Gjest Ts Skrevet 14. juni 2009 #1 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har googlet og søkt i forumet her, men jeg finner ingen svar... Jeg har de siste dagene hatt nesten svart mens (blør lite) og har lurt på hva dette kan komme av. Jeg har hørt og lest på på nettet at dette er gammelt blod, men det kan det ikke være da jeg hadde mensen for såvidt tre uker siden. Jeg begynte på vitex for 4 dager siden og lurer på om dette kan ha noe med dette å gjøre, men så tenker jeg jo også på at vitex "bare" er ett natur produkt. Jeg kjøpte vitex etter å ha lest så mye positivt om det her på forumet og det skal visstnok være bra for oss som har pcos, barne ønske osv. Jeg la merke til at jeg har Vitex på 1000 mg mens de andre her har kjøpt på 400 mg... Noen som har innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei. Jeg har selv pcos og har opplevd mye rart når det kommer til hvordan en mens kan se ut. Vitex kjenner jeg ikke til, så kan ikke si om det er sannsynlig at det er den som gjør det. Det jeg imidlertid har lært som normalt for min kropp er at mensen kan få alt fra brunlig til svart farge. Det har nok noe med hormonforstyrrelsene som pcos forårsaker for min del. Så vet ikke om det kan være selve pcos - syndromet i seg selv som gir deg denne fargen også. Det var iallefall det som slo meg først. Det stemmer godt overens med det at du blør lite også, da er ofte fargen ikke den knallsterke røde. Det er iallefall ikke unormalt eller farlig i så fall. Hvis du alltid pleier å ha helt vanlige menstruasjoner med bare rødfarge og blø mye, er det klart du reagerer på dette. Om det da kan ha forbindelse med Vitex kan jo ikke sies sikkert, men muligheten er der jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kima Skrevet 15. juni 2009 #3 Del Skrevet 15. juni 2009 Er svart og brun mens et symptom på PCOS? Har hatt uregelmessig mens i 6 mnd nå, og har hatt varierende farge på mens i lang tid ( sikkert år). Sluttet på pillen i oktober 2008. Blir litt urolig for PCOS når mens er uregelmessig, så jeg tenkte jeg skulle sjekke om svart mens bare forekommer med PCOS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har hatt PCOS i 9 år og har aldri hatt svart mens. Har ikke hørt at det er et symptom på PCOS heller, men man lærer hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 15. juni 2009 #5 Del Skrevet 15. juni 2009 Brun eller svart mens kommer av at det er så lite blod at blodet derfor koagulerer raskere enn hva det gjør nar det er mye mensblod, så vidt jeg vet iallefall... Brun og svart mens er jo veldig veldig vanlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 15. juni 2009 #6 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg takker for alle svar, selv om jeg ikke ble så mye klokere. hehe Jeg er ikke vant til å ha så svart mens og lurte på om dette kunne være en indikasjon på noe.. Og til deg som lurer på om du har pco/s. Det tar ofte lang tid før man får regelmessig mens etter å ha sluttet med p piller. Jeg ville bedt om en blodprøve neste gang når du er hos legen for å eventuelt utelukke pco/s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malin Skrevet 8. oktober 2010 #7 Del Skrevet 8. oktober 2010 hei, jeg har et spørsmål, jeg hadde ikke mensen forrige måned, men også fikk jeg mensen i dag, men den er svart / eller brun aktig, er det farlig ? må jeg gå til lege, er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaja Skrevet 26. januar 2011 #8 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei, jeg er en litt bekyrmret jente! Fikk mensen ca 1 uker fortidlig og da den kom var den helt svart, som asfalt. Har noen noen svar eller tips til meg? -Er ikke plaget av noen sykdom og går ikke på noen slags medikamenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hedda Skrevet 26. januar 2011 #9 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei, jeg er en litt bekyrmret jente! Fikk mensen ca 1 uker fortidlig og da den kom var den helt svart, som asfalt. Har noen noen svar eller tips til meg? -Er ikke plaget av noen sykdom og går ikke på noen slags medikamenter akkurat det samme skjedde med meg! Hva er det som skjer. jeg er naturlig redd av meg og tør ikke å si det til andre enn bestevenninen min! Håper på videre svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 27. januar 2011 #10 Del Skrevet 27. januar 2011 Hvis alle dere som er bekymret og lurer på om det er farlig å ha svart/brun mens, les innleggene over, der finner dere svaret... og her er svaret en gang til: Nei det er ikke farlig. Det blir svart/brunt fordi det er lite blod og da koagulerer det raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #11 Del Skrevet 27. januar 2011 Hva er PCOS? PCOS er en kombinasjon av flere symptomer. Den medisinske diagnosen stilles utfra følgende kriterier: 1. På ultralyd sees mer enn 10 cyster i eggstokkene som alle er mindre enn 1 cm. 2. Minst to av følgende problemer: a. Menstruasjonsforstyrrelser (lang tid mellom menstruasjonene) b. Sjenerende hårvekst på kroppen c. Manglende eggløsning d. Økt nivå av såkalte androgener (testosteronliknende hormon) i blodet e. LH/FSH (hormoner) > 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #12 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg trenger også hjelp, har også sånn svart - mørkebrunt, blod også. sånn lyserosa... men jeg har ikke fått mensen enda, altså jeg har det ikke. Hva kan det være ? Er redd det er noe farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå