Gå til innhold

hva synes de om dette navna?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Marit_*
Skrevet

Jeg foretrekker gammeldagse, klassiske navn. Venter en sønn. Har bestemt meg for å bruke Kåre, Hans eller Ulf.

Hva synes dere om:

Ulf Kåre?

Hans Ulf?

Ulf Sivert?

Hans Kåre?

Leif Kåre?

Leif Hans?

Hans Leif?

Ulf Leif?

Hans Herman?

Ulf Herman?

Kåre Herman?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig lite glad i dobbelt-navn, spesielt ikke når man ikke bruker bindestrek, har planer om å bruke begge navnene eller de i det minste passet sammen. Det synes jeg ikke dine gjorde, det hørtes ut som noe fra en Ingvar Ambjørnsen-bok..

Skrevet

Du kan jo skrive de ulike valgene på lapper og trekke ett ut av en hatt. De er jo forsåvidt veldig like alle sammen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg foretrekker gammeldagse, klassiske navn. Venter en sønn. Har bestemt meg for å bruke Kåre, Hans eller Ulf.

Hva synes dere om:

Ulf Kåre?

Hans Ulf?

Ulf Sivert?

Hans Kåre?

Leif Kåre?

Leif Hans?

Hans Leif?

Ulf Leif?

Hans Herman?

Ulf Herman?

Kåre Herman?

:skratte: Ulf Leif??? Unnskyld at jeg ler, men dette var da den mest håpløse navnekombinasjon jeg har sett! Ulf går an alene, kanskje Ulf Herman da.. Sivert og Herman er bra, men helst alene.

Skrevet

Hvorfor ikke bare slå på stortromma og kalle ham Hans Ulf Kåre når du først er så godt igang,,, :)

Ellers er de jo bare helt utrolige nydelige de andre forslagene dine også, så skjønner det er vanskelig å velge...

Skrevet

Leif Kåre var jo faktisk ikke så verst da, men for å være helt brutalt ærlig ; barn finner som oftest alltid en grunn til å mobbe andre barn, why make it easier?

Altså, jeg tror det kan være en mulighet for at sønnen din vil høre det i skolegården dersom du kaller ham Ulf Leif..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke bare nøye seg med ett av navnene?

Gjest Dora Flanica
Skrevet

Sier meg enig med gjesten over meg. Navnene hver for seg er greie i seg selv, f.eks Herman, Kåre, Ulf eller Hans. Men kombinert med de andre navnene, som dobbeltnavn blir det så gubbeaktig. (Sorry) Men alle navnene du nevner er helt fine som enkeltnavn. Syns nå jeg.

Skrevet

Ingen av de navna passa sammen, kan til nød gå alene ;)

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg har sansen for navnet Ulf!

I mine ører "halter" en del av navnekombinasjonene du har satt opp, uten at jeg kan gå i detalj på hva som halter i hvert enkelt tilfelle.

Den kombinasjonen jeg likte best var Ulf Sivert.

(Jeg liker Sivert-navnet enda bedre enn Ulf. Skulle jeg valgt ett eneste av alle enkeltnavnene du foreslår, ville det vært Sivert, selvom det verken er Hans, Kåre eller Ulf.)

Skrevet

Leif er pent.

Eller hva med Ulv? Det synes jeg er litt tøft og spesielt.

Gjest Gjest
Skrevet

...Bare ikke det kommer en lillebror som blir hetende sau, da.

Nei, nå var jeg teit. :fnise:

Gjest *Mim*
Skrevet

Dårlig forsøk på å være morsom, ts.

Gjest antigartner
Skrevet
Dårlig forsøk på å være morsom, ts.

Jeg tenkte samme tanke, men turte ikke si noe om det av frykt for å bli moderert bort :fnise:

Likevel; jeg står for det svaret jeg gav. Hvis ts egentlig liker best Maximilian-Nathaniel-navn, så får hun endelig gjøre det.

Skrevet
...Bare ikke det kommer en lillebror som blir hetende sau, da.

Nei, nå var jeg teit. :fnise:

Haha...nei, da burde de ikke få leke sammen uten strengt oppsyn og munnkurv på Ulv. Men tenk så praktisk at man kan strikke gensere til dem ut av Sau sitt eget hår, da. :)

Men jeg synes helt seriøst at Ulv er ganske pent.

Skrevet

For å være ærlig synes jeg ikke de navnene passet noe godt sammen. Hva med å bare ta ett av dem?

Skrevet

Må du ha dobbeltnavn hadde jeg gått for Hans Sivert.

Men skal du bare ha et navn og valgene er Kåre, Hans eller Ulf, da hadde jeg helt klart valgt Hans.

Skrevet

Dobbeltnavnene var jo helt håpløse :skratte: Noen kan kanskje gå alene, men ellers.... fysja

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva med:

Rune Kenneth

Bjørn Espen

Gaute Knut

Hans Kjell

David Lars

Personlig irriterer det meg VELDIG at Vidkun er blitt besudlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...