Gjest Gjest_Nola_* Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Jeg er på husjakt for tida og registrerer at relativt mange hus har bidet (har ikke sett det i leiligheter, kun i stor hus med mer enn ett bad). Jeg trodde dette var avlegs for lenge sia, men har kanskje tatt feil? En litt uhøytidelig poll: Har dere bidet? Kjenner dere noen som har det? Er det i bruk, eller står det bare der fordi det er for mye styr å få det fjernet? Jeg kjenner ingen som har bidet og kan bare huske at jeg har sett et en eneste gang IRL. En del av meg tenker at et bidet må være både praktisk og hygienisk (kjekt med en kjapp vask etter dobesøk). En annen del av meg rynker på nesen og stiller seg tvilsom til denne innretningen. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. For dere som ikke vet hva et bidet er: Beskrivelse Bilde
LukaFrost Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 (endret) Av alle ting jeg virkelig ikke ser behovet for, så kommer bidé høyt opp på lista. Endret 14. juni 2009 av LukaFrost
Gjest Fisk73 Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jeg kunne tenkt meg å hatt bidé... Har ikke og har heller ikke plass til.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har ønsket meg bidét i mange år, men har dessverre ikke plass på badet.
Kvist Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Foreldrene mine har bidé på det ene badet i barndomshjemmet mitt. Den blir brukt, men sjelden til det den opprinnelig var tenkt til tror jeg. Den står slik at den blir et fint fotbad om man sitter sidelengs på dolokket og lener seg mot veggen. Veldig deilig å slippe å tømme en balje etter fotbad Tror også mamma bruker den til bløtlegging av ømfintlige plagg, igjen så slipper man tømming av en full balje, samtidig som håndvasken er ledig til bruk. Men de vurderer visst å pusse opp badet, så mulig hele greia forsvinner da Og for noen år siden fikk tanta mi litt panikk da sønnen hennes kom fornøyd (og litt våt) ut fra badet og sa at han hadde drukket vann av krana på barnevasken... tror ikke heeeelt hun likte tanken på å drikke fra en bidé nei
angeleyes Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Vi hadde det hjemme hos mine foreldre før vi pusset opp. Den ble omtrent ikke brukt. Jeg ser i alle fall ikke behovet for bidet.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde bidè som barn, og har savnet det nå i voksen alder. Nå bygger vi hus, da da ville jeg absolutt ha dette. Om vi ikke hadde hatt plass til det hadde det ikke vært krise, men er veldig glad at vi fikk muligheten. Bidè brukes til så mangt. B.l.a fotbad, og ved ekstra vask nedentil etc.
mia83 Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Av alle ting jeg virkelig ikke ser behovet for, så kommer bidé høyt opp på lista. Enig i denne
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Holder på å planlegge nytt bad og har satt av plass til bide. Veldig kjekt å ha for ekstra rengjøring ved mens, etter dobesøk eller etter sex. Brukes også til fotbad.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 LukaFrost skrev (På 14.6.2009 den 11.48): Av alle ting jeg virkelig ikke ser behovet for, så kommer bidé høyt opp på lista. Er bidēt sånn sittebadekar? Anonymkode: 23382...fce
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er bidēt sånn sittebadekar? Anonymkode: 23382...fce Du er her også ja - drar opp en 12 år gammel tråd for..? Hva? Anonymkode: 43746...adc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå