Gjest Gjest_fia_* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har for tiden mammaperm og lurer på om jeg har rett på å få feriepengene mine nå. Skal jo ikke ha ferie... Er bare ekstrahjelp, hvis det har noe å si. Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Ja, du skal ha feriepenger for det du tjente i fjor uansett
Gjest ts Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Ja, du skal ha feriepenger for det du tjente i fjor uansett Joda, men det er noe med at man ikke kan kreve de før man skal avvikle ferie, og det skal jo ikke jeg siden jeg er i permisjon.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Joda, men det er noe med at man ikke kan kreve de før man skal avvikle ferie, og det skal jo ikke jeg siden jeg er i permisjon. er nokså sikker på at du skal ha utbetalt feriepenger samtidig som resten ja.
Sofie1 Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Joda, men det er noe med at man ikke kan kreve de før man skal avvikle ferie, og det skal jo ikke jeg siden jeg er i permisjon. Du får de nok helt sikkert når arbeidsgiveren din utbetaler feriepenger til alle ansatte. Som regel så er dette en automatisk jobb som gjøres i lønnssystemet og arbeidsgiver holder ikke tilbake dette. Hovedregelen er at man kan kreve feriepengene utbetalt dersom man avvikler ferie før månenden for feriepengeutbetalingen. Er du i fødselspermisjon har du i realiteten rett til å kunne avvikle ferie og dermed utsette permisjonen tilsvarende tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå