Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget til min forskrekkelse at jeg har mistet en diamant i forlovelsesringen min i dag.

Hele ringen er dekket med diamanter, og de ligger på en måte innfelt i ringen, ikke steiner som står ut..

Det må da være meningen at ringen skal tåle normalt bruk i mer enn 2 år før steinene begynner å ramle ut?

Ringen kostet 6000-7000 kr, er dette noe jeg kan/bør gå å reklamere på til gullsmeden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, absolutt. En vare i den prisklassen forventer man vel skal holde en stund. Så er det en liten mulighet for at det blir en diskusjon hva som er normal og ansvarlig bruk, men jeg ville definitivt gått til butikken med den.

Gjest Gjest
Skrevet

Alle diamanter bør etterstrammes hvert år.

Skrevet

Strengt tatt har ikke reklamasjon så mye med prisen å gjøre, enten så er det en produktsvakhet eller så er det ikke.

Virker de andre diamantene også løse? Og fant du diamanten som var borte? Ville gått tilbake til gullsmeden og spurt om det er reklamasjon. Hvis du ikke har fått brukerveiledning/informasjon om at diamantene skal etterstrammes årlig, og det ikke blir regnet som allmennkunnskap, så stiller du bedre i at de må dekke tapet ditt. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde en alliansering, der diamantene falt ut hele 3 ganger. Fant aldri noen av dem igjen, og fikk erstattet alle alle tre gangene. Butikken var enig i at slik skulle det ikke være. Ringen var ca 2 år, og ingen nevnte noe om at jeg burde ha foretatt meg noe..

Så jeg ville tatt kontakt med gullsmeden som solgte ringen...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også sånn ring.... har ikke etterstrammet på noen år nå og det har gått bra. Men de sa faktisk på butikken at det er lurt å etterstramme diamantene ivertfall annet hvert år.

Skrevet
Alle diamanter bør etterstrammes hvert år.

Jeg er litt usikker på om diamantene det her er snakk om kan etterstrammes...De ligger ikke i en sånn "diamantklo" som større steiner gjerne gjør, men det ser bare ut som om de er limt fast inne i ringen..kjenner det var vanskelig å forklare dette her..

Men skal i hvertfall ta meg en tur til gullsmeden, diamanten som ramlet ut har jeg dessverre ikke funnet..:(

Skrevet (endret)
Jeg oppdaget til min forskrekkelse at jeg har mistet en diamant i forlovelsesringen min i dag.

Hele ringen er dekket med diamanter, og de ligger på en måte innfelt i ringen, ikke steiner som står ut..

Det må da være meningen at ringen skal tåle normalt bruk i mer enn 2 år før steinene begynner å ramle ut?

Ringen kostet 6000-7000 kr, er dette noe jeg kan/bør gå å reklamere på til gullsmeden?

Ja, så sant ringen ikke har vært utsatt for "unormal" slitasje eller lignende, er det klart reklamasjonsrett på en gjenstand som ut i fra prisen og normal "levetid", skal være inntakt lenger enn 2 år.

Endret av kristian82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...