Gjest Blond Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Ser litt på GPS-greier på nettet, og har en rekke spørsmål Er det norsk tekst/tale på TomToms GPS-er?Går det an å ta av tale-funksjonen? Må jeg ha masse ledninger i bilen? Ser ut som at det er mye styr med det. Kan jeg bruke en vanlig TomTom på byvandring? Hvordan lader jeg den?Nu håper jeg på svar.
Snill Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Ser litt på GPS-greier på nettet, og har en rekke spørsmålEr det norsk tekst/tale på TomToms GPS-er?Går det an å ta av tale-funksjonen? Må jeg ha masse ledninger i bilen? Ser ut som at det er mye styr med det. Kan jeg bruke en vanlig TomTom på byvandring? Hvordan lader jeg den?Nu håper jeg på svar. Har selv Garmin Nüvi, men ser ikke for meg at det er vesentlige forskjeller egentlig. Generelt for GPSer kjøpt i Norge vil jeg si: - Du kan velge mellom MANGE språk, både tekst og tale, deriblant norsk - Du kan ente skru av talefunksjonen, eller i alle fall skru ned lyden så den ikke høres - Du behøver ikke annet enn ledning for laderen, men på sett vis kan du droppe den også og lade i f.eks. PCen. Dog er det praktisk med strøm på GPSen når man kjører. Flere ledninger er ikke nødvendig, med mindre du kobler til ekstrautstyr, som f.eks. antenne som mottar trafikkinfo om omdirigerer deg dersom veier blir stengt for kortere perioder (ulykker etc.) - Min Garmin (og telefonen for den del) kan ha ulike moduser, bil, sykkel og til fots. Du kan sikkert det samme på TomTmo også, og da kan du gå rundt i storbyer og finne alt fra muséer til offentlige toaletter og supermarkeder.
Katitzi Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har TomTom One med kart over Norden, og du kan velge norsk tale. Ja, du kan skru av høyttaleren. Jeg har èn ladeledning og det er alt du trenger. Du kan lade den i bilen gjennom sigarettenneren mens du kjører og har den på. Kan også lades via pc. Den kan også brukes til byvandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå