Gå til innhold

Til der som kjører inn i en rundkjøring

Gjest No wonder woman

Anbefalte innlegg

Jeg har en far som kjører sånn. Jeg er livredd hver gang har kjører inn i en rundkjøring, og fatter ikke at han ikke har kræsja.

Jeg tør ikke helt si ifra, men han har foklart hva han mener;

Man har kun vikeplikt for de I rundkjøringen, og kjører han fort nok inn, så er han i rundkjøringen før de som er på vei inn...

Jaja.. Neste gang dette kommer på bane skal jeg fortelle at man skal kjøre hensynsfullt også....

Unfortunately my dad is like that too. It doesn't matter how much we yell at him. He always gives us the same answer: "I thought I knew where the other guy was going." :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Unfortunately my dad is like that too. It doesn't matter how much we yell at him. He always gives us the same answer: "I thought I knew where the other guy was going." :klaske:

Du er vel ikke nødt til å skrike til ham for det? Høres en tanke respektløst ut; jeg er sikker på at han forstår poenget like mye (eller lite) om dere senker stemmen et par hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke nødt til å skrike til ham for det? Høres en tanke respektløst ut; jeg er sikker på at han forstår poenget like mye (eller lite) om dere senker stemmen et par hakk.

We yell at him to stop. We don't yell at him afterwards. When we're about to crash into another car, I might be disrespectful, but I would much rather be that than crash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
We yell at him to stop. We don't yell at him afterwards. When we're about to crash into another car, I might be disrespectful, but I would much rather be that than crash.

Nå vet ikke jeg hvor høyt dere roper da, men om dere plutselig setter i et hyl midt i en rundkjøring kan jo dette være den utløsende årsak til en kollisjon - nettopp fordi han mister konsentrasjonen i brøkdelen av et sekund.

Har du prøvd å si at du ikke vil sitte på med ham om han ikke kjører finere? Nå ser jeg for meg en mann som kjører som om han satt i en radiobil på tivoli :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor høyt dere roper da, men om dere plutselig setter i et hyl midt i en rundkjøring kan jo dette være den utløsende årsak til en kollisjon - nettopp fordi han mister konsentrasjonen i brøkdelen av et sekund.

Har du prøvd å si at du ikke vil sitte på med ham om han ikke kjører finere? Nå ser jeg for meg en mann som kjører som om han satt i en radiobil på tivoli :fnise:

We yell "stop" before he's in the round-about, not when he's inside it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*
We yell "stop" before he's in the round-about, not when he's inside it.

Kanskje han ikke kan engelsk, at det er derfor han fortsetter å kjøre fort selv om du skriker. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han ikke kan engelsk, at det er derfor han fortsetter å kjøre fort selv om du skriker. :vetikke:

:hoho: My father works in the shipping industry, so his English is fluent. :opplyser:

By the way, I speak Norwegian with my parents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:hoho: My father works in the shipping industry, so his English is fluent. :opplyser:

By the way, I speak Norwegian with my parents.

Hvorfor har du begynt å skrive engelsk i alle dine innlegg? Det er bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du begynt å skrive engelsk i alle dine innlegg? Det er bare teit.

I just want to, and since when did it become stupid to write in English? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I just want to, and since when did it become stupid to write in English? :klø:

Du er på et norskt forum, med norske brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på et norskt forum, med norske brukere.

I know that, but I'm not going to debate this any longer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh-heh - du fikk svar på spørsmålet ditt, The Kitten - da kan du ikke bare feige ut og nekte å diskutere det.

Dette er et norsk forum, og det er dårlig nettikette å skrive noe annet enn norsk her. Kan man ikke norsk, så er det greit - selv om man da kan lure på hvorfor man er her. Men så lenge man kan norsk, så dikterer allminnelig folkeskikk at man skriver norsk på et norskspråklig forum. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har alle hoppet over kjøretimene der de lærte å kjøre i rundkjøring... Så å si ingen blinker, og jeg får nesten sjokk hvis noen faktisk legger seg i riktig fil! Det er ikke vanskelig å legge seg i riktig fil!! *grrr* Og vikeplikt i rundkjøringer... Hva er det?! Det er flere ganger jeg har vært cm fra å bli påkjørt i rundkjøringer fordi folk ikke venter på sin tur! Det er spesielt en her i området som jeg kjører gjennom hver dag som folk ikke klarer å kjøre i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig mange som enten ikke _kan_ trafikkreglene for rundtkjøringer, eller driter i dem. Her forleden kjørte jeg mc inn i en rundkjøring med to tydelig adskilte filer. Bilen ved siden av la seg til venstre, og jeg la meg i høyre fil fordi jeg skulle rett frem. Midt i rundkjøringen blinker idiotbilisten ut og kjører rett frem, mens jeg ligger på høyresiden og ser rart på neket. Når man kjører mc regner man i utgangspunktet med at enhver bilist er en talentløs tulling, men de få gangene man glemmer å tenke slik så smeller det, og da er det nesten alltid bilistens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

I Trondheim for en tid tilbake var det tilbud fra NAF om å delta i oppfriskningskurs i rundkjøring. Skulle ønske flere hadde meldt seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...