Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kjøpesentere ol. i oslo akershus området har eget ammerom? har hørt det finnes på aker brygge...noe annet sted?

Skrevet

ok... flere?

Skrevet

Byporten, Oslo City, Ski storsenter, Vinterbro senteret, Manglerud senter, Tveita senter

Og på Strømmen storsenter har de hvertfall en ammekrok inne i babyshop butikken.

Skrevet

Ikea Furuset, og sikkert Slependen også, har kombinert stelle- og ammerom. (Ikke direkte et kjøpesenter, men allikevel!)

Skrevet
Byporten, Oslo City, Ski storsenter, Vinterbro senteret, Manglerud senter, Tveita senter

Og på Strømmen storsenter har de hvertfall en ammekrok inne i babyshop butikken.

Hvor i Byporten og Oslo City er disse ammerommene? Jeg har aldri sett noen.

Skrevet

Sandvika Storsenter og Ikea Slependen har egne ammerom (dvs, sofa/godstol inne på stellerommet, så kjempekoselig er det ikke) Mange av de store babybutikkene har også ammekrok, f.eks Barnas Hus og BabyShop.

Skrevet

Jeg har aldri funnet på Byporten eller Oslo City...

Synes det er et PES å dra inn til byen nå, fordi lillegutt er så nysgjerrig på verden rundt seg og jeg liker ikke å sitte og flashe puppa til alle og enhver. (Ja, vi ammer fortsatt ganske mye) For jeg finner ikke noen egnede ammesteder hvor vi sitter i fred og ro.

Jo, stellerommet på Byporten hadde en stol, men der ble det jo laaange køer mens jeg amma, så det passer heller dårlig å sitte der...

Ikea på Slependen har ammekrok i kafeen. problemet der er bare at det er noen småbarnsmødre som gjerne setter seg der og blir sittende etter de har amma også, slik at andre ikke får sitte der og amme...

Skrevet

Stovner og Triaden. og de andre nevnt over selvfølgelig ;)

Skrevet
Hvor i Byporten og Oslo City er disse ammerommene? Jeg har aldri sett noen.

Byporten her stelle/ammerom sammen med toalettene på helt nederste plan, under rulletrappa liksom... Du må be om å bli låst inn, for det er ikke almennt tilgjengelig.

Oslo City har det på samme plan som Clas Ohlson, lenger inn i gangen der. (Det går heis gjennom H&M om du har vogn. )

Også der må du henvende deg til toalettvakten og be om å få komme inn på stelle/ammerommet.

Har ikke prøvd det på Oslo City, men det på Byporten var koselig da jeg var der.

Skrevet

I Oslo City er det ikke noe ammerom, bare et stellerom med do/vask og stellebord.

Skrevet

De beste fasilitetene jeg har funnet er på Metro, der er det stort amme/lekerom med flere stellematter i tillegg til egne toaletter med stelleplass.

Stovner har fått et ammerom, men der er det bare sofaer, ikke stellebord og toaletter. (Det er et eget stellerom et annet sted, men der er det ikke toalett, det irriterer meg som ofte benytter sjansen til å tisse selv samtidig som jeg skifter på baby. ;))

På Strømmen storsenter er det som noen nevner et stelle/ammerom, men det var ikke spesielt hyggelig...

Gjest No wonder women
Skrevet

Nei nå tror jeg du blander mellom ammerom og stellerom. Ingen av disse har ammerom, men de har stellerom.

Skrevet

Strømmen storsenter har inne på babyshop, jessheim storsenter har kombinert amme-/stellerom. Metro har, Triaden, sandvika storsenter, byporten - men der er det så tungvindt. Samme med oslo city - vanskelig å finne og tungvindt at man må finne noen som låser en inn.

Ellers så har man i sandvika, babykroken; babykroken.no. Kafe for småbarnsforeldre med amme-/stellemuligheter, lekemuligheter, får kjøpt mat og MME til store og små der +++. Var om det på GMN i dag og ei jeg kjenner har vært der noen ganger og skryter veldig av stedet.

Skrevet
Nei nå tror jeg du blander mellom ammerom og stellerom. Ingen av disse har ammerom, men de har stellerom.

Jeg har ammet på mer eller mindre samtlige av disse.

Men nå er det over ett år siden jeg sluttet å amme, så det kan jo være noen av dem har tatt ut ammestolene sine av stellerommene.

Husker hvertfall at flere av dem hadde kjempegode stoler inne på stelleromene, og at det var koselig å gå dit for å amme.

Skrevet

Skal korrigere en ting: Ikke manglerud senter, men bryn senter har kombinert stelle/ammerom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...