-O I all verden.. hvordan "begynte" det, og håper det går bra med deg? Og til deg med migrene, du har min medfølelse du også..Klemklem. På jobben gjorde det såpass vondt at jeg plutselig hørte meg selv utbryte "herregud" foran andre, uten at jeg hadde planlagt å si noe som helst. Det kom bare plutselig et ordentlig isende smertejag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Del Skrevet 15. juni 2009 Takk for svar! Nei ingen uvanlige synsforstyrrelser, eller andre "unormale" ting. Men det gjør forferdelig vondt. Hjerneslag..? I så ung alder :-O I all verden.. hvordan "begynte" det, og håper det går bra med deg? Og til deg med migrene, du har min medfølelse du også..Klemklem. På jobben gjorde det såpass vondt at jeg plutselig hørte meg selv utbryte "herregud" foran andre, uten at jeg hadde planlagt å si noe som helst. Det kom bare plutselig et ordentlig isende smertejag. Jeg fikk plutselig sinnsyk smerte i hodet en dag jeg kjørte bil til jobben. Smerten var intens og "kvalmende", og jeg ble irritabel for den minste lyd som påvirket smerten ytterligere. Heldigvis så jobbet jeg sammen med en mann som hadde hatt slag for flere år siden, og han ba meg ta det alvorlig. Jeg ble vel mer eller mindre "tvangs sendt":-) til legevakten, fordi jeg syntes det var tull å løpe til legen for litt hodepine. Jeg hadde aldri vært plaget av vondt i hodet , så jeg trodde det var "normalt" å ha så store sm når det satte igang. Fra legevakten å ble jeg kjørt med blålys til ullevål, hvor de fant problemet kjapt...heldigvis...men slag kan faktisk ramme alle alders grupper (også små barn) men dette er mere uvanlig da..heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 15. juni 2009 #6 Del Skrevet 15. juni 2009 Det kan også være Hortons hodepine. Det starter som oftest som en intens smerte bak ene øyet (oftest det høyre hos meg), og stråler liksom opp og bakover i hodet. Den forsvinner, og kommer igjen, kanskje mange ganger, før det forsvinner helt og er borte lenge. Men synes du burde hørt med lege ja. Det kan være forskjelligt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 16. juni 2009 #7 Del Skrevet 16. juni 2009 Kan være forskjellig, som de andre sier her. Migrene er oftest på en side eller ett punkt i hjernen, og dekker -oftest ikke- hele hodet. Jeg får det alltid bak venstre øye, og blir utrolig irritert av tv-lyd, folk som snakker og lignende. Jeg er ikke så var ovenfor lys, men ja, lyd er det værste. Jeg har heller ingen synsforstyrrelser når jeg har migrene, men jeg pleier å syns det er greiere å lukke det øyet som smerten ligger bak. Har du gjort noen endringer i kosthold, medisin etc ? Tannproblemer kan også ha en slik effekt. Gnisser du om natten f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 16. juni 2009 #8 Del Skrevet 16. juni 2009 Når jeg får sånn hodepine så hjelper nakkemassasje... Hvis du ikke har noen til å massere deg akkurat da, så ta tak i nakken og knip hardt (med hele hånden din vel å merke ) Det er lettere hvis noen andre gjør det, men det funker hvis jeg gjør det selv også... Knip til du kjenner at det "slipper" i hodet (tar det lang tid, så er det nok noe annet enn nakken som gjør det...) Det er i hvertfall verdt å prøve det Ellers så støtter jeg de andre her inne: gå til legen for å få det sjekket, sånn i tilfelle (forresten: du skal ikke se vekk i fra at det har noe med tannen din å gjøre! Jeg fikk kjempe vondt i høyre del av øret, halsen, hodet og en jeksel pga ørebetennelse...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 16. juni 2009 #9 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg fikk intense smerter bak høyre øre, som gik fra nakke rundt øret og ned mot haken. Legen fant ut at jeg hade bihulbetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 16. juni 2009 #10 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg fikk intense smerter bak høyre øre, som gik fra nakke rundt øret og ned mot haken. Legen fant ut at jeg hade bihulbetennelse. Jeg også har fått INTENSE smerter av bihulebettennelse en gang. trodde ene øyet skulle poppe ut av hodet for det sprengte sånn bak det! fikk paralgin med legen, og skulle ta to stk - fire ganger for dag. (!) Første dagen hjalp det lite, jeg kunne ikke hoste eller nyse, da tror jeg jeg hadde svimt av! Lå strekk ut på sofaen og kunne knapt røre meg. Når jeg måtte på do, brukte jeg sikkert to minutter på de 15-20 skrittene til badet, for det dundret i hodet når jeg gikk! Men som andre her skriver, skal en ta plutselige hodesmerter på alvor! Ta deg en tur til legen og finn ut av det! Lykke til og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Poizki_* Skrevet 16. juni 2009 #11 Del Skrevet 16. juni 2009 Når visdomstanna mi var på tur opp (oppe på venstresida) hadde jeg kjempevondt i høyresida av hodet i flere dager..Tror nervene går på kryss og tvers der oppe Er det forresten noen som vet om det er noe i det at man har vondt i motsatt hjernehalvdel? La meg forklare...Jeg er mye plaget med hodepine, og den hodepina jeg har lært meg å leve med uten å ta hodepinetabletter, den hodepina som bare ligger i bakgrunnen nesten hele tiden - den starter i høyre bakhodet og sprer seg framover om den føler for det, og jeg er venstrehendt.. Mamma er høyrehendt, og hennes lignende hodepiner er på venstre siden, har en vennine som har samme opplevelsen av sånn "hverdagshodepiner" Og da ser vi bort ifra de hodepinene som okkuperer hele hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 16. juni 2009 #12 Del Skrevet 16. juni 2009 Mine diagnoser ved slike smerter: Bihulebetennelse, Tannpine, Trigeminus nevralgi, som er helt for jævlig vondt... Både tannpine og bihulebetennelse er barnemat i forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 16. juni 2009 #13 Del Skrevet 16. juni 2009 jeg vil si meg enig med trillrund og foreslå at det kan være på grunn av den tanna du sier du har hull i. Jeg hadde hull i en tann for en stund siden, og det førte til en intens smerte i hodet, det iset på en måte oppover i hodet. Jeg måtte rotfylle, og det var faktisk ikke så ille som folk skal ha det til! (men nå sier jeg jo ikke at det er det du skal gjøre da:p) Håper du finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #14 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har fått det samme, mer som punktsmerter ett bestemt sted, og det kom av anspenthet og muskelknuter i nakke og skuldre. Men hodepine kan komme av hva som helst. Som nevnt over. Tannpine, migrene, slag, Hortons, bihulebetennelse, svulst etc. Hvis smertene vedvarer må du komme deg til legen. Smerter i hodet kan være alvorlig eller ikke alvorlig i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maya Skrevet 15. september 2010 #15 Del Skrevet 15. september 2010 Takk for svar! Nei ingen uvanlige synsforstyrrelser, eller andre "unormale" ting. Men det gjør forferdelig vondt. Hjerneslag..? I så ung alder :-O I all verden.. hvordan "begynte" det, og håper det går bra med deg? Og til deg med migrene, du har min medfølelse du også..Klemklem. På jobben gjorde det såpass vondt at jeg plutselig hørte meg selv utbryte "herregud" foran andre, uten at jeg hadde planlagt å si noe som helst. Det kom bare plutselig et ordentlig isende smertejag. Ja, jeg er også 29, og har hatt hjerneslag.. slag har ingen alder.. selv om det er flest eldre som får dette. Det har mest med livsstil og hva den individuelle tåler av trykk/belastning og evt. skader.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 15. september 2010 #16 Del Skrevet 15. september 2010 Tråden er fra i fjor sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aurelius Skrevet 25. desember 2012 #17 Del Skrevet 25. desember 2012 Noen som har erfaring med lett smerte på høyre hjernehalvdel, rettere sagt occipital lobe? Forekom først gang tiden etter å drevet med pc-arbeid til tidlig morgenstider,(12 t med avbrekk) skjønte det slik at det var pga. mye pc-arbeid/døgnrytmeforstyrrelse...Nå etter flere dager hvor jeg har tatt det helt med ro dukket smertene opp igjen... anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå