Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Jeg har et lite problem, ifjor(2007-2008) så jobbet jeg i en kiosk nesten hver dag i 8 måneder. Jeg tjente til sammen 70 000 kr. Ble litt lei av å jobben etter hvert, så jeg leverte en oppsigelse i mai ifjor, men 2-3 dager før siste dagen min fikk beskjed om at de ikke ville at jeg skulle jobbe ut oppsigelsestiden. Vi var veldig uenige på slutten, og jeg følte meg veldig utnyttet den siste tiden. Så det var ingen god stemining når jeg sluttet.

Problemet mitt er da at jeg ba om å få feriepengene mine i juni 2008 når jeg skulle få min siste lønning, noe jeg aldri fikk, fikk ingenting for 2007 heller. Jeg var borte i 5 måneder, så jeg fikk ikke sjekket om pengene var overført eller ikke, siden jeg var i et land der internett og telefon var vanskelig å få tak i. Da jeg var tilbake igjen i Norge, så jeg at ingen penger borsett fra lønnen var utbetalt. Jeg tenkte at h*n hadde "glemt" det, og at jeg sikkert fikk dem til juni 09(nå). Men jeg har ikke fått pengene ennå. Jeg ba både sjefen og butikksjefen om å overføre pengene ifjor, er litt redd for at de skal nekte å betale meg.

I dag skulle pengene ha blitt utbetalt, tenker at jeg skal vente til i morgen å se om jeg får dem da. Hvis jeg ikke har fått dem innen i morgen så må jeg jo gjøre noe, men hva? Hvor/hvem kan hjelpe meg? Har noen opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke la være å betale deg feriepengene dine, de har du rett på selv om du har vært uenig med sjefen. De feriepengene du tjente opp i 2007 skulle du hatt i 2008. Det er vel også vanlig at dersom man slutter i en bedrift så vil opptjente feriepenger betales samtidig med siste lønn...

Gjest Gjest_geir_*
Skrevet

hvis du ikke får pengene dine i år heller så må du først og fremst ringe sjefen og spør hvorfor. Kan jo være at det er skjedd en feil/forglemmelse der. Hvis han nekter så hadde jeg bedt om juridisk hjelp. Han kan ikke beholde feriepengene dine fordi dere hadde en dårlig tone da du sluttet.

hvorfor fikk du ikke jobbe ut oppsigelsestiden? det har du jo krav på å få. Dersom man sier opp så kan man ikke bare bli sparket på hode ut med en gang fordi sjefen blir sur f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...