lillemeeeeeeeeeeeg Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Heisann. Jeg skal snart gifte meg i marokko. Og lurer på om det er noen som kanskje har litt peiling. Jeg har mer eller mindre alle papirene jeg trenger, resten skulle jeg vel egentlig da fått i Marokko. Men jeg tror kanskje jeg mangler et eneste papir herfra, nemlig Sivilstandsattest. Noen som vet hva det er og hvordan jeg går fram for å få det?? Håper på noen svar =) Klem
Saeria Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Jeg ville tatt kontakt med folkeregisteret. Du kan også be om å få denne tråden flyttet fra gravid, til bryllup. Kanskje flere vil svare da.
lillemeeeeeeeeeeeg Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg ville tatt kontakt med folkeregisteret. Du kan også be om å få denne tråden flyttet fra gravid, til bryllup. Kanskje flere vil svare da. ja beklager. Jeg så det nå--
Gjest Gjest_Sanne_* Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 Heisann. Jeg skal snart gifte meg i marokko. Og lurer på om det er noen som kanskje har litt peiling. Jeg har mer eller mindre alle papirene jeg trenger, resten skulle jeg vel egentlig da fått i Marokko. Men jeg tror kanskje jeg mangler et eneste papir herfra, nemlig Sivilstandsattest. Noen som vet hva det er og hvordan jeg går fram for å få det?? Håper på noen svar =) Klem Hei! Jeg er i samme situation. Skal gifte meg i Danmark med min norske samboer (jeg er dansk). Vi bor i Norge og de danske myndigheder kræver en sivilstandsattest. Hvor fandt du denne?? Gratulerer med giftemålet!! :-)
marsy Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 Dere trenger en prøvingsattest - som dere får fra folkeregistret. Der står det blant annet om dere er ugift, skilt, enke osv.
Gjest Byråkraten Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Heisann. Jeg skal snart gifte meg i marokko. Og lurer på om det er noen som kanskje har litt peiling. Jeg har mer eller mindre alle papirene jeg trenger, resten skulle jeg vel egentlig da fått i Marokko. Men jeg tror kanskje jeg mangler et eneste papir herfra, nemlig Sivilstandsattest. Noen som vet hva det er og hvordan jeg går fram for å få det?? Håper på noen svar =) Klem Så spandande og gratulerar med bryllup. Dersom det er slik at du skal gifte deg med ein marokkansk statsborgar i Marokka, MÅ du ha sivilistandsattest (også kalla singleattest) frå Folkeregisteret, som no sorterer under skatteetaten. Om du ringer skatteetaten får du den tilsendt i løpet av få dagar. Denne singleattesten er ein garanti for at du ikkje allereide er gift og soleis kan inngå ekteskap. Singleattesten MÅ attesterast (trur det heiter legalisterast)for at den skal vere gyldig i utlandet. Dette er det utanriksdepartementet som har ansvar for. Dei har delegert oppgåva til fylkesmannen i kvart fylke. Det er veldig ulik sakshandsamingstid hos dei ulike fylkesmenna, så det lønnar seg å raske på! (Om du skal gifte deg med ein nordmann i utlandet hos ein ambassade er det ikkje naudsynt å få denne attesten legalisert.) Lukke til med giftermålet! Så tøff du er som skal bu i Marokko! Kjenner at eg blir misunnelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå