Gå til innhold

Vaske converse sko i maskinen?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen som har erfaring med dette? Vasker dere bare skoene eller sammen med noe annet? Hvilket program? Sentrifugering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_tina_*

OIoi, det der er fy-fy :regler:

Har vaska et par converse en gang, da var de gjennomsyret av størkna gjørme etter Roskilde. Husker ikke hva jeg satt programmet på da, tror de tåler det meste jeg! Lurer på om vi faktisk ikke har et program for sko og at det var det jeg brukte. Tror det er ganske vanlig, sjekk bruksanvisningen din eller se om det er tegning av et par sko på hjulet du stiller inn program med :)

Når det er sagt så ble de aaaltfor rene og det tok tid før de så bra ut igjen. Converse sko skal IKKE være skinnene hvite :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket conversesko flere ganger og det funket veldig bra! Brukte bare helt vanlig vaskeprogram jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har jobbet i skobutikk, og det er en uskreven regel om at en aldri skal vaske sko i vaskemaskinen! Dette fordi det ødelegger sålen, dvs oppbygningen i sålen på skoene.

Så jeg vil fraråde deg til å vaske de i maskinen. Heller kjøp skoshampo på en sko butikk, å vask dem for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Nå har ikke sålene på converse så veldig mye oppbygning å snakke om, så de vasker jeg i maskin. Men klart; joggesko med demping og sånt skal man ikke vaske der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Hmmm litt "offtopic"..

Vanlige sneakers, "skatesko", går det helt greit også mon tro? Jeg har en ubeskrivelig trang til å hive mine i maskinen, da slike sko har en stygg tendens til å lukte mindre kos etter et par år med misbruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...