Gjest lydløs Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hei! Har hatt lyd på pc'en min frem til i dag, hvor det er kommet et - for meg - nytt rødt kryss på høytalerikonet nede på linja til høyre. Når holder musen over høytalerikonet, kommer det melding om at "Ingen lydutdataenhet er installert". What to do?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 when all else fails - gjeninnstaller alt du har på PCen eller reset til siste kjente gode konfigurasjon? Gidder aldri kave meg opp med å løse slike problemer ved å trykke rundt på kontrollpanelet. Vanligvis så er det bare en driver som har hikke eller noe. Da funker det å reinstallere alt for min del i hvertfall. hvis ikke det funker aner jeg ikke.
Zealuu Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 En mulighet er at lydkortet ditt har takket for seg. En annen, og litt mindre dramatisk mulighet, er at driveren til nevnte lydkort på et eller annet vis har forsvunnet. Akkurat det kan ordnes uten de store vanskelighetene: Hvis du vet hva slags lydkort du har, kan du laste ned en driver til den aktuelle modellen på produsentens hjemmeside, installere og se om ting virker igjen.
Snill Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Hei! Har hatt lyd på pc'en min frem til i dag, hvor det er kommet et - for meg - nytt rødt kryss på høytalerikonet nede på linja til høyre. Når holder musen over høytalerikonet, kommer det melding om at "Ingen lydutdataenhet er installert". What to do? Sansynligvis vil det funke å "slå av" og "slå på" lydkortet på PCen. Dette gjør du slik (og krever kanskje omstart): - høgreklikk min datamaskin - velg <Egenskaper> - dersom du har Windows Vista: x klikk <Enhetsbehandling> ute til venstre i margen - dersom du har Windows XP: x let rundt i boksen som kom opp. Der skal det være en fane som heter "Maskinvare" (om jeg ikke husker feil). Bak den finner du <Enhetsbehandling>. - når inne i Enhetsbehandlingen (en lang liste over ulike deler på PCen): x finn det som heter "Lyd-, video- og spillkontrollere x høgreklikk den "enheten" som ligger der (er det flere enn én tar du begge) x velg <Deaktiver> (må du ta omstart gjør du det) - Etter eventuell omstart, eller når du har deaktivert det du skal: x høgreklikk samme steder som i over, men velg <Aktiver> denne gangen. x Omstart dersom du blir bedt om det, om ikke er bare lukker du alt du har åpnet, og du er ferdig. Dette har funket for meg når lydkortet mitt har klikket. Håper du får det til
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Takk til alle for svar. Prøvde ditt forslag Snille og det funket! Tusen takk!!! Nå kan jeg synge karaoke på youtube igjen mens jeg jobber med studiene ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå