Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det med ateister på dette forumet. Har dere ikke bedre ting å gjøre en og gjøre nar av de troende. Hva gjør det dere at de tror på en Gud ?

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet
Hva er det med ateister på dette forumet. Har dere ikke bedre ting å gjøre en og gjøre nar av de troende. Hva gjør det dere at de tror på en Gud ?

1. Dette er ikke ett religionsfora, men ett livssynsfora. Ateisme er ett livssyn.

2. Vi forsøker å utfordre hverandres livssyn. Det er vel det man gjør på ett slikt forum. Ikke sant? Ville du likt det bedre om alle her inne var enige om hvor stor og mektig Odin er?

Gjest Gjest
Skrevet
1. Dette er ikke ett religionsfora, men ett livssynsfora. Ateisme er ett livssyn.

2. Vi forsøker å utfordre hverandres livssyn. Det er vel det man gjør på ett slikt forum. Ikke sant? Ville du likt det bedre om alle her inne var enige om hvor stor og mektig Odin er?

Og utfordre og gjøre nar er 2 forskjellige ting. Men nå var det ikke akkurat deg jeg rettet min kritikk mot

Skrevet

Hva er det egentlig med religiøse som mener at religionen deres er hevet over enhver kritikk?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er det egentlig med religiøse som mener at religionen deres er hevet over enhver kritikk?

Jeg er ikke religiøs

uansett kritikk og gjøre nar er 2 forskjellige ting

men jeg merker jo hvordan dere kommer i forsvars posisjon

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ikke religiøs

uansett kritikk og gjøre nar er 2 forskjellige ting

men jeg merker jo hvordan dere kommer i forsvars posisjon

Hvordan vil du definere narr i denne sammenhengen?

Skrevet
Jeg er ikke religiøs

Da skal du heller ikke føle deg truffet.

Gjest Gjest
Skrevet
Da skal du heller ikke føle deg truffet.

Jeg føler meg ikke truffet. Jeg bare lurer på hva poenget er ved å gjøre nar av noen fordi de tror på noe vi ikke tror på

Men jeg merker at dere ungår og svare. Dette viser feighet

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan vil du definere narr i denne sammenhengen?

Tja og si at de tror på en fantasi figur vil jeg betegne som nar

men det er bare 1 av mange eksempler

Gjest Gjest
Skrevet
Tja og si at de tror på en fantasi figur vil jeg betegne som nar

men det er bare 1 av mange eksempler

Da betyr vel det at du ikke respekterer troen på fantasifigurer?

Hva er det som skiller troen på fantasifigurer fra troen på guder?

Skrevet

Men det er jo et produkt av fantasi. Uansett hvilken gud man refererer til. For hva er det egentlig som gjør den kristne gud eller den islamske gud til en mer virkelig figur enn f.eks. Odin eller Zevs?

Gjest Gjest
Skrevet
Men det er jo et produkt av fantasi. Uansett hvilken gud man refererer til. For hva er det egentlig som gjør den kristne gud eller den islamske gud til en mer virkelig figur enn f.eks. Odin eller Zevs?

Det er ikke fantasi for de som tror på det. Eller forstår du ikke det

Jeg har ingen tro på noen Gud eller noe annet. Men jeg er ikke så arogant som mange ateister er.

Faktisk så vil jeg sammenligne mange ateister med fundamentalistiske religiøse

Skrevet

Det er gammelt nytt. Målet er å kneble kritikk uansett hvilken form de kommer i. Det er arrogant, det.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke fantasi for de som tror på det.

Hvorfor ikke?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er gammelt nytt. Målet er å kneble kritikk uansett hvilken form de kommer i. Det er arrogant, det.

Noe av det værste som finnes er mennesker som bare ser det de selv vil. Som bare hører det de selv vil høre. Og bare leser det de selv vil lese.

Men bare merk hvordan du går i forsvar når jeg kom med kritikk mot mine egene ateistene.

Skrevet

Jeg går ikke i forsvar. Jeg mener bare at det andre oppfatter som hån ser jeg på som legitim kritikk. Det er ikke å gå i forsvar.

Det at du sammenligner ateister med fundamentalistiske religiøse, kun på grunnlag av tidligere nevnte kritikk, det forbeholder jeg meg retten til å motsi når som helst og hvor som helst.

Jeg tror forresten ikke ett eneste øyeblikk på at du er ateist. Ikke når du argumenterer slik religiøse gjør.

Skrevet

At ateister kan stille seg i en slags forsvarsposisjon for å utfordre religiøse her på forumet er vel helt rett og rimelig. Dessuten syntes jeg det er mange religiøse her wsom gjør det samme tilbake mot ateistene.

Men uansett hva ville en debatt side vært uten?

jeg for min del setter pris på at folk utfordrer mine meninger om ting, fordi jeg da må utarbeide enda sterkere argumenter.

Hva man velger å ta som kritikk, velger man jo selv. Og om man føler seg krittisert kan man jo selv velge å overse dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Religion og ateisme er ikke motsetninger. Man kan være ateist, og fortsatt være religiøs (Buddhisme).

Skrevet
Man kan være ateist, og fortsatt være religiøs.
hehe, javel.. haha.. Joda det klinger godt den setningen der.. Et lite gullkorn..
Gjest Gjest
Skrevet
hehe, javel.. haha.. Joda det klinger godt den setningen der.. Et lite gullkorn..

Ateist betyr "uten gud/gudstro", ikke "uten religion".

Buddhister tilhører en religion, men de tror ikke på guder. Derfor er de også ateister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...