Lunamamma Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Gifter meg 4. juli i år, og har det meste i boks. Bl.a. gjennomsiktig paraply. Men vi skal gifte oss i Trøndelag, i havgapet, hvor det enten kan være 30 grader og sol, eller 10 grader og storm. Såååå; bør jeg kjøpe et eller annet til å ha rundt skuldrene i tilfelle dårlig vær? Tradisjonelt kirkebryllup, fest på grendahus, har planlagt utebilder, men har studio til rådighet hvis vi ikke kan være ute. Bør vi heller bare legge opp til at vi rett og slett er minst mulig utendørs hvis det er dårlig vær??? Synes ikke at cape osv er fint, så da synes jeg det er trist å bruke 1000-2000 kr på det. Vurderer derfor å heller ha et pledd inni brudebilen når vi kjører til og fra, slik at jeg får varmen i meg innimellom slaga. (Er et stykke å kjøre til kirka fra frisør og til festlokale).
FireFairy Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Jeg er litt i samme situasjon som deg. Gifter meg også i Trlag, men ikke i havgapet. Vi gifter oss førstk. fredag, og været har ikke akkurat vært bra i det siste, og det er heller ikke meldt bra til helga. Vi tenkte vi skulle ha grilling, men har ombestemt oss og har nå bestilt buffet og skal være inne dersom det blir surt og kaldt. Bildene håper jeg vi kan ta ute, men vi har også studio til rådighet dersom været skulle tilsi det. Jeg har stroppeløs kjole, og skal ikke ha noe mer enn det. Blir det kaldt, er jo bilen varm, så det går bra. Litt bekymret hos byfogden, der kan det bli kaldt, men jeg koster ikke på meg noe til 1000kr for å slippe å fryse i 10 min. Vi har ikke så langt å kjøre vi da, 15min fra frisør/sminke/fotograf (alle på samme plass) til byfogden. Og 15 min tilbake til der vi skal være etter vielsen. Tror nok ikke gjestene er så veldig mye ute heller dersom været er kaldt. Det er sikkert røykerne pluss de som vil ha litt frisk luft innimellom. Og da velger de jo selv om de vil ut en liten tur eller bare være inne i varmen.
Coriander Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Er i samme situasjon selv og kjøpte bare et lite, hvitt fleecepledd fra IKEA til å varme meg mellom bildene, gidder heller ikke styre med å kjøpe en cape. Regner med at jeg kommer til å være svett og oppspilt uansett til å merke at det er kaldt
Spatula Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 (endret) Gifter meg 4. juli i år, og har det meste i boks. Bl.a. gjennomsiktig paraply. Men vi skal gifte oss i Trøndelag, i havgapet, hvor det enten kan være 30 grader og sol, eller 10 grader og storm. Såååå; bør jeg kjøpe et eller annet til å ha rundt skuldrene i tilfelle dårlig vær? Tradisjonelt kirkebryllup, fest på grendahus, har planlagt utebilder, men har studio til rådighet hvis vi ikke kan være ute. Bør vi heller bare legge opp til at vi rett og slett er minst mulig utendørs hvis det er dårlig vær??? Synes ikke at cape osv er fint, så da synes jeg det er trist å bruke 1000-2000 kr på det. Vurderer derfor å heller ha et pledd inni brudebilen når vi kjører til og fra, slik at jeg får varmen i meg innimellom slaga. (Er et stykke å kjøre til kirka fra frisør og til festlokale). Jeg gifter meg 25. juli i havgapet i trøndelag... Men jeg satser på fint vær så jeg har ikke gardert meg i det hele tatt.. Hva med et cape? i samme fargen som brudekjolen.. det har jeg faktisk.. men tviler på at jeg kommer til å bruke det.. Edit: hva med en liten fuskepelsbolero, som du bare har over skuldrene som du tar av deg til bildene, men bare slik at du får litt varme innimellom? Jeg betalte 199 kr for mitt cape.. men det var hos pilus når de hadde opphørsalg.. Endret 16. juni 2009 av Agnethe
Lunamamma Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2009 Ja, hadde jeg funnet cape til 199 kr, hadde jeg selvsagt kjøpt det! Men det har jeg altså ikke, og cape til 1000,- er uaktuelt. (Har forøvrig ikke sett et til 1000,- engang). Men ikea-pledd var en god idè. Det fineste med kjolen min synes jeg er akkurat utrigningen, og den detaljen synes jeg forsvinner litt om jeg skal ha cape/bolero på. Nei, jeg får heller lide for skjønnheten, og hutre i pledd innimellom slaga.
Spatula Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Ja, hadde jeg funnet cape til 199 kr, hadde jeg selvsagt kjøpt det! Men det har jeg altså ikke, og cape til 1000,- er uaktuelt. (Har forøvrig ikke sett et til 1000,- engang). Men ikea-pledd var en god idè. Det fineste med kjolen min synes jeg er akkurat utrigningen, og den detaljen synes jeg forsvinner litt om jeg skal ha cape/bolero på. Nei, jeg får heller lide for skjønnheten, og hutre i pledd innimellom slaga. vi får satse på godvær uti havgapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå