Gå til innhold

nettsted hvor man kan lese analyser av litteratur

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet

etter å ha lest en bok liker jeg å fordøye, tenke og tolke. men det er ikke alltid jeg har noe å snakke med om alle bøkene. er det noe nettsted man kan lese sånt som analyser og anmeldelser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
etter å ha lest en bok liker jeg å fordøye, tenke og tolke. men det er ikke alltid jeg har noe å snakke med om alle bøkene. er det noe nettsted man kan lese sånt som analyser og anmeldelser?

De fleste aviser har jo bokanmeldelser, samt flere tidsskrifter og magasiner som er tilgjengelig på nett. Eks: Dagbladet, Morgenbladet, Vinduet, Bergens tidene, NRK.no osv... Ellers kan du jo sjekke om biblioteket har bøker som omhandler boken du har lest, eller forfatteren som har skrevet den o.l. - men det avhenger jo selvsagt av hvilken bok du leser; er den for eksempel av en debutant finnes jo ikke sånt. NRK har forresten noen sider som heter "lesekunst" hvor det står skrevet en del om ulike forfattere.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det finnes jo cliff notes og spark notes (og kanskje andre typer også) som du kan kjøpe. Husker jeg brukte det da jeg gikk på engelsk grunnfag. Kanskje du kan skjekke i universitetsbokhandel eller på bibliotek? Tror det går an å bestille fra et bibliotek til et annet nå, så ting er tilgjengelig selv om man bor på et mindre sted :)

Men dette finnes jo ikke for helt nye bøker, da!

Skulle vært et skikkelig diskusjonsforum for bøker på nett! Si fra om du kommer over noe sånt, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...