ellapille Skrevet 28. juli 2003 #1 Skrevet 28. juli 2003 Jeg vil gjerne kunne ta opp lyd på datan min,at ungene synger eller at jeg forteller en historie. Så det er en ren lydfil og ikke videofil. Går det ann å få til. Er det noe i windows mediaplayer eller easy cd creator som gjør det mulig. Jeg vil nemlig brenne sangene til barna ned på cd som de selv har sunget. Og at platene som jeg brenner virker på et vanlig stereoannlegg på lik linje som alt annet av musikk jeg har brent. Går det ann??? Eller må man kjøpe ekstrautstyr? Hilsen ellapille.
Nullet Skrevet 28. juli 2003 #2 Skrevet 28. juli 2003 Det går helt fint det! Du må ha en mikrofon. Lydkortet på maskinen din har sikkert en inngang for det. Programvare til å ta opp med, finnes sikkert i Windowsen du har. Husk å bruke 44 kHz samplingsrate for lydfilen, så slipper du å konvertere for du brenner fila på cd med f.eks Nero. Det er plass til ca. 1 time lyd på en CD. Hvis du har tenkt å spare dette for fremtiden, bør du være obs på at en CD kanskje ikke varer mer enn 10 år før den går i "oppløsning", så du må belage deg på å bytte medium for filene dine. Det lureste, tror jeg, er rett og slett å bruke et vanlig kassetbånd. Det finnes lydopptak av meg på kasett, fra da jeg var ca.3 år, som er over 30 år gamle nå, og de spiller fremdeles (dog noe degradert) :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå