Gjest Gjest_MEG_* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Får man førstehjemslån når man er 45 år? Jeg er medeier i bolig, men lånet står ikke på meg. Nå skal dette selges og jeg skal ut på boligmarkedet alene og kjøpe. Kan jeg få førstehjemslån?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Får man førstehjemslån når man er 45 år? Jeg er medeier i bolig, men lånet står ikke på meg. Nå skal dette selges og jeg skal ut på boligmarkedet alene og kjøpe. Kan jeg få førstehjemslån? Dvs boligen skal selges, du får din egenkapital og skal kjøpe nytt? Tidligere var jo førstehjemslån for mennesker under 34, men mange banker har gått bort fra dette. Det er jo bare å ta en ringerunde. Hvis du har ok med egenkapital og ok inntekt, vil sikkert banken ta imot deg med åpne armer uansett:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Driver selv å skal søke lån, ikke førstehjemslån men .. Skal ha 2.5 i lån, har egenkapital på 1 mill.. hvordan er muligheten på markedet idag? Normal inntekt, verken mer eller mindre
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Driver selv å skal søke lån, ikke førstehjemslån men .. Skal ha 2.5 i lån, har egenkapital på 1 mill.. hvordan er muligheten på markedet idag? Normal inntekt, verken mer eller mindre Med egenkapital på 1 mill, og lån på 1,5 mill, trenger du en inntekt på ca 500 000, gitt at du ikke har gjeld! Har du barn eller gjeld, bør du ha en høyere inntekt enn 500 000 for å klare å betjene et lån på 1,5 mill. Leieinntekter vil jo telle med, selvsagt:) Hva er "normal inntekt, verken mer eller mindre"? 400 000? 450 000?
Alison Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Får man førstehjemslån når man er 45 år? Jeg er medeier i bolig, men lånet står ikke på meg. Nå skal dette selges og jeg skal ut på boligmarkedet alene og kjøpe. Kan jeg få førstehjemslån? Det har ingen ting å si om lånet har stått på deg eller ei tidligere, men om du har stått som eier av en bolig. Du har dermed ikke rett til førstehjemslån, og må stille med 20 eller 25% egenkapital. Driver selv å skal søke lån, ikke førstehjemslån men .. Skal ha 2.5 i lån, har egenkapital på 1 mill.. hvordan er muligheten på markedet idag? Normal inntekt, verken mer eller mindre Og hva mener du med "Normal inntekt". Det kan være stor forskjell på hva du kan få i lån om du tjener f.eks. 300.000,- eller om du tjener 400.000,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå