Gå til innhold

Kyllingfilet - forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal ha kyllingfilet til middag i dag. Noen som har noen forslag til tilberedring? Er lei av å bare steke den i panna.

Gjest lmari
Skrevet

Skjær den i biter, fres den i en kjele sammen med baconbiter. Hell over fløte og evt champignon. La det småkoke en stund. Serveres med ris eller pasta!

Skrevet

Snitt kyllingfileten på langs og legg inn tykke skiver av Gorgonzola dolce eller annen blåmuggost (hvis du ikke liker blåmuggost kan jeg garantere at smaken er mer enn ålreit når den blir smeltet). Pakk kyllingfiletene inn i sorrentoskinke eller annen spekeskinke (fest med tannpirkere (uten mintsmak :blunke: )). Fres i pannen på hver side en kort stund - avslutt med 15 minutter ved 225 grader i ovnen.

Nam-nam! :briller:

Gjest Janna
Skrevet

Kjøp en pakke Toro Tandoori Chicken og et beger creme fraiche.

Følg oppskriften bakpå Toro-pakken.

(Du trenger 4 stk filèt til denne)

Skrevet

Du kan jo ha kyllingfilet i tortilla-lefser / wrap sammen med salat, rømme, salsa osv osv. Hva du enn ønsker.

Kyllingfileten kan du eventuelt marinere i den marinaden du ønsker på forhånd, eller du kan steke den sammen med litt tacokrydder.

Dette har jeg gjort, og det var veldig enkelt og godt.

Gjest Helenius
Skrevet

Kutt opp diverse grønnsaker og legg dem i en ildfast form. Legg kyllingfileten oppå og stek i ovnen ved ca 220 grader i 30 minutter. Ta ut formen, legg baconstrimler over kyllingen, og stek i 15 minutter til. Serveres med ris. Nyyydelig!

Skrevet

Kylling Tikka Masala. Pose fra Knorr..

Eller:

lag et snitt i kyllingfiletene, fyll med Snøfrisk med dill og surr bacon rundt. Stekes i panna. Stek sopp ved siden av. Kok ut av panna med fløte og du har en kjempegod saus. Servér med ris. Nam!

Skrevet

Snitt kylingfileene i biter og stek dem i wokpanne. Stek wokgrønnsaker og kok nudler eller ris. Nam nam. :D

Gjest Gjesta
Skrevet

WOK!

2 stk kyllig-filet

5-6 gulerøtter

1 paprika

1 boks med reker

Stek alt, og tilsett (hindu) tacokrydder eller (hindu) kyllingkrydder.

Bland det ut med ris, og krydr etter behov!

(paprikaen og gulerøttene skal være stekte så lenge at de er myke...Rekene trenger bare litt tid på stekepannen...)

Hindu-krydder er det krydderet du får på Spar, Joker, Kiwi og Meny. Det er krydderet med grønn topp!

(taco- og kyllingkrydderet er mine favoritter av denne typen!!

Denne retten går veldig raskt og lage hvis man er to stk. Jeg og samboeren min bruker 30 min....(Bruker alltid hurtigris...)

Nam nam.... :D :D

Clea

Skrevet

Beregn to filèet pr. pers.

Forstek dem raskt i panna før du legger dem i en ildfast form.

Hell over et-to glass salsasaus og masse ost på toppen.

Stekes på 200-225 i 30 minutter.

Spises med ris og en klatt rømme til. Næmmis!

Gjest Anonymous
Skrevet

Linnies egne...

Skjær kyllingfiletene i biter, stekes i stekepannen.

SKjær opp de grønnsakene du liker ( jeg pleier å bruke squash, champignong, løk evnt. gulrøtter, sukkererter.) Ha de i stekepannen med kyllingen (du kan også bruke Wok).

Kok nudler

Når nudlene er ferdigkokte tar du de oppi pannen med resten av maten (gr. sakene og kyllingen)

Hell over litt av disse tre sausene: østers- saus, sweet chilli saus og vanlig soya saus (smak til, kanskje en ss eller to?? tar det på øyemål jeg!) og fres alt sammen i et par minutter.

Enkelt, sunt og kjempegodt!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Linnies egne...

Skjær kyllingfiletene i biter, stekes i stekepannen.

SKjær opp de grønnsakene du liker ( jeg pleier å bruke squash, champignong, løk evnt. gulrøtter, sukkererter.) Ha de i stekepannen med kyllingen (du kan også bruke Wok).

Kok nudler

Når nudlene er ferdigkokte tar du de oppi pannen med resten av maten (gr. sakene og kyllingen)

Hell over litt av disse tre sausene: østers- saus, sweet chilli saus og vanlig soya saus (smak til, kanskje en ss eller to?? tar det på øyemål jeg!) og fres alt sammen i et par minutter. Hakk litt vårløk og strø over helt til slutt.

Enkelt, sunt og kjempegodt!!

Gjest Jamila
Skrevet

Bank kyllingfilletene flate og så tynne som mulig. Legg på en spiseskje rød eller grønn pesto som du smører utover. Rull filleten sammen til en rullade og fest med en tannpirker. Brun rulladen i en steikepanne, og etterstek i stekeovn på 200 grader i ca 15 min.

Serveres med (tomat) salat og ris.

Skrevet

Skjær en lomme i dem, og fyll dem med smøreost etter smak.

Legg dem i ildfast form med en bit parmaskinke over.

Stek i ovnen 225 i ca. 30 minutter

Skrevet

Chicken Tikka - en gul pakke som fås kjøpt de fleste steder.

Den er veldig god og hot. I tillegg til kylling tror jeg du må ha yog naturell. Bare følg anvisningen på pakken :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...