Gå til innhold

Bestilte gratis prøve på nushape

Anbefalte innlegg

Gjest dum som et brød
Skrevet

Jeg har tabbet meg noe så utrolig ut!! Jeg hadde et skikkelig ukritisk øyeblikk og bestilte meg en gratis prøve på nushape "naturlige slankepiller", og jeg leste ikke betingelsene nøye. Så dro vi på impulsferie, og dermed glemte jeg å stoppe abonementet før neste forsendelse, var en dag for sent ute. Jeg hadde ikke fått med meg at neste forsendelse var for et helt år og koster 2500,-.. Denne forsendelsen ligger på postkontoret nå.

Jeg ringte de med en gang jeg fikk den sinnsyke regningen og forklarte situasjonen. Sa at jeg ikke kom til å hente pakken, siden det hele var en feil. Møtte lite forståelse..

Er det mulig å klage på slik? Tror dere det hjelper å true de med å si hva jeg synes om markedsføringen deres på alle mulige slags forum og blogger?

Jeg har ikke råd til dette. Skjønner jo at det er jeg som har dummet meg kraftig ut her, men jeg blir bare så fortvilet.. Hva skal jeg gjøre?? Eneste måten jeg kan få råd til å betale dette på er å ta meg opp et forbrukslån, eller selge kroppen min..

Tenker mange himler med øynene og tenker "er det mulig å være så dum" her nå, men vær så snill å ikke svar hvis dere bare skal fortelle hvor dum jeg er, for jeg vet det! Det jeg derimot lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å komme ut av denne knipa..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som er kjøpt over Internett er det angrefrist på, det vil si at du kan sende produktene tilbake igjen ved å betale portoen.

Skrevet (endret)

Selvsagt er det ikke noe å gjøre med det, her må du nok betale. Du har inngått en avtale med dem, og er nødt til å fullføre din del av avtalen.

Innlegget er flettet inn i en identisk tråd.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest bambi_25
Skrevet
Alt som er kjøpt over Internett er det angrefrist på, det vil si at du kan sende produktene tilbake igjen ved å betale portoen.

Dette gjelder ikke dersom det er satt opp et abonoment på varen.

Jeg vil tro du bare får en regning i posten når pakken går i retur dersom dette er en abonoments ordning :(

Skrevet
Dette gjelder ikke dersom det er satt opp et abonoment på varen.

Jeg vil tro du bare får en regning i posten når pakken går i retur dersom dette er en abonoments ordning :(

Ja det er en abonementsordning, så det er nettopp det som kom til å skje sa de. Hvis jeg ikke henter pakken nå, og den blir retunert, prøver de å sende den ut igjen, henter jeg den ikke da, får jeg bare inkasso på beløpet uten å få varen.

Jeg synes det er kynisk!! Har i hverfall lært nå! Gjør aldri noe lignende igjen!

Men er det noe jeg kan gjøre for å slippe å ta opp forbrukslån eller selge meg?

Skrevet
Ja det er en abonementsordning, så det er nettopp det som kom til å skje sa de. Hvis jeg ikke henter pakken nå, og den blir retunert, prøver de å sende den ut igjen, henter jeg den ikke da, får jeg bare inkasso på beløpet uten å få varen.

Jeg synes det er kynisk!! Har i hverfall lært nå! Gjør aldri noe lignende igjen!

Men er det noe jeg kan gjøre for å slippe å ta opp forbrukslån eller selge meg?

Du kan prøve å ringe dem og forklare situasjonen, og spørre veldig pent om du kan få dele opp regninga.

Gjest Gjest
Skrevet

gjorde akkurat samme greia for noen måneder siden. Jeg fant ut at denne gratis prøven ikke funket (selvfølgelig ikk) og jeg visste ikke at man hadde tegnet et såkalt abonoment. jeg sendte mail til nushape og sa at jeg ikke ville motta pakken fordi dette funket ikke, og de hadde allerede sagt at jeg skulle få prøve dette i "fred og ro" hjemme. de sa at nei, du må betale. jeg fikk noen dager senere giro i posten på 2500kr, jeg sendte et klagebrev til gotika finans som sender ut giroen, og sa at jeg bestrider kraver, så så lenge saken ikke er gjort opp med nuform så vet de at de ikke får betaling.

vel, så sendte jeg et brev som jeg fant på denne bloggen

denne personen har vært borti det samme. bare les bloggen og gjør det som står der.

jeg hørte aldri noe mer fra nushape, etter at jeg returnerte pakken som lå på postkontoret. jeg var veldig krass og sendte mange mailer med nushape. så det var ikke noe vist for dem å prøve å melke meg for penger de aldri ville få.

