Gjest Gjest_oscar Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Norge er et samfunn med ulike religioner og livssyn. Men det er en del som lever uten tilknytning til en bestemt religion eller et bestemt livssyn. Hvilke utfordringer stiller dette overfor oss? Og hvordan mener dere det kan løses?
Twink Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Hvordan skaper det utfordringer? Hva slags samfunnsproblem skapes av at jeg ikke tror på Gud, Allah eller Buddha?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Hvordan skaper det utfordringer? Hva slags samfunnsproblem skapes av at jeg ikke tror på Gud, Allah eller Buddha? Ok her gjør du litt feil Buddah er ingen Gud så det blir feil og ta han med i den sammeligningen. Buddah er en historisk person mens Gud og Allah er 2 høyere makter som mange tror på. Buddah er ikke dette. Buddah er et menneske mange tror er høyt utviklet men ingen Gud. Så det blir feil og ta med Buddah i samme bilde som Gud og Allah siden. Det er en mye større sjanse for at Buddah har eksistert
Twink Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Ok her gjør du litt feil Buddah er ingen Gud så det blir feil og ta han med i den sammeligningen. Buddah er en historisk person mens Gud og Allah er 2 høyere makter som mange tror på. Buddah er ikke dette. Buddah er et menneske mange tror er høyt utviklet men ingen Gud. Så det blir feil og ta med Buddah i samme bilde som Gud og Allah siden. Det er en mye større sjanse for at Buddah har eksistert Fullstendig klar over det, men han skrev religion og LIVSSYN, og buddhisme blir vel så vidt jeg vet klassifisert som livssyn...
Mann 42 Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Norge er et samfunn med ulike religioner og livssyn. Men det er en del som lever uten tilknytning til en bestemt religion eller et bestemt livssyn. Hvilke utfordringer stiller dette overfor oss? Og hvordan mener dere det kan løses? Hvilke "oss" er det du mener at det er en utfordring for at noen mennesker velger å ikke tro på noen religion eller knytte seg til et bestemt livssyn? Jeg tror forøvrig ikke at det er mulig å ikke ha et livssyn av den ene eller andre sorten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå