Gjest Søndagsgjest Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Dette er jo ikke akkurat et spørsmål som det skal forskes på, men jeg lurer likevel!! Er det typisk at dama har sin faste plass nærmest soveromsdøra? Det har jeg.....å det har alle kvinnfolka i min familie!! ..... Er det slik hos dere også? Eller kanskje du MÅ ligge nærmest et vindu? Eller Må ligge inntil en vegg? Eller MÅ ligge under skråtak?
Chiquita Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har fast plass nærmest soveromsdøra ja. Og har alltid hatt det
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Akkurat nå har jeg plassen nærmest døra, men det er tilfeldig fordi vi har byttet rom og senga bare kunne plasseres på en måte. Den faste "regelen" hos oss er at jeg (kvinnen) ligger på venstre side og mannen på høyre side. Det føles veldig feil å snu på det!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg sover lengst unna døra, men nærmest vinduet, mens min mor ligger nærmest døra hjemme. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men en av grunnene kan være at jeg må ligge med ansiktet ut mot et åpent område, og jeg får bare sove om hodet ligger den "rette" veien, dessuten er jeg småparanoid og takler ikke dører.
Makin' it big Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Hos oss ligger jeg på venstre side, og gubben til høyre. Her hvor vi bor nå ligger jeg nærmest døra, mens i gamle-leiligheten lå mannen nærmest døra.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Jeg sover lengst unna døra, men nærmest vinduet, mens min mor ligger nærmest døra hjemme. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men en av grunnene kan være at jeg må ligge med ansiktet ut mot et åpent område, og jeg får bare sove om hodet ligger den "rette" veien, dessuten er jeg småparanoid og takler ikke dører. Jeg må bare tilføye at jeg ligger på høyre side (slik det blir vi ligger på rygg i senga), og det samme gjør min mor.
IrmaAdele Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Jeg ligger lengst unna døra. Fordi jeg er så utrolig husredd og bekymra at jeg trives med å ha sambo mellom meg og døra hvis noen tilfeldigvis skulle komme inn. Ja jeg er litt vel bekymra av meg:)
Gjest Marlo Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 JEg ligger på höyre side og han på venstre. Vi er begge like langt unna döra, han ligger närmest veggen og jeg närmest et vindu.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Jeg og min sambo har ikke faste plasser, her byttes det hele tiden. Den ene sia er mot veggen og den andre mot et vindu og døra til badet. Vi bare legger oss der det føles greit der og da, dessuten er senga så enormt stor at vi kunne omså ha lagt oss på tvers hvis vi ville
Minni-Mus Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 jeg ligger nermest døra, han på høyre side og jeg på venstre. Vi har alltid hatt det slik!
Twink Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 Side er ett fett, men orker ikke ligge nærmest veggen! Får fnatt av urolige mennesker som tilslutt ligger omtrent oppå deg, spesielt om jeg da får veggen på andre siden....
Gyda Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Ligger alltid på venstre side. Det har ikke noe med dør, vindu osv å gjøre. Det er bare en vane. Har alltid vært slik. Så uansett hvor vi er, så ligger jeg på venstre side og mannen på høyre.
Furstina Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 Jeg og min sambo har ikke faste plasser, her byttes det hele tiden. Den ene sia er mot veggen og den andre mot et vindu og døra til badet. Vi bare legger oss der det føles greit der og da, dessuten er senga så enormt stor at vi kunne omså ha lagt oss på tvers hvis vi ville Wow, ni är de första andra par jag hör som byter platser! Vi gör det också, inte varje kväll men minst varje gång vi byter sängkläder. Varje kväll blir för mycket styr med böcker, öronproppar till mannen och sånt. Vi har alltid bytt sida ganska ofta, oavsett i vilket hus eller rum vi haft sängen i. Enda undantaget är sommarhuset/hytten, där har vi råkat få varsin plats. Omväxling förnöjer.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #14 Skrevet 14. juni 2009 jeg ligger på venstre side, helst ved vinduet og lengst unna døra, nå som vi flyttet sover jeg nærmest døra og ikke vinduet, for side et viktigst, men vi bytter side når vi er på ferie da :-)
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 14. juni 2009 #15 Skrevet 14. juni 2009 Jeg ligger venstre, og mannen høyre. Når jeg er på tur med jobben etc vil også helst ligge til venstre. Jeg "må" å sove på høyre kinn, og liker ikke å puste folk i ansiktet når jeg sover. Derfor blir det bare sånn. (Puster rett og slett bedre ved å ligge på høyre kinn... Merkelig...)
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #17 Skrevet 14. juni 2009 Disse svarene var jo faktisk veldig morsomme å lese!! Kanskje det skulle blitt forsket på likevel!! ....på hvilken side du ligger i dobbelsengen faktisk kan fortelle om din personlighet!??
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #18 Skrevet 14. juni 2009 Vi ligger slik at begge får ligge i sin favorittsovestilling (i vårt tilfelle er min høyre side og hans venstre side) og samtidig slipper å ligge med hverandres ånde i ansiktet. Hater å få morgenånde i ansiktet når jeg våkner. Det medfører at jeg ligger på høyre side og han på venstre side slik at vi har ryggen til hverandre om natten. Tilfeldigvis er min side nærmest døren, men det har ikke noe med døren å gjøre.
LilleSiri Skrevet 14. juni 2009 #19 Skrevet 14. juni 2009 Ligger nærmest døra, lengst fra vinduet (sånn at han blir spist først ). Men hender vi bytter plass, vi ligger alltid på siden og han holder rundt meg. Det har vi gjort hver eneste natt siden vi begynte å sove sammen (4 år)
Gjest D-shol Skrevet 14. juni 2009 #20 Skrevet 14. juni 2009 Vi ligger slik at jeg får det mørkest og mest mulig stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå