Gjest Vandersar1 Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei Hvis dere ser på det bilde under, så er det bilde av den nederste delen av leggen min. Huden er sånn rar på begge leggene og det er så stygt! Kan dere vær så snill si hva det er og hvordan jeg kan bli kvitt det? Bruker fuktighetskrem men det hjelper ikke Bilde Skal på avslutningsfest om to dager og da skal jeg ha på kjole. Vil ikke vise de stygge leggene mine da :/ Takk Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 15. juni 2009 av Phaedra
Avalon Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Hei, ta en tur til legen, og be h*n evt henvise deg til en hudspesialist. Det kan kanskje være en form for eksem eller noe. Hvis huden din også sprikker, eller revner på leggene, og du blør kan det være en tilstand der huden på leggene dine skifter ut hudceller for kjappt, og det skal finnes behandling for det. håper du finner ut av det
LukaFrost Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Så noe lignende på Embarrassing Illnesses på NRK. Der var det ei dame med tilsvarende problem, bare verre. Sjekk ut programmene på nrk.no.
Gjest D-shol Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 For meg ser det strengt tatt ut som solskadet og veldig tørr hud.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 prøv å skrubb leggene hver dag fremover, smør godt inn, smør inn så ofte du kan.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Hei Hvordan er huden ellers, væsker det eller er den tørr? Klør det? Hvordan er grensen mellom frisk og forandret huden, hvordan ser den ut? Er det hovent i område, varmt? Er det sånn bestandig eller? Et mindre bilde med ikke så stor zoom ville være litt bedre for å se helheten.
Gjest Coarvi Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 det er vel en ganske vanlig "plage", vet ikke helt hva det er jeg, men jeg så også om det i det NRK-programmet. Her er noen andre tåder om emnet: Finally! Kvitt slangehuden Hjelp! Slangehud på leggene
Avalon Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Så noe lignende på Embarrassing Illnesses på NRK. Der var det ei dame med tilsvarende problem, bare verre. Sjekk ut programmene på nrk.no. Denne så jeg også, og det var en jeg mente. For meg så det veldig likt ut, så det beste er å ta det opp med lege. Det ville iallefall jeg gjort
Gjest Gjest_gjesteline_* Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Det ligner veldig på leggene mine, særlig skinnleggen. Hos meg er ikke huden spesielt tørr. Den ser tørr ut, men det ligger liksom under et gjennomsiktig hudlag, så skaller ikke av, sprekker e.l. Ikke vondt eller ubehagelig, men heller ikke særlig pent. Har prøvd med lotion innimellom, uten at det ser ut til å ha effekt, så jeg henger meg på denne tråden, og håper jeg finner ut av hvordan behandle.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Det kan være en eksem (det finnes jo så mange typer), men også en betennelse i øverste hudlaget-hvis jeg skjønte riktig, at det er dette laget som er forandret. Anbefaler deg å stikke innom apoteket å høre om du kan få kjøpt en krem som inneholder lite koritison og prøve med den. Kanskje du kan prøve Dexem også siden den er kortisonfri, men jeg har ikke noe erfaring med den så kan ikke si mer. Hvis det ikke hjelper så må då bare til legen. P.S. Bodylotion innimellom hjelper ikke, skal du ha noe effekt må du bruke den regelmessig. Prøv også å kutte ut alt som har såpe, her mener jeg dusjsåpe o.l. det kan irritere huden i tillegg. Se om det hjelper og, om det blir noe forandring og gi oss beskjed videre. Lykke til :D
Siiw Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Virker som solskadet og tørre legger - som noen lenger opp nevnte - men om ikke prøv legen, eller apoteket!! finnes mange bra kremer!
Gjest lillelady Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Jeg har hatt samme problem. Det vistes spesielt godt og så helt j**** ut etter selvbruning. Jeg regner med at det kommer av tørr hud, spesielt pga barbering siden det bare er leggene som er sånn. Jeg sluttet å barbere meg (skal begynne å vokse meg heller) og sluttet å bruke kremer med mineralolje. Bestilte meg mandelolje (etter tips fra noen her) og veksler mellom det og jojoba- og kukuiolje (fra telemark urtebrenneri(www.myrra.no, gå til baseojer A-Å) Jeg peeler huden forsiktig i dusjen. Nå, etter mindre enn en uke er jeg kvitt problemet, og leggene mine ser helt bra ut og er silkemyke. Jeg tror ikke det er noen form for eksem. Heller ekstremt tørr hud som følge av barbering og feil fuktighetskrem/bodylotion. Mineraloljer legger seg bare utenpå huden uten å pleie, mens vegetabilske ojer trekker godt inn og pleier. Dette har jeg lært her på kvinneguiden forum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå