Gå til innhold

Smaragder.

summerrain

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, flytt den gjerne;)

Jeg har fått ett smykke og ett par øredobber av min bestemor. De er i hvitt gull, med en smaragd i midten og seks diamanter rundt. Jeg leverte de til gullsmed for å sjekke om de var ekte(må jo passe litt bedre på de da:P) og det var de.

Vet noen ca hvor mye dette er verdt? Eller om det har noe å si at de er gamle og at jeg har arvet dem?

Størrelsen på øredobbene(hele tingen) og anghenget er litt større enn en normal perle:)

Tusen takk for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fisk73

Man spør gullsmeden om slikt, ikke i et forum hvor ingen har sett ringen og vet kvaliteten på diamantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke mulighet for å komme til gullsmed før om en god stund, derfor spurte jeg her, for gøy.

Regner ikke med at folk her vet helt nøyaktig, men hvis det er en gullsmed her inne kan han/hun sikker si litt om prisklasse eller ihvertfall svare på spørsmål nummer to.

Svar som dine er unødvendige- svar på spørsmålet eller ikke svar i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Som du sikkert skjønner er de helt umulig å anslå noen verdi. Selv for en gullsmed. Verdien varierer utifra kvaliteten på diamantene, og antall karat. Det samme gjelder for smaragder.

Alderen har vel ikke så mye å si. Det som teller er diamantenes kvalitet, antall karat og hvor mange gram gull det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...