Gjest Gjest_silje_* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 hei. jeg skal ta med hunden min til vetrinæren i morgen for og sjekket opp noe kløe. hvor mye tror dere sånn ca jeg må betale?
Gjest Gjest_Maki_* Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Tror jeg betaler ca 450,- for en vanlig undersøkelse hos min vet. Prisene varierer litt rundt omkring da
tigerpus1 Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 kløe er skummelt å gå til vet. med jeg endte opp med å betale 15 000 i utredninger i fjor sommer og de fant bare ut at han var resistent mot endel medisiner og at han var alergisk mot husstøv... gikk på div fòr for alergi og prøvde eliminerings metoden med å ta vekk alt annet i 2 mnd. hva slags rase er det ?
Gjest ts Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 kløe er skummelt å gå til vet. med jeg endte opp med å betale 15 000 i utredninger i fjor sommer og de fant bare ut at han var resistent mot endel medisiner og at han var alergisk mot husstøv... gikk på div fòr for alergi og prøvde eliminerings metoden med å ta vekk alt annet i 2 mnd. hva slags rase er det ? 15 000 kr er jo endel. håper ikke det skjer i mitt tilfelle. det er en cavalier. han har litt tørr hud og klør litt i øret, så kan vær det er iritasjon i hud og begynnelse på øre betennelse.
tigerpus1 Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 ok da går det nok fint. prøv med litt olje over tørrforet det pleier å hjelpe mot tørr hud. min var plaget av kløe siden han var valp. og fikk store eksem partier. men ved bruk av boddy i perioder og tørke godt under magen ble han bedre. han holt det vått ved å slikke på det hele tiden
la Flaca Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 15 000 kr er jo endel. håper ikke det skjer i mitt tilfelle. det er en cavalier. han har litt tørr hud og klør litt i øret, så kan vær det er iritasjon i hud og begynnelse på øre betennelse. Skal ikke komme med skremselspropaganda, men er det en cavalier og den klør seg i ørene så er kanskje syringomyelia noe man må ha i bakhodet?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Skal ikke komme med skremselspropaganda, men er det en cavalier og den klør seg i ørene så er kanskje syringomyelia noe man må ha i bakhodet? og det er ???
la Flaca Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 og det er ??? En lite hyggelig tilstand som er veldig utbredt på cavalier (har hørt at opptil 90% kan være berørt av det i en eller annen grad.) Har vært veldig mye snakk om det i det siste. Symptomene kan forveksles med plager i forbindelse med ørebetennelse, eller hudproblemer, ettersom hunden klør seg på hode, ører og nakke bla. Men mest sannsynlig er det ikke noe sånt i det hele tatt! Skader ikke å nevne det like vel syns jeg, jeg ville ihvertfall foretrukket å kjenne til alle alternativer. Særlig siden det er en sykdom som bare oppdages ved MR. http://www.syringomyelia.no/
Gjest ts Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 takk for svar. jeg har hørt at jeg må være litt skepisk på dette, siden hvis jeg går til en dyrelege,som ikke har så mye peil. kan jeg godt få denne diagnosen,men som ikke er det, pga mye snakk o, det i det siste. så jeg prøver of finne en god dyrlege før jeg går ditt. men jeg tror heller det er ørebetennelse og litt tør hud,siden det er litt grums i utkanten av øre. og det er ett tegn på ørebetennesle.
la Flaca Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 takk for svar. jeg har hørt at jeg må være litt skepisk på dette, siden hvis jeg går til en dyrelege,som ikke har så mye peil. kan jeg godt få denne diagnosen,men som ikke er det, pga mye snakk o, det i det siste. så jeg prøver of finne en god dyrlege før jeg går ditt. men jeg tror heller det er ørebetennelse og litt tør hud,siden det er litt grums i utkanten av øre. og det er ett tegn på ørebetennesle. Det er jo veldig greit å påvise en ørebetennelse, øremidd eller noe annet. SM er bare greit å ha i bakhodet hvis det ikke er mulig å finne andre årsaker til evt. plager hunden har. Jeg tviler på at en dyrlege vil diagnosere syringomyelia uten en MRI. Høres utrolig useriøst ut om det har forekommet ihvertfall. Unntakene må være hunder som er så preget av SM at det ikke er noen tvil når det gjelder syksomsbilde, men det er vel et fåtall som er så åpenbare vil jeg tro. Er det oppdrettere/ cavalierfolk som sier du skal være skeptisk til dette? I såfall ville jeg blitt skeptisk... Lykke til med undersøkelsen og jakten på dyrlege. Viktig å ha noen som er dyktig og som man stoler på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå