Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en allværsjakke som kan brukes til det meste. Jeg klarer nemlig ikke å kjøpe bare en regn jakke, eller bare en vindjakke.

Noen som har ett merke å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Helenius
Skrevet

Allværsjakke kan vel være så mangt...

Jeg er nokså fornøyd med min "Trollveggen" Gore-tex-jakke fra Norrøna. Det er en av Norrønas bestselgere og puster bra. Det spørs litt på hva du skal bruke den til... Skal du drive friluftsliv, er den vel verdt pengene. Skal du bare ha den på når det regner eller blåser litt, ville jeg helt klart gått for en billigere variant. Denne koster rundt 3000,-.

Jeg bruker min som regnjakke og på tur høst, vinter og vår når været er ustabilt. Ved øs, pøs regn tar jeg heller skikkelig oljehyre med mindre jjeg skal bevege meg mye og oljehyret blir for klamt. Regner det hunder og katter blir gore-texen utett etter en stund.

Er det gnistrende kaldt tar jeg heller en bomullsanorakk, som er mye mer behagelig å ha på.

Egentlig er jeg mye mer begeistret for Trollveggen-buksa, samme stoff, samme serie. Den er superduper! Passformen er glimrende, (i alle fall til meg.) Jakka synes jeg blir litt stor - jeg skulle nok valgt den i en størrelse mindre. (Men det er jo min feil og ikke jakkas.) På jakka mi savner jeg dessuten muligheten for lufting i armhulene.

Jeg vil egentlig anbefale deg å ta turen til en skikkelig sportsforretning hvor de kan sakene sine. De vil nok kunne anbefale deg noe som passer til ditt bruk.

Skrevet

Min kjære kjøpte seg Bergans jakke ("71 grader Nord" jakken) for en stund siden, og den er han veldig fornøyd med. Men den er ganske dyr; ca. 3000,- ... :)

Skrevet

Takk takk, skal stikke innom en forretning å spørre!

Skrevet

Har kjøpt en elegant dameformet sort Berhaus jakke i GoreTex til litt over 1000,- lappen. Meget fornøyd!

Ser ikke så "på tur" ut som Stormjakken min fra Norrøna (som jo er helt super på tur).

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg har en vann og vindtett North Face jakke med avtagbar fleece med windstopper. Jeg går sjelden i fjellet, men denne jakka gjør absolutt jobben sin både sommer og vinter i all slags vær.

Dessuten er den bra for imaget mitt, da! :wink:

Skrevet

Helenius, du er ikke så dum, du. :wink:

Skrevet

Missing Link er verdt pengene!

Eneste med skikkelig gore tex og garanti!

Nitha

Gjest lilletroll
Skrevet

Damejakken "Narvik" til Norrøna......tre lags gore tex....veldig nett, og kan brukes like gjerne på tur, som på ski, som på butikken!! Er så glad i jakka mi:) koster 3998; da....men så kan den jo også brukes til alt:) Men som noen andre her sa...ta turen til en ordentlig friluftsbutikk der de kan sakene sine...det er det verdt!!

Skrevet

Jeg har en Berghaus Gore-tex jakke som jeg kjøpte på salg for 2700,- for endel år tilbake. Veldig fornøyd med den! :)

Har også en svart Skogstad-jakke som fungerer greit til regn og blåst uten og koste for mye.

Nitha: Har Missing Link nettbutikk? Har hørt at det bare er 4 butikker i Norge som fører dette merket?

Skrevet

Missing Link har egen norsk nettside, men det er dårlig med nettbutikk. Derimot har de en søker for å finne din nærmeste forhandler. Sjekk

http://www.missinglink.no/index.htm

Men det er mulig at noen mer generelle nettbutikker har avtale med dem?

Her i distriktet har de flere forhandlere, så jeg vil tro det er flere enn fire i landet. Meget bra tilbud på den røde jakka som topper produktoversikten på nettsidene dere på Intersport Gjøvik, vet jeg. Satt ned over 1000 kroner :blunke:

Fru Nitha

Skrevet

Tror jeg må blande sammen med et annet merke. :oops: Der var det jo masse butikker, også rett i underetasjen i bygget her jeg jobber!

Fant ut av det! Lowe Alpin er det som har bare 4 butikker i Norge.

Sorry...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...