Gjest Gjest
Skrevet
gjorde akkurat samme greia for noen måneder siden. Jeg fant ut at denne gratis prøven ikke funket (selvfølgelig ikk) og jeg visste ikke at man hadde tegnet et såkalt abonoment. jeg sendte mail til nushape og sa at jeg ikke ville motta pakken fordi dette funket ikke, og de hadde allerede sagt at jeg skulle få prøve dette i "fred og ro" hjemme. de sa at nei, du må betale. jeg fikk noen dager senere giro i posten på 2500kr, jeg sendte et klagebrev til gotika finans som sender ut giroen, og sa at jeg bestrider kraver, så så lenge saken ikke er gjort opp med nuform så vet de at de ikke får betaling.

denne personen har vært borti det samme. bare les bloggen og gjør det som står der.

jeg hørte aldri noe mer fra nushape, etter at jeg returnerte pakken som lå på postkontoret. jeg var veldig krass og sendte mange mailer med nushape. så det var ikke noe vist for dem å prøve å melke meg for penger de aldri ville få.

sorry det ble veldig rotete innlegg! jeg mente at jeg i starten skulle få prøve dette produktet i fred og ro hjemme uten noen form for tvang eller var bundet til fremtidige kjøp. derretter sendte jeg mail til dem, hvor de sa nei.. osv..

Skrevet

TUSEN HJERTLIG TAKK!! Jeg skal se på det og gjøre som du sier i morgen!

Dette var mer enn jeg håpet på! Du har reddet hele sommeren min, ja kanskje hele året mitt! Håper bare det funker for meg og.. igjen tusen tusen takk!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Undertegnede har skrevet mange saker om Nuform på bloggen buldr.no. Siste er at Nuform har fått en lang rekke pålegg fra Forbrukerombudet. De har blant annet fått pålegg om å sørge for at angrerettloven gjelder, også hos Nuform. Dessuten: Forbrukerombudet mener ikke Nuform har rett til å binde forbrukerne til et 5 måneders "abonnement" til den nette sum av ca 2.500 kroner!

Mer om dette finner du på denne linken: Strenge pålegg fra Forbrukerombudet! Gir Nuform blaffen - igjen?

hilsen Tove

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg postet dette innlegget og fikk svar fra dere snille mennesker! Jeg ante ingenting om at nuform bryter reglene og trodde det var jeg som hadde tabbet meg ut. Jeg hadde t.o.m begynt å undersøke om forbrukslån for å betale dette. Tusen takk til dere to med linker og forklariner!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har tabbet meg noe så utrolig ut!! Jeg hadde et skikkelig ukritisk øyeblikk og bestilte meg en gratis prøve på nushape "naturlige slankepiller", og jeg leste ikke betingelsene nøye. Så dro vi på impulsferie, og dermed glemte jeg å stoppe abonementet før neste forsendelse, var en dag for sent ute. Jeg hadde ikke fått med meg at neste forsendelse var for et helt år og koster 2500,-.. Denne forsendelsen ligger på postkontoret nå.

Jeg ringte de med en gang jeg fikk den sinnsyke regningen og forklarte situasjonen. Sa at jeg ikke kom til å hente pakken, siden det hele var en feil. Møtte lite forståelse..

Er det mulig å klage på slik? Tror dere det hjelper å true de med å si hva jeg synes om markedsføringen deres på alle mulige slags forum og blogger?

Jeg har ikke råd til dette. Skjønner jo at det er jeg som har dummet meg kraftig ut her, men jeg blir bare så fortvilet.. Hva skal jeg gjøre?? Eneste Nmåten jeg kan få råd til å betale dette på er å ta meg opp et forbrukslån, eller selge kroppen min..

Tenker mange himler med øynene og tenker "er det mulig å være så dum" her nå, men vær så snill å ikke svar hvis dere bare skal fortelle hvor dum jeg er, for jeg vet det! Det jeg derimot lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å komme ut av denne knipa..

http://www.farmann.no/forum/showthread.php?t=253

http://buldr.no/2009/04/02/nuform-strammer...-klagebrev-her/

http://buldr.no/2009/03/18/straffegebyr-fr...orm-ikke-betal/

http://bloggurat.net/stikkord/slankepiller

For det første, så er du advart i mange år at slankepiller på nett virker ikke.

kall de hva du vil,men du kan like godt kaste pengene i do.

Før du bestiller noe i såkalte hesebutikker, så sjekk firmaet først.

Se eksempel på forbrukersider.

Når du bestiller så må du "hake" vedat du har lst betingelsene.

Du bør skrive et brev,sende det rekomandert,send også mail.

Nuform er jo beryktet om du leser på nett.

Du bør gjøre dette fort.

jeg legger ved noen tilfeldige linker til deg om dette firmaet. det finnes masse mere,men du lkan søke selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære TS! Les her! Ikke gjør samme tabben som jeg!

Jeg gjorde akkurat samme tabben, men problemet var at jeg hentet pakken og åpnet den, fordi jeg tenkte "Faen heller, det står jo klart og tydelig at jeg må betale no matter what, så jeg får jo bare bruke opp dette dritet".

Deretter sendte jeg dem en mail og sa de måtte slette meg for _Fremtidige_ pakker og at jeg egentlig ikke ville ha denne kurpakken heller, men at jeg visste jeg gav for sent beskjed. Så dreit kundeservice-fyren seg på leggen, og skrev i mailen min at "dersom jeg ønsket å returnere pakken, så ville de kreditere regningene og heller sende meg et omkostningsgebyr(eller noe sånt) på 198 kr. Da fløy jo jeg i taket, for selvfølgelig ville jeg jo heller slippe unna med å betale kun 198 kr i et lite gebyr, enn å betale alle regninegne på 2000 kr tilsammen!

Svarte de, fly forbanna, men fikk aldri svar igjen. Sendte mail til forbrukerombudet også, men fikk ikke et vettugt svar igjen fra dem heller, de misforstod og siterte angreretten til meg - ikke akkurat det jeg var ute etter, jeg ville bare vite om det faktisk er ULOVLIG å ikke opplyse om denne muligheten....

Merker jeg fremdeles er forbanna på det drittselskapet der...

Skrevet (endret)
For det første, så er du advart i mange år at slankepiller på nett virker ikke.

kall de hva du vil,men du kan like godt kaste pengene i do.

Før du bestiller noe i såkalte hesebutikker, så sjekk firmaet først.

Se eksempel på forbrukersider.

Med det samme vi er inne på det, kan jeg nevne brevet fra Forbrukerrådet til NuShape-produsentene som jeg fant på nettet, har skrevet om det i post her, der har jeg link til det jeg siterer nedenfor.

"De fleste studiene har ikke vært gjennomført

på en måte som tilfredsstiller vitenskapelig dokumentasjon."

og

"For konseptet NuShape vil nok det meste av slankeeffekten komme fra

diettopplegget og programmet med økt fysisk aktivitet, men en forsterkende

effekt av Reduxin kan være mulig."

Det KAN være mulig med en forsterkende effekt - DERSOM du trener.

Endret: Jeg ser at det tidligere brevet jeg refererer til, er tatt ned (finner det ikke lenger hvertfall.) Kanskje pga at NuShape tydeligvis har fjernet noe av den villedende markedsføringen. Men det er gått ut et nytt brev til NuShape. Dette brevet fra Forbrukerombudet til NuShape finnes på http://test.gan.no/forbrukerombudet/asset/2567/1/2567_1.pdf

Se forøvrig "generell advarsel" fra Forbrukerombudet her: http://test.gan.no/forbrukerombudet/index....408&subid=0

Slankepiller virker ikke.

Endret av Annikken
Skrevet

Jeg har ikke råd til dette. Skjønner jo at det er jeg som har dummet meg kraftig ut her, men jeg blir bare så fortvilet.. Hva skal jeg gjøre?? Eneste måten jeg kan få råd til å betale dette på er å ta meg opp et forbrukslån, eller selge kroppen min..

Hmm...Høres ut som betingelsene kanskje var vel spekulativt utformet, mulig de er i strid med markedsføringsloven eller avtaleloven, men vanskelig å vite siden jeg ikke har lest de. Avbestilling kan jo kanskje også tenkes - angrefrist altså...Men litt vanskelig å si konrekt uten å se avtalen, men kan tenkes du kan gå fra kjøpet ja...

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg falt og for fristelsen og bestilte prøvepakke. Men angra og returnerte heile pakka. Så førre veka fekk eg inkassokrav at eg ikkje hadde betalt pakka!! Endå eg hadde fylt ut angreskjemaet når eg sende pakken tilbake! Så først måtte eg snakka med inkassofirmaet, deretter blei eg satt over til Nuform. Damen der "kunne ikkje forstå"at dette var sendt til inkassoen(åneiiida...). Da har dei berre ikkje fått registtrert det, for ho kunne sjå no plutslelig at det var ikkje noko å betala....Meget mistenkelig praksis på Nuform. Tenk på dei som ikkje orkar å stå på krava! Dei håpar vel at dei berre betalar....grrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...