Gå til innhold

markløft

Anbefalte innlegg

Gjest misforstått
Skrevet

Noen som kan forklare hvordan markløft gjøres ordentlig?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hm, ikke for å være kritisk, men hva har det øverste bildet med innholdet i artikkelen å gjøre i det hele tatt? :ler:

Det er sånn man blir når man trener markløft skikkelig :jepp:

Gjest Bolledeig
Skrevet
Hm, ikke for å være kritisk, men hva har det øverste bildet med innholdet i artikkelen å gjøre i det hele tatt? :ler:

Er visst en T-nation greie å bruke bilder av lettkledde damer ute av kontekst i artikler, jeg vil tro det bare har smittet over.

Skrevet (endret)

Den artikkelen er ganske god synes jeg.

Avgjørende er å dytte brystet fram så mye man klarer, spesielt fra starten. Da blir ryggen rett.

Og ikke vippe overkroppen bakover samtidig som magen dyttes framover og baken bakover på toppen. Det kverker nedre rygg. Stram magen hardt og dytt hofta fram ved å stramme rumpa alt du kan, på toppen.

Så er det veldig lurt å ikke puste gjennom løftet, men kun når vekta ligger på bakken. Og ikke bruke omvendt grep før det er strengt nødvendig.

Om du i tillegg sjekker ut videoene som kommer opp på youtube når du søker etter "deadlift mark rippetoe" så skulle du kunne komme i mål:http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=deadlift+rippetoe&aq=f

Endret av Cognizance
Skrevet (endret)
Det er sånn man blir når man trener markløft skikkelig :jepp:

Jeg synes hun var litt pinglete til å ha trent markløft skikkelig over tid. :ler:

Er visst en T-nation greie å bruke bilder av lettkledde damer ute av kontekst i artikler, jeg vil tro det bare har smittet over.

Jeg har muligens litt fordommer mot artikkelforfatteren, det vil si måten han skriver på (selv om han har mange gode poeng), så det er vel kanskje derfor jeg la ekstra merke til det. ;)

Endret av -Englefjes-
Skrevet

For å holde meg til tema, synes jeg det er helt essensielt å klare å slappe av (men samtidig stramme slik Cognizance skriver) for å få et godt løft. :)

Skrevet
helt essensielt å klare å slappe av

:-O det får ikke jeg til! Mark må være det minst avslappende jeg vet om :-P

Ny pers i morra, 180x5x2. Forhåpentligvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...