Gjest bekymret Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 En venn av meg har vært overvektig helt siden han var tenåring. Han er nå i 30-årene og holder på å slanker seg pga at han har fått seg dame. Han har i løpet av 7-8 måneder slanket bort over 40 kilo, og han vil gå ned enda mer. Han spiser så og si ingenting lengre. Dette er noe jeg og flere av hans venner er svært bekymret for. Det eneste han spiser om dagene er yoghurt og litt salat. Hver gang han er på besøk og jeg holder på å lager litt mat eller vafler, da går han. Jeg ser at han har veldig lyst på "ordentlig" mat igjen, men han er nok redd for at han kommer til å legge på seg igjen. Har dere noe tips om hva slags mat han kan spise? noe som både er sunt, godt og mettende? Har foreslått kylling og ris til han, men han er skeptisk på fettet som er i det. Å bare spise yoghurt kan umulig være bra i lengden...
Chanel.No5 Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Selvfølgelig er det bra jobbet av kammeraten din, men jeg ville om jeg var deg anbefalt din venn til å gå til innkjøp av litteratur om emnene kosthold og trening. Søk opp noen gode og seriøse bøker på nettet og anbefal dette for han eller kanskje dere kan kjøpe en eller to til han som en "gratulerer med nedgangen". Det er ikke sunt det han nå er inne på, heller litt mot en vei som innebærer en fykt for å spise normal mat igjen og dette kan utvikle seg videre om han ikke innnhenter kunnskap og lærer seg å spise nok og riktig ma fremfor ett par matvarer han vet opprettholder hans kontroll på vekten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå