Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt Clinique i ca ett halvt år nå...var ikke fornøyd! :x

Var innom hudpleier idag, og kjøpte litt og fikk med prøver av Dermalogica. (Etter anbefalinger her inne, spurte jeg etter det merket.)

Hun snakket om huden min, om rens og stell osv...

Jeg fortalte at jeg hadde brukt Clinique. Da ble hun litt stiv i masken. Hun sa at jeg bare ødela huden min med Clinique, da det er laget sånn at det "fremprovoserer" urenheter... :o Hun sa at på sikt vil huden bare bli verre med Clinique.

Jeg skal nå strax i dusjen og teste ut Dermalogica-produktene. Gleder meg som ett lite barn. :hoppe::hoppe:

Kommer tilbake med referat senere,..en erfaring rikere.... :D

Mvh Clea :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

Jeg bruker også Clinique - men har skikkelige problemer med huden min om dagen... Hvilke produkter har du brukt - og hva slags hud har du?

Det spørs om ikke jeg må vurdere å bytte ut noe her da ja!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Jeg brukte "Wash-away gel cleanser" og "exfoliating scrub".

Huden min ble grusom etter at jeg begynte å bruke sistnevte!

*i søpla med dem*

Sminke er det eneste jeg kjøper av Clinique heretter. (For den er jeg veldig fornøyd med!!) :D

Mvh Clea

Skrevet

Merkelig- jeg har nettopp begynt å bruke hudpleie fra Clinique og har ikke merket noen forverringer foreløpig. Fikk dere problemer med en gang eller var det etter å ha brukt disse produktene en stund?

Skrevet

har fått masse rare reaksjoner av clinique. pussige allergiske utbrudd blant annet. men for det meste har jeg vært rimelig fornøyd med sminken, bortsett fra en mascara som ga kronisk leamus under øyet.

men tre-trinns-systemet er helt håpløst - såpa er for sterk, ansiktsvannet kan brukes som neglelakkfjerner, og dramatically different fuktighetskremen er for feit.

stort sett vært veldig lite fornøyd med det meste jeg har prøvd av hudpleie av dette merket, mens flere av makeupproduktene bruker jeg daglig fordi jeg liker dem så godt...

Gjest Gjesta
Skrevet
Merkelig- jeg har nettopp begynt å bruke hudpleie fra Clinique og har ikke merket noen forverringer foreløpig. Fikk dere problemer med en gang eller var det etter å ha brukt disse produktene en stund?

Jeg har alltid vært plaget med urenheter, men det ble forverret med Clinique. Det tok vel 1-2 måneder før jeg ble virkelig plaget. Når jeg atpåtil begynte med "exfolition scrub" begynte jeg å få store kviser/byller.. :o :o :o

Det er hvertfall min reaksjon på de produktene...Det er ikke sikkert at din hud reagerer på de fordi om...men hvis du begynner å få uren hud plutselig så ville jeg vurdert å skifte produkt...

Er forresten nydusjet nå..har akkurat vasket ansiktet med Dermalogica. Stusset litt på lukten til å begynne med, men jeg kan helt sikkert venne meg til den. Jeg kunne føle huden ble virkelig ren (og pen?)! Dette var deilig! Hudpleieren sa at jeg helt sikkert ville merke forandring ganske kjapt, pga at produktene er så gode! :D

Mvh Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også blitt advart mot Clinique av flere hudpleiere, det er en del alkohol i flere av produktene deres bl.a. Har selv dårlige erfaringer med merket :x . Merkelig at produktene fortsatt selges...

Gjest Petruska på jobb
Skrevet

Jeg har brukt Clinique i flere år og har vært veldig fornøyd.

Men jeg har valgt vannet uten alkohol, den mildeste såpen o.s.v.

Byttet nettopp til Dermalogica siden jeg liker å bytte når jeg har brukt ett merke i flere år. Har fremdeles Dramatically Different Moisture Lotion og bruker den av og til sammen med dermalogicas renseprodukter.

Syns den er kjempefin jeg! Clinique har massevis av knallbra kremer. Den nye gelèkremen f.eks.: Moisture Surge, den finnes også i øyekrem og er super!

I renseserien til Clinique tror jeg det er får hudtyper som funker med de sterkeste hudvannene og de sterkeste såpene. Extra mild såpe og det mildeste vannet funker svært tilfredsstillenede for min sensible hud ihvertfall. Tror mange som bruker clinique rett og slett bruker feil renseprodukter for sin hud. Jeg ble anbefalt helt andre renseprodukter enn det jeg endte opp med den gangen jeg begynte på Clinique, men jeg valgte å stole på meg selv. Produktene jeg ble anbefalt førte til at jeg fikk røde prikker i ansiktet og på halsen hver gang jeg hadde renset huden.

Skrevet

Kjære Clea!

Velkommen som "nyfrelst Dermalogiker"!! :lol:

Hva slags rens har du? Årsaken til den noe uvante lukten er eteriske oljer. D. bruker eteriske oljer i stedet for kjemisk fremstilt parfyme i prod. sine. Dette er udelt positivt og langt mer naturlig!

Jeg har også rare erfaringer med Clinique sitt hudpleie-system... :-? En ting er sikkert; det finnes mange gode hupleieserier i denne prisklassen (som D.) men det D. skårer høyt på er de på flere områder ligge høyt i kvalitet. Da tenker jeg for ex. på at de har en innpaknings filosofi som tilsier at de ikke bruker krukker - dette er en vesensforskjell fra mange serier som setter 'pene krukker' høyere enn hygiene! Innpakningen til D. er også bra med tanke på at den er farge nøytral sånn at det faktisk går ann å få gutta våres til å bruke noen produkter før de tørker inn!! :D I tillegg benytter D. ikke lanolin eller mineralolje. Sistnevnte er veldig vanlig og kremer med mineralolje i kjennes gjerne myke og gode ut på huden, men oljen vil etterhvert gjøre huden tørrere! Visste dere forresten at noe så alment akseptert som 'Baby-oil' produktene er ren mineralolje??! Og hva er mineralojle? Jo, det er ett restprod. etter oljeutvinning!! Det skulle ikke vært lov å selge med tanke på at det i lengden gjør mer godt enn vondt! :sinnatagg:

Skrevet

...eh :oops: ble ikke helt ferdig...

Dessuten bruker ikke D. syntetiske parfyme eller farge i sine prod. Og når man tenker seg om; hvor mange rosa kremer har man ikke kjøpt?! :wink: Selvfølgelig, det finnes mange naturlige farger man kan benytte, men for å vite forskjellen bør man spørre og/eller lese innholdsfortegnelsen.

Som sagt, synes jeg D. skårer høyt på de fleste områder... Vet forresten ikke om de tester på dyr.... Er det noen som vet?

Skal man komme opp i denne klassen prod. hva naturlighet anngår tror jeg mann må til Dr. Hauschka sine prod. Disse benytter i tillegg økologiske ingredienser samt at de har ett helhetlig konsept.

Litt tanker altså om så 'livsviktigs' ting som hudpleie... :lol:

AK

Gjest Anna22
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Clinique - beste jeg har brukt noen gang! Har brukt det i flere år. Blir litt prøving og feiling i begynnelsen, men det er verdt det. Har nå hatt plettfri hud veldig lenge. Men vet om andre som ikke an bruke det i det hele tatt. Det varierer vel fra person til person... Jeg kan f.eks. ikke bruke Chanel, da ser det ut som noen har latt meg henge med hodet ned i asfalten mens de sykler avgårde for harde livet... Helt oppskrapet...

Men hudpleierne vil vel helst at dere skal kjøpe de produktene de selger, da... :blunke:

Skrevet

Er enig med deg, Anna - alt går på salg og mersalg - i alle bransjer! Men det kan fremdeles ikke legges under en stol at noe er bedre enn noe annet...! Kjenner forøvrig flere som er fornøyd med Clinique, bare sånn at det er sagt. :) Selv har jeg brukt mye forskjellig, bl. a. Kanebo, Shiseido, YSL, Lancome, Clinique, Dr. Hauschka, Body Shop, Shirley Price, Decleor... Mye er bra, men for meg gjelder det som sagt å finne det merke som dekker flest av de områdene jeg synes er viktige (som tidligere nevnt over...) - også går det selvfølgelig på personlig smak...

AK

Gjest Anonymous
Skrevet
Forresten:  Dr. Hauschka er mye rimeligere enn de fleste bra hudpleie serier, så de kan jo være ett alternativ til de av oss som ikke alltid har fantastisk god rå...  :blunke:   Skjekk web-siden: http://www.drhauschka.com/holistic/holistic_fr.html

AK

Slår et slag for Dr. Hauschka jeg og! Bruker mest Dermalogica-prod., men på kroppen bruker jeg Dr.H.-prod. De er helt skjønne og lukter rent og deilig. Dr. Hauschka dyrker blomstene/urtene til produktene sine i egen urtehage, de blir stelt og pleiet med og dyrket på biodynamisk vis. Ikke noe tull der i gården! Produktene er også elsket av bl.a. Madonna og en haug med Hollywood-stjerner.

Dermalogica er forresten IKKE testet på dyr! :D

Skrevet

Ja, kroppsprod. til Dr. Hauschka er fantastiske - bruker flere av de selv i tillegg til D. :) Hurra for D. og Dr. H.!!! :D

AK

Gjest Petruska offline
Skrevet

En positiv ting til med Dermalogica i tillegg til alle du har nevnt Ling:

og det er at kremene deres er på tuber slik at den forblir urørt av bakteriebefengte fingre til siste dråpe! Det er visstnok svært viktig at man ikke bruker fingre i hudkremer for å beholde kremens kvalitet.

Dermalogicas Body Cream er fantastisk, den beste jeg har prøvd! Smelter megabra inn i huden og huden ser gjennomfuktet og sunn ut hele dagen! Men den lukter litt underlig da...(duften forsvinner fort da).

Skrevet

Ja, kremen er kjempegod!

Jo, jeg tror nok jeg nevnte det med tuber og hygiene, men snakket om det ved at de ikke bruker krukker... :wink:

AK

Gjest Gjesta
Skrevet

Flaskene til Dermalogica ble jeg virkelig imponert over!

VELDIG hyginesk, deili..!! ;)

Clea

Skrevet

Jeg har selv brukt Clinique og hatt litt blandet erfaring. Jeg tror Petruska har rett i at det er mange som velger feil produkter til sin hud. Dette tror jeg gjelder generelt i parfymerier. De som jobber der er som regel ikke hudpleiere og har derfor ikke den kompetansen man får i salonger som bla. fører Dermalogica. Selv har jeg alltid fått høre i parfymerier at jeg har blandingshud, men da jeg begynte hos hudpleier fikk jeg høre at jeg har sensibel hud. Det er større sjanse for at du får de riktige produktene for din hudtype i en salong.

Skrevet

sensibel hud og blandingshud er ikke gjensidig utelukkende. det er i prinsippet ikke umulig å ha sensibel blandingshud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...