Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mella
Skrevet

Hei, er mørk blond egentlig men har lysnet det (dvs bleket det ) betydelig lysere de senere år. Men nå er jeg lei av å stadig farge denne etterveksten....Tror jeg har blitt mørkere i håret oxo i løpet av årene. Var hos frisøren får å få hjelp til å farge det mørkete blond dvs mer lik min egen farge. Totalt misfornøyd. Betalte kr 900 for en farge (minicolor så eg på kvitteringen etterpå...) som holdt i max 10 dager......Trodde en bare fikk varige farger hos frisør... Denne gangen vil eg farge det selv, og heller søke hjelp om det bli mislykket. Har ferie nå så rom for å gjemme seg vekk en dag om krise:) Vet at å gå fra blond til brun er vanskelig, Men kor vanskelig er det fra blond til en mørkere blond??? Ser Loreal har noen fine farger. Tenkte å teste ut på en lite synlig del av håret først. Noe av håret er jo veldig lyst mens det innerste er helt mørkt.....Noen tips????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på sånt, men tror å gå fra lys blond til litt mørkere blond skal gå greit. Det eneste du bør være obs på er at hår som er bleket og tørt ofte tar til seg mer farge enn sundt naturlig hår, så her kan det kanskje bli litt forskjell på fargen på etterveksten og resten av håret om du fargere hele håret samtidig. Ellers syns jeg denne bloggen ga noen gode tips og råd.

For øvrig så kan jeg si at frisøren har mange forskjellige fargetyper og ikke bare permanent. Om det ikke er så lenge siden du var hos frisøren ville jeg gått tilbake og klagd! Da farger hun nok håret ditt på nytt, og så slipper du å måtte ut med mer penger :)

Skrevet

Har ikke svar på hva du skal gjøre, men jeg har gjort noe lignende selv.

Hadde bleket hår og var naturlig mørk (gyllen) blond. Farget også håret med minicolor hos frisøren, for å få en farge mest mulig lik min opprinnlige. Gikk faktisk kjempefint!:) Men tror det var vansklig for frisøren. Han måtte farge håret mitt to ganger og fordele fargen "riktig", da bleket hår og ettervekst ikke suger farge på samme måten. Han måtte også vise resultatet til kollegaene, var tydligvis fornøyd med arbeidet sitt;)

Jeg ville gått tilbake til salongen og krevd at dei skulle fikse feilen sin, og fått en dyktig frisør, som har peiling på farging, til å ordne opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...