Iset Skrevet 28. juli 2003 #1 Del Skrevet 28. juli 2003 går det an å erstatte alt hvetemelet i feks en brødoppskrift med durum? tenkte å prøve med durum i hvitlløksbrødene mine, kanskje det er DET som gjør dem luftige? eller må man ha en blanding? hva er blandingsforholdet i så fall? blir det det samme med mengden gjær, og heving? eller blir det også annerledes? klem Iset som aldri har prøvd å bake med durum før, men som har en italiensk mann osm maser og maser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 28. juli 2003 ingen overhodet som vet?? :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 29. juli 2003 #3 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har dessverre ikke det kjemisk-korrekte svaret! Men bruker mye durum når jeg lager pizzabunn og noen ganger i brød. I pizzaen bruker jeg 50/50 durum og hvetemel. Samme mengde væske og gjær som når jeg bare bruker hvetemel. Det virker som om deigen blir smidigere og bunnen blir bedre med durum. I brød/rundstykkedeiger bruker jeg 30% durum og resten annet mel. Har ikke lagt merke til om de blir luftigere, men det kan jo hende? Prøv med opp til 50% durum, og samme mengde gjær og væske så går det nok bra! Jamilabakeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 29. juli 2003 #4 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvorfor bruke durum? Brukes det i søreuropeisk mat (jmf italiensk kjæreste som maser)? loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 29. juli 2003 takk for svar:) Hvorfor bruke durum? Brukes det i søreuropeisk mat (jmf italiensk kjæreste som maser)? loolaa ikke kjæreste, men mann hehe. ja italienerne bruke rmye durum, og han mener både brød og pizzadeig blir bedre med det oppi. får prøve og se:) klem Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå