Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos gynekologen min og han tror jeg har PCO ettersom jeg ennå ikke har blitt gravid etter ca. 1 år uten p-piller og at mensen uteblir.

På UL så han en del cyster. Derfor printet han ut bilder av de cystene han synes så mistenkelig ut og så ga han meg en resept på Provera for å se om det får i gang blødning. Jeg skal gå på disse pillene i 3 omganger. Han håpte at mensen skal komme av seg selv igjen etter endt kur.

Jeg fikk også henvisning til blodprøver slik at han kan utrede om det virkelig er PCO. Han mente at jeg ikke var noen klassisk "PCO" type ettersom jeg er slank, ikke har uren hud og ikke har noe særlig hårvekst. Får håpe det ikke er PCO, vil så gjerne bli gravid.

Har noen av dere erfaring med bruk av Provera? Noen bivirkninger? Kan man bli gravid mens man bruker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Høres ut som vi er i samme situasjon.. Jeg skal til legen til uka, da jeg enda ikke har fått menstrasjon etter jeg sluttet med p-pillen for over 1 år siden. Jeg er også slank,ikke noe utpreget uren hud og ikke noe unormel hårvekst. Er så spent på hva legen forteller meg, og hva testene vil vise... Du skriver at du var til gynekolog først, og skal ta plodprøve siden? Jeg har veldig sprøyte angst og gruer meg skikkelig, så ble litt nyskjerrig på fremgangsprosedyren du har vært igjennom? Har desverre ikke noe svar på spm ditt enda, men kjente meg igjen i situasjonene din!

Håper det ordner seg for deg, og at du snar får drømmen om en liten baby oppfylt :kgbaby:

Skrevet

Hei, ja godt at man er fler som opplever det samme, så er man ikke så alene om frustrasjonen. Jeg var til gynekolog i september i fjor fordi mensen uteble etter p-pille slutt og da mente han at det sikkert kom av stress og at kroppen måtte bli vant med å styre syklusen på egenhånd. Siden ting ikke er på stell igjen nå flere måneder senere så bestilte jeg ny time hos ham og han synes det var veldig rart at det fortsatt ikke skjedde noe. Så tok han undersøkelsen og jeg fikk resepten på Provera med en gang. Fredag tok jeg blodprøver (det var gjort på 2 minutter) og de skal han analysere. Så har han sagt at jeg skal komme tilbake etter sommeren for å ta ny status. Lykke til hos legen din, la meg vite hva legen sier om din situasjon da :)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at det mest sannsynlig var stress som holdt menstrasjonen borte, og at jeg bare måtte ta det rolig og vente.... Men ingentin,absolutt ingenting har skjedd på 12,5 mnd, så nå må jeg undersøke nærmere...

Tusen takk for informasjonen fra dine undersøkelser, hjelper å høre fra andre i samme situasjon :klemmer: Skal gi deg rapport når jeg har vært hos legen :helen:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_prøver
Skrevet

Hei. Jeg har akkurat sluttet med Provera etter 4 mnd prøveperiode, og venter spent på om mensen nå kommer av seg selv. Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde PCO, men var sånn som dere, normalvektig, normalhud og alt det der. Gynekologen satte meg på p-piller for å holde dette i sjakk. Så skulle jeg slutte på disse for jeg ville bli gravid, og mensen kom aldri. Jeg gikk til legen allerede etter 5 mnd og hun satte meg på provera. Hun sa at jeg ikke får lov å gå på p-piller mer noen gang da dette har ødelagt syklusen enda mer. Man kan bli gravid når man går på Provera (dessverre har ikke jeg blitt det), men det er ikke noe i veien for å bli gravid når man går på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...