Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 har en venn som etterhvert som legen friskmelder han for en sykdom/skade kommer han opp med en ny,han blir sendt rundt til videre undersøkelser hos eksperter.Men allikavel har han alltid vondt både her og der.Regelrett for syk og skadet til å jobbe,sier han da.Men han er aldri for syk eller har vondt når det gjelder å jobbe svart,han har nå malt ei hytte,bygget en altan,hjulpet til med å legge tak på hus siden april i år.(han har selv fortalt meg dette) Så hvor går grensen for å gi beskjed til NAV? eller bare lukke øynene og gi fanen i det?
Gjest J Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 For min del hadde grensa gått her, og jeg hadde meldt i fra.
LilleCanCan Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde aldri meldt i fra om noe sånt. Ikke min sak, selvom det er ulovlig. jeg er ikke politi.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde tipset NAV om det. Kan ikke fordra folk som jobber svart. De snylter på oss andre. Her betaler vi andre skatt for at samfunnet skal gå rundt, for at alle skal kunne komme gratis på sykehus, så er det noen andre som ikke gidder å bidra til felleskapet, men alikevel utnytter systemet til det fulle. Nei, jeg hadde tipset NAV.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 La folk styre på som dem vil. Du er verken politi eller annet, syns det er smålig at man ALLTID skal blande seg i andre sine saker... Ta vare på deg selv og dine og drit i andre...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Jeg irriterer meg også over folk som snylter på andre, men får meg ikke helt til å melde fra om det. Jeg er imidlertid veldig glad for at andre melder fra! Så kjør på.
ViljaH Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 La folk styre på som dem vil. Du er verken politi eller annet, syns det er smålig at man ALLTID skal blande seg i andre sine saker... Ta vare på deg selv og dine og drit i andre... La folk styre på som de vil, når de stjeler av MINE penger??! Det er den holdningen der som vil bli velferdsstatens undergang. Velferdsstaten er bygget på prinsippet om at folk IKKE snylter, men følger reglene. Det vil ikke lønne seg å bruke store politiressurser på å fakke dem som snyter. Da er eneste mulighet å droppe systemet. Anmeld!
Gjest Marlo Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Jeg syns man skal si ifra om slikt jeg... slike mennesker setter oss som virkelig trenger det i et dårlig lys.
Gjest Maxtor Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde aldri meldt i fra om noe sånt. Ikke min sak, selvom det er ulovlig. jeg er ikke politi. Så om du så en voldtekt/drap/tyveri ville du ikke meldt ifra fordi du ikke er politi?1 Så god samaritan du er da... Meld ifra...det er en grunn til at folk får gratis helsetjeneste og slikt.
Gjest lille_kvinne Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Meld i fra! Er slike som han som gjør at folk på trygd blir uglesett. Noen snylter, og det går ut over alle. Om han ikke har gjort noe galt vil dette komme frem når NAV undersøker, og når man vet han har jobbet svart mens han får støtte fordi han ikke kan arbeide er det absolutt grunn nok til å ta en bekymrings telefon, email, fax eller hva nå man gjør for å anmelde dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå