Gjest Gjest_Dreamer_* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Jeg bor i en lelighet på 66 kvm hvor kjøkkene ligger "langt" unna stua (de er i hver sin ende av leil.). Vegg i vegg med stua er det et soverom som har samme strl. som kjøkkenet. Naboens røropplegg ligger i veggen til dette soverommet, evt er det også rør som går rett under leil. i kjelleren (dette er 1. etg.). Jeg kunne godt tenkt meg å la rommene bytte plass og ha en semi-åpen løsning mellom kjøkken og stue. Er det noen som har gjort noe liknende her? Jeg vet at det er en h*vetes jobb, men det hadde blitt myyye finere og definitivt mer praktisk slik. ville dere i tilfelle fått det utført sammtidig med oppgradering av badet, eller tatt det i to omganger?
Trillrund Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Jeg bor i en lelighet på 66 kvm hvor kjøkkene ligger "langt" unna stua (de er i hver sin ende av leil.). Vegg i vegg med stua er det et soverom som har samme strl. som kjøkkenet. Naboens røropplegg ligger i veggen til dette soverommet, evt er det også rør som går rett under leil. i kjelleren (dette er 1. etg.). Jeg kunne godt tenkt meg å la rommene bytte plass og ha en semi-åpen løsning mellom kjøkken og stue. Er det noen som har gjort noe liknende her? Jeg vet at det er en h*vetes jobb, men det hadde blitt myyye finere og definitivt mer praktisk slik. ville dere i tilfelle fått det utført sammtidig med oppgradering av badet, eller tatt det i to omganger? Vi flyttet kjøkkenet for mange år siden. Og ble veldig fornøyde. Flyttet det inn i et rom som var kombinert roterom og vindfang. Laget nytt vindfang av en del av et svært soverom og fikk nytt kjøkken og egen spisetue i tillegg. Siden vi kunne bruke det gamle kjøkkenet under oppussingen, gikk det veldig smerterfritt. Om du vil gjøre alt i en runde, avhenger litt av tilgangen på vann i byggeperioden... Å være uten vann både på kjøkken og bad.... Jeg ville ikke vært uten begge samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå