Gå til innhold

Til der som kjører inn i en rundkjøring

Gjest No wonder woman

Anbefalte innlegg

Gjest No wonder women

Er dere dum eller? Merker meg at det er mest menn. Tror de at de eier veien? Skulle vært skuddpermie på slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Er dere dum eller? Merker meg at det er mest menn. Tror de at de eier veien? Skulle vært skuddpermie på slike?

Tror det er de samme som ikke gidder å vike for å slippe andre biler inn i køen eller forbi sitt kjørefelt.

Og ja, jeg tror de tror de eier veien. De opptrer i hvertfall som om de har både forkjørs- og påkjørselsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Tror det er de samme som ikke gidder å vike for å slippe andre biler inn i køen eller forbi sitt kjørefelt.

Ja, der har du også et annet fenomen. "Jeg er streng i blikket og viker ikke for noen, og ikke gidder jeg å vise fleksibilitet". Det er noen rart med disse skapningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, der har du også et annet fenomen. "Jeg er streng i blikket og viker ikke for noen, og ikke gidder jeg å vise fleksibilitet". Det er noen rart med disse skapningene..

Når det er sagt - merker jeg at jeg har en slik en bak meg slipper jeg alltid flere biler i slike køflettingssituasjoner. Vanlig høflighet er jo å slippe inn en og så tar neste mann en til. Da tar jeg gjerne 3-4 i slengen for å irritere mannen bak meg. Jeg kommer jo uansett hjem like fort eller sent!

Tror ikke slike mennesker forstår hvordan flyt i trafikken oppstår. Dersom alle kjørte som dem ville det jo fort bli merkelige kødannelser inn mot rundkjøringer f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører gjerne ganske fort gjennom rundkjøringer (om enn ikke i 100 km/t), men kun kl. 03.00-04.00 på natta når jeg er på vei hjem fra jobb, det er svært god sikt i alle retninger, og ikke en bil i mils omkrets.

Ellers irriterer det meg at en del synes å mene at bare fordi de kjører fortere inn i rundkjøringen, så har de rett til å tute på dem som kom inn litt før eller samtidig fra en annen arm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en far som kjører sånn. Jeg er livredd hver gang har kjører inn i en rundkjøring, og fatter ikke at han ikke har kræsja.

Jeg tør ikke helt si ifra, men han har foklart hva han mener;

Man har kun vikeplikt for de I rundkjøringen, og kjører han fort nok inn, så er han i rundkjøringen før de som er på vei inn...

Jaja.. Neste gang dette kommer på bane skal jeg fortelle at man skal kjøre hensynsfullt også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Jeg har en far som kjører sånn. Jeg er livredd hver gang har kjører inn i en rundkjøring, og fatter ikke at han ikke har kræsja.

Man har kun vikeplikt for de I rundkjøringen, og kjører han fort nok inn, så er han i rundkjøringen før de som er på vei inn...

Jaja.. Neste gang dette kommer på bane skal jeg fortelle at man skal kjøre hensynsfullt også....

Slik er det med de fleste, de tror at å kjøre bil på veien handler om en rett, mens det egentlig handler om å ta hensyn og vise fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han har foklart hva han mener;

:ler: Foreldre kan ha så mange morsomme forklaringer på ting noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har flytta fra en større internasjonal by til et tettsted med totalt mangel på trafikk-kultur og jeg sliter!! Å rase inn i rundkjøringa i 100 er bare ett fenomen (eller totalt motsatt 80 åringen som er på sin årlige bytur som slipper inn alle, "for de kommer jo fra høyre"... og tusler rundt og rundt i rundkjøringa i 35 km/t). Køfletting er en ikkesak. Man må for guds skyld fylle på og fylle på slik at trafikken står i stampe gjennom flere kryss og rundkjøringer i "rushtiden", og ingen kommer noen sted. Og man må heeelt inn til inngangsdøra på Bohus, Rema eller hvor det når er. Det kan stå 4 biler på 50 tilgjengelige parkeringsplasser, men rett framfor døra skal man. Verste tilfellet sto så nært at jeg ikke fikk barnevogna inn døra! For ikke å nevne at alle handicapplasser brukes av arrogante 50åringer i børstraktor eller (og det siste i stor overvekt) yngre mennesker av begge kjønn som skal trene på SATS. AAAAAARRRGGHHH!!! (Puh, det var deilig... Takk for at jeg fikk blåse ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som om nye, store biler med masse motor, er produsert kun med et visst antall blink før blinklyset er oppbrukt. Det kan ihvertfall forklare alle idiotene i Audi A6 og what not som slenger seg mellom filene og inn og ut av rundkjøringer helt uten blinklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst like irriterende er de med bilister som tror det står et STOPP-skilt foran alle rundkjøringer, og tenker "HERREGUUUD en rundkjøring, er det ledig fra ABSOLUTT alle kanter???" før en våger seg inn i rundkjøringen i 1. gir. Kjør etter trafikkmengde, forhold og sunn fornuft, uansett om trafikkrysset er rundt eller bare flerarmet. Amen til blinklys og det å være hensynsfull.

At en bil kjører inn i rundkjøringen på motsatt side betyr dessuten ikke at man selv må vente med å kjøre inn. Har sett mange nesten-bakfra-kollisjoner hvor to biler etter hverandre skal inn i en rundkjøring, hvor den første bråbremser helt unødvendig.

Du har også de som ikke forstår seg på blinklys i rundkjøringer. Selv om bilen i rundkjøringen tydelig blinker ut både en og to armer FØR din påkjøringsarm, så står dem og venter til rundkjøringen er helt tom.

Enda verre er det med de som ikke forstår at majoriteten av rundkjøringer i norge har to felt, og opptar dermed hele rundkjøringen uansett hvilken arm man skal av på. DET er ødeleggende for trafikkflyten, spesielt i kø-situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women

Ok, jeg kom på en ting til. Hva med alle de som må stoppe rett foran parkerigsautomaten for å trekke lapp til parkering. Bak dem hoper det det seg opp kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ikke vet hva gasspedalen er i rundkjøringen er like irriterende som de som kjører svin. Ærligtalt, ble de ikke lært at man skal gasse på på vei ut? og at man ikke skal kjøre i 10 km/t i den? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Pia_*

Han har jo absolutt et poeng da! Ikke at man skal rushe så fort man bare kan inn i rundkjøringen, men om alle holder "grei" fart, overholder vikeplikt og legger seg i riktig fil blir det bedre flyt enn om annenhver bil skal stoppe for å være 110% sikker på at rundkjøringen er kjemisk renset for ethvert annet kjøretøy før man beveger forsiktig inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Til dere som kjører UT av en rundkjøring:

BRUK DET JÆVLA BLINKLYSET!!!

Må si meg enig i det!

Jeg kjører daglig gjennom flere rundkjøringer, og omtrent ingen blinker ut. Bare jeg...og noen få til.

Mange blinker inn (det gjør ikke jeg, det er jo som oftest pilfelt som viser hvor man skal på veien), og så lar de "innblinkingen" stå på rundt hele, selv når de skal ut!

Veldig irriterende ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu meg enorm forskjell på å kjøre etter et trafikkflyt-prinsipp og å mene at det er om å gjøre å komme først inn i rundkjøringen.

Og det ER tross alt, uansett hva man måtte mene, farligere med svinekjøring enn alt for sakte kjøring. Det siste kan også være farlig, men det er idiotisk å påstå at det er like farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Til dere som kjører UT av en rundkjøring:

BRUK DET JÆVLA BLINKLYSET!!!

Ja, og bruk det riktig.

Jeg tør ikke lenger stole på de som blinker, har opplevd både at folk blinker ut og fortsetter å kjøre i rundkjøringa, og at deblinker som om de skal videre rundt, men så kjører ut istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...