Gå til innhold

Ledsagersbevis

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Vi har to barn med spesielle behov, og har derfor fått ledsagersbevis til de begge. Vi skal til Eurodisney i sommer, og lurer av den grunn på om vi kan bruke dette i parken der? Vet om noen andre som brukte dette i Legoland.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei, hvordan får man ett slikt bevis? har en under utredning..

Fått inntrykk av at de fleste store parker aksepterer slike bevis.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har to barn med spesielle behov, og har derfor fått ledsagersbevis til de begge. Vi skal til Eurodisney i sommer, og lurer av den grunn på om vi kan bruke dette i parken der? Vet om noen andre som brukte dette i Legoland.

Dette er en ordning som staten støtter,så det gjelder ikke utenfor landet.

SELV I DEN NYE OPERAEN GJELDER IKE DETTE KORTET.(OMTALT PÅ TV)

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet
Dette er en ordning som staten støtter,så det gjelder ikke utenfor landet.

SELV I DEN NYE OPERAEN GJELDER IKE DETTE KORTET.(OMTALT PÅ TV)

Nå vet jeg om en fam som fikk brukt dette mens de var i Legoland

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet
Hei, hvordan får man ett slikt bevis? har en under utredning..

Fått inntrykk av at de fleste store parker aksepterer slike bevis.

Gå inn på hjemmesiden til din kommune, ofte ligger det søknads skjema der. Eller ring kommunen. Du må ha en diagnose på barnet ditt om du skal få et slikt bevis. Så når utredningen er ferdig, og du har epikrise for hånden. Kan du søke om dette

Gjest Gjest_kine_*
Skrevet

Må bare spesifisere spm mitt. Vet at vi ikke kan bruke ledsagerbevis som rabatt i parker etc. Lurer bare på om vi kan bruke kortet slik at vi kan slippe å stå med to urolige barn i mile lange køer utenfor norge?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis ungene ikke klarer å stå i milelange køer så mener jeg at de ikke har noe i Eurodisney ågjøre i det heletatt midt i sesongen

Skrevet
Hvis ungene ikke klarer å stå i milelange køer så mener jeg at de ikke har noe i Eurodisney ågjøre i det heletatt midt i sesongen

Takk for hjelpen bedreviter! Kanskje derfor jeg spør om ledsagersbevis gjelder i andre land også? Kan være at de også som andre barn har glede av å oppleve parker nå på sommeren? Faktisk en grunn for at vi med barn med spesielle behov får ledsagerbevis

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for hjelpen bedreviter! Kanskje derfor jeg spør om ledsagersbevis gjelder i andre land også? Kan være at de også som andre barn har glede av å oppleve parker nå på sommeren? Faktisk en grunn for at vi med barn med spesielle behov får ledsagerbevis

Hei trådstarter!

mamma til en med spesielle behov her, støtter deg :)

Skrevet
Du må ha en diagnose på barnet ditt om du skal få et slikt bevis. Så når utredningen er ferdig, og du har epikrise for hånden. Kan du søke om dette

Det er ikke riktig at man må ha en diagnose for at man skal få ledsagerbevis. Sønnen vår har hatt ledsagerbevis i over to år og han har enda ikke fått noen skikkelig diagnose.

Det var helsesøster som hjalp meg med søknaden og det var også hun som skrev vedleggene som ble medsendt. Vi hadde ingen problemer med å få det godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...