Gå til innhold

Registrere andre pene mennesker når man er i et forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Icequeen
Skrevet

Til og med Angelina Jolie og Brad Pitt i sin tid?

Eller er det ikke vanlig å registrere andre pene mennesker når man selv føler man har den fineste kjæresten, i hele verden?

Jeg og min kjære mener selv vi er de fineste ovenfor hverandre, men vi kan registrere andre pene mennesker, men da er det snakk om en "registrering" på et sekund, og så er personen glemt.

Jeg mener: Men registrerer jo pene kjæledyr, pene hus og pen kunst, selv om man også har dette hjemme og ikke ønsker å bytte dette ut.

Har hørt noen si at de går helt med skylapper og ikke kan se at noen andre er pene - finnes det noen sånne her?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Om din partner mener at du gjør mer enn å "registrere"?

Selvsagt er det lov å ikke leve i kjettinglenker når man er i et forhold.

Gjest Icequeen
Skrevet
Om din partner mener at du gjør mer enn å "registrere"?

Selvsagt er det lov å ikke leve i kjettinglenker når man er i et forhold.

Nei, overhodet ikke. Jeg bare lufter det faktum at man registrerer andre pene mennesker selv om man har noe man selv anser som perfekt hjemme.

Skrevet

Man blir jo ikke blind selv om man er i forhold! Jo, kanskje i begynnelsen, men man registrerer jo vakre ting og skapninger etterhvert som forelskelsessløret faller ned.

Merkelig spørsmål igrunn... jeg ble nysgjerrig på hvorfor du spør?

Skrevet

Jeg registrerer absolutt pene mennesker selv om jeg synes personen jeg er med er det fineste jeg kan tenke meg. Jeg registrerer jo pene jenter jeg ser, ser ingen grunn til å utelukke hankjønnet bare fordi jeg har et nydelig eksemplar selv.

Hvis den jeg var med nektet for å i det hele tatt registrere at bestevenninnen min er pen eller at en ekspeditør vi handlet av var knallsøt hadde jeg blitt litt irritert, fordi jeg hadde sett på det som løgn.

Skrevet

Jeg er en person som legger merke til alt rundt meg, så pene mennesker blir helt klart registrert. Jeg forventer ikke noe annet fra min partner heller - man kan registrere, men man skal ikke glo eller legge noen flere tanker i det.

I førsten av et forhold , er ofte de skylappene på, men når spenning og forelskelse roer seg, og man kommer litt ned på jorda igjen, så er det helt normalt å registrere andre msk. :)

Gjest Icequeen
Skrevet
Man blir jo ikke blind selv om man er i forhold! Jo, kanskje i begynnelsen, men man registrerer jo vakre ting og skapninger etterhvert som forelskelsessløret faller ned.

Merkelig spørsmål igrunn... jeg ble nysgjerrig på hvorfor du spør?

Tror vi har gjort dette hele veien, også under nyforelskelsen. Altså ikke at man kikker på andre, men at hvis noen spør om en person er kjekk så klarer begge å se dette. Og/eller hvis en person kommer i mot oss på veien, slik at personen passerer. Etc.

Jeg kom til å tenke på om dette var helt vanlig selv om vi fortsatt er forelsket og synes hverandre er finest for hverandre? Burde man gå med skylapper når man føler man er i himmelen med nåværende kjæreste?

Gjest Gjest
Skrevet

Så trist det hadde vært om man sluttet å registrere pene ting/mennesker rundt seg bare forid man har funnet et av dem som er en favoritt. Jeg har en favoritt film, men det betyr ikke at jeg nå ikke ser andre filmer. Jeg har et favoritt maleri, men ser også på andre malerier. Vakre mennesker er som naturlige kunstverk, og det ville være veldig trist om man ikke lenger skulle legge merke til denne delen av naturen.

Hva man gjør med de tingene man ser og legger merke til er en helt annet. Jeg kan finne meg selv tenkende på et fint maleri jeg så her om dagen, og også på en fin mann jeg så. Men jeg vil uansett ikke bytte ut hverken maleriet mitt på stua eller mannen min av den grunn.

Skrevet

Hvorfor burde man gå med skylapper egentlig? Er det noen gode grunner for det?

Gjest Gjest
Skrevet
Så trist det hadde vært om man sluttet å registrere pene ting/mennesker rundt seg bare forid man har funnet et av dem som er en favoritt. Jeg har en favoritt film, men det betyr ikke at jeg nå ikke ser andre filmer. Jeg har et favoritt maleri, men ser også på andre malerier. Vakre mennesker er som naturlige kunstverk, og det ville være veldig trist om man ikke lenger skulle legge merke til denne delen av naturen.

Hva man gjør med de tingene man ser og legger merke til er en helt annet. Jeg kan finne meg selv tenkende på et fint maleri jeg så her om dagen, og også på en fin mann jeg så. Men jeg vil uansett ikke bytte ut hverken maleriet mitt på stua eller mannen min av den grunn.

Dette svaret likte jeg :)

Skrevet
Hvorfor burde man gå med skylapper egentlig? Er det noen gode grunner for det?

Egentlig ikke :) Men jeg tenkte kanskje at man ikke var såå forelsket eller anså den man hadde hjemme som perfekt dersom man registrerte andre pene. Men det er trolig ikke sånn, da det er flere som sier de har det perfekt men som alikevel ser andre pene mennesker.

Skrevet

Tror nok det er unntaket snarere enn regelen hvis man ikke registrerer andre pene mennesker selv om man er i forhold.

Skrevet
Tror nok det er unntaket snarere enn regelen hvis man ikke registrerer andre pene mennesker selv om man er i forhold.

Ja, det er nok det. Er jo snakk om automatisk registrering, ikke noe man bevisst leter etter å se.

Men jeg sitter igjen med spm om det samme skjedde med f.eks Brad Pitt og Angelina Jolie i sin tid. De var jo etter verdens øyne å dømme, verdens vakreste par.

Gjest Gjest
Skrevet
Men jeg sitter igjen med spm om det samme skjedde med f.eks Brad Pitt og Angelina Jolie i sin tid. De var jo etter verdens øyne å dømme, verdens vakreste par.

He he... Så du er redd for å bli forlatt dersom kjæresten din skulle få øye på noen som er vakrere enn deg? Får sette bind på han da.

Skrevet

Ulogisk spørsmål synes jeg, med mindre man kun er sammen med folk pga utseende. Å registrere at noen er pen, betyr ikke at man er interessert, eller at man ikke synes partneren er pen.

Jeg synes kjæresten min er veldig pen, men jeg ville faktisk ikke kalt ham verdens peneste. Jeg kan nevne mange jeg synes er penere, men jeg tviler på at jeg kunne hatt like gode diskusjoner med de, at de ville fått meg til å le på samme måte, at de ille forstått meg like godt eller at de er like god å ligge inntil når jeg sover.

Det er jo ikke bare utseendet jeg liker hos kjæresten min, det er "hele pakka" som gjør at han er spesiell for meg. Kjekke mannfolk er det nok av, men jeg trenger litt mer enn et pent fjes.

Og uansett om jeg skulle finne en ny fyr som er pen/får meg til å le/forstår meg/ er god å ligge inntil, så er det kjæresten min jeg er forelska i. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan fremdeles få hakeslepp hvis jeg ser en nydelig mann. Jeg kan fremdeles begynne å rødme dersom en sexy mann forsøker å få kontakt med meg.

Det betyr da vitterlig ikke at jeg ikke elsker den mannen som jeg deler livet mitt med.

Skrevet

Jeg syns det er veldig merkelig hvis man overhodet ikke registrerer andre pene mennesker når man er i et forhold.

Jeg kan godt syns andre gutter er kjekke, deilige og sexy - men det betyr ikke at jeg har lyst til å bytte ut partneren med en annen person.

Det er lov å se, men ikke røre :sjarmor:

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Selvsagt registerer man det, man river da ikke øynene ut av hodet når man er sammen med noen.

Jeg går jo daglig rundt og ser pene og mindre pene mennesker, dette gjør jeg enten jeg er i forhold eller ei.

Den lille forskjellen er vel kanskje at om man er singel så kan man tenke "hmm.. :lur:" imens når man er i forhold så konstaterer man bare at det var et pent menneske, punktum. Den man elsker MÅ ikke være den mest billeskjønne i verden, men han er jo den mest tiltrekkende for deg. Du ser kanskje penere mennesker, men ikke mer attraktive hvis du er med på tanken.

I alle mine forhold har jeg også diskutert pene mennesker med min kjære, f eks kan vi snakke om at hun dama vi møtte var voldsomt flott eller ha den vanlige samtalen om hvilke kjendiser man synes er vakre osv osv.

Skrevet

Altså, jeg synes det hadde vært rart dersom samboeren ikke hadde lagt merke til at Gisele Bündchen er vanvittig fin. Så rart at jeg hadde lurt på om det var noe feil med ham.

Jeg kan like greit synes at andre ser bra ut, og vi kan faktisk også nevne sånt til hverandre, uansett om det er snakk om menn eller kvinner. Om det handler magemuskler til en fotbalspiller eller om en dame som er eksepsionelt fin. Jeg rett og slett har sansen for estetisk pene ting og har ingen problemer med å diskutere sånt. Vi har faktisk funnet ut at det er veldig forskjellige ting vi ser som pene (for eksempel - samboeren synes faktisk at Angelina Jolie er ikke noe fin i det hele tatt, han får helt noia av leppene hennes :ler:)

Så jeg er helt enig med Pingting. Jeg synes også at samboeren er veldig kjekk, men han er jo ikke noe verdens kjekkeste. Han synes nok at jeg er pen, men jeg er ikke verdens peneste.

Men det betyr ikke at jeg elsker ham noe mindre. Det å være sammen med noen er 'litt' mer enn bare utseende.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis kjæresten sier du er den peneste, men samtidig synes andre er pene så betyr det at du ikke er den fineste for han og at det bare er noe han sier. Ellers hadde han ikke sett at andre er fine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...