Gjest Vega Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 Jeg lurer litt på hva man tenker når man synes alt over tretti/trettifem er gammelt - da virker livet litt ... i korteste laget, eller? Jeg gruet meg aldri til å bli 30 + da jeg var femten, seksten og vi diskuterte det. De andre gruet seg, jeg så fram til det, bli mer moden, og ha opplevd mer. Ikke var det fælt å bli tredve heller, noe jeg heller ikke tror førti blir heller. Man er så ung som man føler seg. Eller er det en grense der man plutselig blir gammel?
Gjest Janna Skrevet 28. juli 2003 #2 Skrevet 28. juli 2003 Synes man blir gammel som 70-åring, ++. Men så er det jo sånn da, at noen er evig-unge, mens andre er eldgamle som 20-åringer.
Barbie Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 I tenårene synes jeg nok at 35 åringer var forholdsvis gamle... :oops: Nå er jeg snart 36,og ser absolutt ikke på meg selv som gammel. Gammel for meg nå,er mennesker i 70 års alderen.
celiasse Skrevet 28. juli 2003 #4 Skrevet 28. juli 2003 De unge lengter ut og de gamle lengter hjem....
celiasse Skrevet 28. juli 2003 #6 Skrevet 28. juli 2003 Sier hvem?? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Kanskje du hadde skiftet mening om du hadde sett meg!!!
Gjest Vega Skrevet 28. juli 2003 #8 Skrevet 28. juli 2003 Den som mener at over trettifem er utgammelt, ser altså for seg et meget kort liv ... da mesteparten av livet altså vil bli tilbrakt som gamling... ?
Gjest Madley Skrevet 28. juli 2003 #9 Skrevet 28. juli 2003 Du er IKKE gammel, men slettes ingen ungsau heller... Når man passerer 30-35 er man mann/kvinne ikke jente/gutt, som noen ynder å kalle seg. Man kan være ung til sinns og ungdommelig. Men du er ikke ung lenger. Det viktigste er hvordan du føler deg uansett, og ikke hviken "bås" du kan puttes inn i !
MarianneE Skrevet 28. juli 2003 #10 Skrevet 28. juli 2003 Begynte og tenke på dette istad jeg og etter og lest tråden til Minnie om gamle griser på 35. Er du en gammal gris i en alder av 35? Nei! Gammelt...jeg tror det ligger mye i hvordan man føler seg! Man kan være 70 år og ung, eller man kan være 45 og gammel. Alder er etter som man føler seg, synes jeg!!
*Lillian* Skrevet 28. juli 2003 #11 Skrevet 28. juli 2003 Tror kanskje Dorian fleipa og mente det ironisk.... Han nærmer seg vel den alderen selv såvidt jeg vet Jeg synes ikke de over 35 er gamle. Før så jeg på 50 som gammelt, men nå sier jeg at man er ikke gammel før man er over 65-70år egentlig. Dessuten, som Janan sier, man er ikke eldre enn man føler seg selv :blunke: Lillian
Gjest Hilde K S Skrevet 28. juli 2003 #12 Skrevet 28. juli 2003 Kjente jeg ble litt hysterisk nå, det er jo ikke sååå lenge til jeg blir 35. Og gammel, nei det er jeg ikke. Og sm tidligere her skrevet ; ikke jente lenger men dame og det er i grunenn en deilig følelse. Var litt rart de første gangene noen kalte meg en dame....
ragnalina Skrevet 28. juli 2003 #13 Skrevet 28. juli 2003 Jeg må innrömme at jeg innimellom föler meg hundgammel nå når jeg er blitt 25 - men så treffer jeg mennesker via jobben som jeg syns er kjempekvikke og ungdommelige og er både 70 og eldre. Som en av dem sa (hun er 96 selv) det er ikke greit å snart være hundre og skulle önske man *bare* var åtti! Da blir jo 35 år ikke så veldig gammelt i sammenligning..
Lenemor Skrevet 28. juli 2003 #14 Skrevet 28. juli 2003 35 er jo ikke gammelt,vel?! Min kjære sambo er jo 35, han er ikke gammel! Jobber i eldreomsorgen og jeg var hos en dame på 94 år, hun hadde vært på bursdag hos datteren som ble 72. Da hun syntes datteren var blitt gammel, spurte jeg, men du da, er du gammel?? -Svaret var nei. Man synes vel at man ikke er så gammel selv.
Litago Skrevet 28. juli 2003 #15 Skrevet 28. juli 2003 Tror svarene som her kommer frem er avhengig av bl.a. a) alderen til den som svarer B) hva slags rollemodeller denne personen har når det gjelder personer i ulike aldre. Har dessuten møtt eldgamle 35 åringer totalt uten livsglede, humor og selvinnsikt og møtt unge 70 åringer som nyter livet til fulle!
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #16 Skrevet 28. juli 2003 Pappaen min er 64 og han er IKKE gammel!!! (Mens jeg er 29 og urgammel ifølge barna mine...)
Maxine Grey Skrevet 28. juli 2003 #17 Skrevet 28. juli 2003 I en alder av 51 får jeg vel melde meg på! Min datters venninne sa i 16-årsalderen at hun ville begå selvmord før hun fylte 30. Hun fyller 30 i neste kalenderår, og så vidt jeg vet, lever hun i beste velgående. Hadde jeg selv visst hvor greit det er å være "gammel", skulle jeg ikke ha grudd meg så fælt. Det er topp!!! (Når en er frisk, og det er jeg.) Ferdig med unger, det er meg og gubben, jobben, huset, hagen, ferier, familien og barnebarn. Har det herlig. Av mine seks kollegaer på jobben min (i skolen med funksjonshemmede ungdommer) er to noen år eldre, de andre er yngre, fra 30+ til 45. De to yngste "jentene" har en TRAVEL hverdag! Jeg misunner dem ikke. Dessuten føler jeg meg ung i sinnet, så ung at jeg noen ganger blir skremt av mitt eget speil-bilde! Jeg tror jeg ser ut som for tyve år siden, hvilket jeg ikke gjør. Men det gjø'kke no'! Livet mitt har ALDRI vært så bra som det er nå. GLED DERE - LIVET HAR MYE PÅ LAGER! Og nå skal jeg ut i hagen igjen og ordne staudebedet.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2003 #18 Skrevet 28. juli 2003 Det finnes mennesker som er satte og "gamle" allerede som trettifemåringer. Du ser dem med damesveis (kortere bak enn foran og med en merkelig gradering i nakken ofte ) De går i rare jeans som ikke sitter ordentlig på dem, med livet helt oppunder puppene, vide i lårene og trange rundt anklene, og med bluser..... Jeg har selv sett dem. De ser ut som noens mamma og har liksom lagt vekk seg selv på ett eller annet tidspunkt. Så har du de som er gamle av alder, men som er spreke som gyngehester og i bedre form enn noen trettiåring. Foreldrene mine er sånn. De er nå sekstiseks og sekstiåtte. Kjører bil bare når avstanden er for lang å gå, og da mener jeg for lang. I butikken går de, og de går fort, i sine sportsjakker og jeans og joggesko. Jeg blir sliten av å holde følge med dem. De er glødende opptatt av samfunn, politikk, kultur, reiser, og i det hele tatt, alt de har vært opptatt av tidligere, det er de opptatt av fremdeles. De har grått hår selvfølgelig, det følger gjerne med alderen, men det er på en måte det eneste som minner meg om at de er over pensjonistalder... For meg er de midt i førtiåra, så jeg har egentlig tatt dem igjen... :-?
Frodo Skrevet 28. juli 2003 #19 Skrevet 28. juli 2003 Jeg er enig med Dorian jeg: Over trettifem er utgammelt! Spør meg igjen om et par år. Da har jeg nok endret mening. :kgblunk:
Gjest Turi Skrevet 28. juli 2003 #20 Skrevet 28. juli 2003 Det finnes mennesker som er satte og "gamle" allerede som trettifemåringer. Du ser dem med damesveis (kortere bak enn foran og med en merkelig gradering i nakken ofte ) De går i rare jeans som ikke sitter ordentlig på dem, med livet helt oppunder puppene, vide i lårene og trange rundt anklene, og med bluser..... Jeg har selv sett dem. De ser ut som noens mamma og har liksom lagt vekk seg selv på ett eller annet tidspunkt. Tanta mi ser AKKURAT sånn ut!! Og jeg skal love deg at hun føler seg kjempeung!! Men så er hun nok nærmere 55 enn 35 år da.... Da jeg var i midten av tenårene mente jeg (og hevdet høylytt som jeg alltid har gjort...) at man godt kunne dø etter fylte 30 år, da var det ikke vits i å fortsette. Husker også at jeg syns det var dårlig gjort at gamlinger (dvs. alle over 50) hadde store hus og fine biler, det var jo helt bortkastet på de gamlingene. Det ville vært bedre om vi unge kunne kjørt de beste bilene og så kunne gamlingene kjøre de gamle, de tråkket jo ikke på gassen uansett.... De over 35 er ikke gamle. Ikke i Norge i allefall... De over 70 KAN være gamle.... MEn det er vel som Litago sier - avhengig av øyet som ser. For Knotten på 7 år er russen kjempevoksne, og 14-15 åringer gamle....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå